تاریخ انتشار: ۲۰:۱۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

واکنش موسوی‌لاری به ایده تحریم انتخابات/ حجاریان در اکثریت نیست

وزیر کشور دولت اصلاحات به اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر امکان تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان واکنش نشان داد.

واکنش تند موسوی‌لاری به ایده تحریم انتخابات

رویداد۲۴ عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب‌رئیس کنونی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در گفتگویی درباره موضوعات مختلفی از جمله اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر امکان تحریم انتخابات آتی از سوی اصلاح‌طلبان، رابطه اصلاح‌طلبان با دولت، اختلافات دو نهاد اصلاح‌طلبِ شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار نظر کرده است.

سعید حجاریان، اخیراً در مصاحبه‌ای با اشاره به امکان تحریم انتخابات آتی از سوی اصلاح‌طلبان گفته بود: "پروژه اصلاحات به انتخابات گره نخورده است، زیرا انتخابات به‌معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است. اصلاحات صدقه‌بگیر نیست و اگر مکنت دارد باید با اتکا بر آن به بازار سیاست برود. اگر پول بازار سیاست را نداشتیم باید تلاش کنیم آن را کسب کنیم نه آنکه به هر جنس بُنجلی تن دهیم".

موسوی لاری در واکنش به اظهارات حجاریان گفته است: "برخی معتقدند جامعه مخاطب اصلاح‌طلبان به‌سمتی که آقای سعید حجاریان و طرفداران عقیده ایشان هستند، گرایش دارند، یعنی گذر از انتخابات و گذر از شکل اصلاح‌طلبی انتخابات؟ من این را قبول ندارم. آنها نگاه اکثریت نیستند".

موسوی لاری معتقد است حجاریان و طرفداران عقیده‌اش در جامعه مخاطب اصلاح‌طلبان در اکثریت نیستند.

نایب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به ناآرامی‌های دی ماه ۹۶ در برخی شهرهای کشور و واکنش اصلاح‌طلبان به این ناآرامی‌ها می‌گوید: "اصلاح‌طلب منتقد به‌دنبال این نیست که بگوید "من نیستم."، اتفاقاً حرف او این است که "من هستم و دولت باید اصلاح شود". اصلاح‌طلب نمی‌گوید "ما باید از کل نظام عبور کنیم". عدد اصلاح‌طلبان رادیکالی که این شعار را قبول دارند بالا نیست".

وزیر کشور دولت اصلاحات در پاسخ به این سؤال که "با توجه به عملکرد دولت روحانی فکر می‌کنید نگاه جامعه به اصلاح ‌طلبان در انتخابات آتی همان نگاه قبلی است؟" مدعی شده است که بخش کوچکی مسئولیت‌های دولتی به فعالان اصلاح‌طلب اختصاص یافته است.

"اگر اصلاح‌طلبان به‌دنبال قدرت بودند قدرت را به هر شکلی دنبال می‌کردند. مگر در دولت آقای روحانی چند درصد اصلاح‌طلب داریم؟! چه در دولت مرکزی و چه در استانها و مناطق و... کم هستند و این‌طور نیست که اصلاح‌طلب‌ها صرفاً به کسب قدرت فکر کنند و به‌دنبال مطالبات مردم و اهداف اصلاحات نباشند".

موسوی لاری در عین حال با تأکید بر لزوم ترمیم ادبیات اصلاح‌طلبان در برخورد با مردم معتقد است: "جای تردید ندارد که اصلاح‌طلبان در دوره آینده با مشکل جدی تفاهم با مردم روبه‌رو هستند، ولی اینکه تفاهم با مردم شدنی است یا نه، قطعاً ممکن است ولی به این شرط که مسیر را به‌گونه‌ای اصلاح کنیم که با مردم همراه باشیم".

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۱
0
0
الهی قربونت بشم که چقد نازی حاجی. اصلاح طلبان رادیکالی. نون دونی با واژه سازی
نظرات شما
پیشخوان