تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
اعتبارات سالانه‌ ما کم است؛

برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس پول نداریم!

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز گفت: اگر روند اصلاح سیستم گرمایشی مدارس به همین صورت پیش برود، چندین سال طول می‌کشد که این فرایند به اتمام برسد.
برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس پول نداریم!
رویداد۲۴ محمد دلاوریان اظهار کرد: برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس دولتی هر سال اعتباراتی به استان داده می‌شود، ولی این اعتبارات کم است و کفاف نیاز موجود را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: با اعتبارات سالانه این بخش نمی‌توان در بازه زمانی مناسب نسبت به اصلاح سیستم گرمایشی مدارس اقدام کرد و این فرایند به کندی پیش می‌رود. به عنوان مثال سال گذشته با اعتبار تخصیص یافته تنها توانستیم سیستم گرمایشی ۳۳ مدرسه دولتی را استانداردسازی کنیم این در حالی است که ۱۳۱۰ مدرسه دولتی در استان وجود دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: به جز مدارس دولتی، ۱۴۱۰ مدرسه غیر دولتی نیز در استان فعال است که سیستم گرمایشی بسیاری از آن‌ها استاندارد نیست. اگر قرار باشد سیستم گرمایشی ۳۰ مدرسه در هر سال اصلاح شود چندین سال طول می‌کشد که این فرایند به اتمام برسد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز خاطر نشان کرد: به دلیل قدیمی و فرسوده بودن برخی از مدارس استان، استانداردسازی سیستم گرمایشی آن‌ها بسیار هزینه و زمانبر است. برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس استان اعتبارات دولتی کافی نیست و از خیران و گروه‌های مردم نهاد تقاضا می‌شود در این حوزه ورود کنند تا از وقوع حوادث غم انگیز پیشگیری شود.

دلاوریان اظهار کرد: سال گذشته اعتبار تخصیص یافته برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس ۲۰۰ میلیون تومان بود که به هیچ وجه کافی نیست.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس البرز با اشاره به وضعیت سیستم گرمایشی مدارس روستایی استان گفت: در حال حاضر هیچ مدرسه روستایی در استان وجود ندارد که برای گرمایش از نفت استفاده کند و در دور افتاده‌ترین مدارس نیز در نهایت از کپسول گاز استفاده می‌شود.

دلاوریان تصریح کرد: البته اغلب مدارس روستایی در نقاط دور افتاده استان دانش‌آموز ندارد و به دلیل خالی از سکنه شدن روستا چند مدرسه تجمیع شده است. البته نمی‌توان گفت: وضعیت سیستم گرمایشی مدارس روستایی استان مطلوب است و بدون شک ایراداتی دارد، ولی لااقل در این مدارس از بخاری‌های نفتی و قدیمی استفاده نمی‌شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: نوسازی مدارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
تالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
آقاي نوساز . با اين همه پولي كه موقع ثبت نام از دانش آموز ميگيرين ولي ميگين نمي گيريم چه غلطي مي كنين .
مردم ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
0
پول این بچه های بدبخت که در مدارس می سوزنند به غزه و لبنان و گلوی حسن نصرالله ریخته می شود . پول این بچه های بدبخت تبدیل به موشک و گلوله می شود به حساب بشار اسد و حوثی های یمن ریخته می شود.. ای مسئولین بی لیافت با بیت المال این بچه های بدبخت چه کار کردید 39 سال شعار مرگ بر امریکا دادید . تا بچه های خود را مانند عیسی پسر خانم ابتکار که از در سفارت امریکا بالا رفت را به امریکا بفرستید تا در دامن شیطان بزرگ از بهترین امکانات برخوردار باشند تا بچه های خود ما در مدارس بی در و پیکر در اتش بسوزنند.. آیا شما متذور و دروغ گو نیستید که از اسم دین و خدا برای ثروت اندوزی و یک زندگی لوکس استفاده می کنید.. لعنت به شما که اینگونه مردم ایران را به فقر و بدبختی رسانده اید و اگر کسی حرف حق بزند مفسد فی الرض است.. انشالله که یک رضا شاه دیگر پیدا می شود که به این همه دزدی و فساد پایان بدهد.
نظرات شما
پیشخوان