تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

توصیه برادرانه ظریف به ترکیه

وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد حضور آمریکا در سوریه از ابتدا غیرقانونی بود.

توصیه برادرانه ظریف به ترکیه

رویداد۲۴ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: ما اطلاعات کافی از طرح‌های آمریکا در سوریه نداریم تا موضعی مشخص را اعلام کنیم. آمریکا به هیچ وجه با داعش مقابله نکرده و حضورش در سوریه در راستای منافع ملت سوریه یا با موافقت دولت این کشور نیست.

«دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا هفته جاری در تصمیمی غیرمنتظره اعلام کرد نظامیان آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند؛ شبکه «سی‌ان‌ان» هم در همین زمینه گزارش داد «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا دستور خروج نیروهای مذکور از سوریه را امضا کرده است.

ظریف افزود: نگرانی ترکیه از عملیات تروریستی را درک می‌کنیم و هر اقدام نظامی باید با هماهنگی دولت سوریه صورت بگیرد. همیشه به برادران ترک خود گفته‌ایم انجام عملیات علیه تروریسم بدون موافقت دمشق به حل بحران کمکی نمی‌کند.

وزیر خارجه کشورمان گفت: سعودی‌ها دهها میلیارد دلار در یمن هزینه کردند اما در قبال این هزینه‌ها چه چیزی به دست آوردند؟

وی تصریح کرد ایران برای تحقق این موضوع که امنیت منطقه «مشترک» باشد، آماده است نه اینکه برخی در مقابل برخی دیگر باشند.

ظریف همچنین با اشاره به برجام گفت: اروپایی‌ها در اجرای تعهدات خود درباره توافق هسته‌ای «کُند» هستند، منتظر آنها نخواهیم ماند جز زمانی که گام‌های عملی اتخاذ کنند. ما پس از کناره‌گیری آمریکا از توافق هسته‌ای، چندین گزینه داریم و اگر منافع ملی ایجاب کند، آنها را به کار خواهیم گرفت.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
ترکیه حق داره نگران مرزهای خودش باشه و اقای ظریف تو نباید دخالت کنی .همون قندیل نشینان و عقبه اونها تا مدیترانه و عفرین خطری بزرگ برای ایران هم هست خود دولت سوریه هم در باطن خوشحاله از عملیات ترکیه هر چند در ظاهر اعتراضاتی میکنه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان