تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۷

مهاجم اروپایی در رادار پرسپولیس

معادله خط حمله پرسپولیس و جذب بازیکن جدید همچنان با ابهامات بزرگی همراه است و باید دید استراتژی نقل و انتقالاتی این باشگاه به چه شکل پیش خواهد رفت.

مهاجم اروپایی در رادار پرسپولیس

رویداد۲۴ اصلی‌ترین موضوع در پرسپولیس برای شروع نیم فصل دوم مسئله گادوین منشا است؛ مهاجم نیجریه‌ای که برخلاف لیگ قهرمانان آسیا در لیگ برتر نتوانسته نمایش قابل قبولی را از خود به جا بگذارد و با توجه به قرارداد مالی که با این باشگاه دارد، گزینه خروج از این تیم در نیم فصل دوم محسوب می‌شود.

این جدایی البته منوط به این مساله است که باشگاه موفق شود در نقل و انتقالات زمستانی مهاجمی را به لیست خود اضافه کند. بعد از منتفی شدن حضور رضا قوچان نژاد و ناکامی سرخ‌ها در پروسه عقد قرارداد با ستاره سابق تیم ملی، اکنون آنها همچنان امیدوار به جذب مهاجمی قابل اتکا در خط حمله خود هستند.

مهدی طارمی بازمی‌گردد؟
علیرغم تمام گمانه‌زنی‌ها درباره مهدی طارمی و بازگشت او به پرسپولیس، مهاجم ملی‌پوش اما تمرکز خود را روی تیم ملی و حضور در جام ملت‌های آسیا قرار داده است. برای شماره 17 تیم ملی که به شدت تحت هجمه رسانه‌های قطری و باشگاه الغرافه قرار دارد، موضوع باشگاهی اکنون پایان یافته است و این بازیکن از انگیزه بالایی برای درخشش در تورنمنت آسیایی و جام ملت‌ها برخوردار است.

طارمی که در جام جهانی نیز نمایش قابل قبولی از خود به جا گذاشت در انتظار این است تا بتواند در جام ملت‌ها نیز یکی از ستاره‌های تیم کارلوس کی‌روش لقب گیرد و به این واسطه پروسه حضورش در فوتبال اروپا را به جریان بیندازد. طارمی البته پیشنهاداتی از دو باشگاه قطری نیز دارد که این مساله انتقال احتمالی او به پرسپولیس را با مشکل مواجه خواهد کرد.

بسته شدن کامل پرونده رضا قوچان‌نژاد
انتقال گوچی به لیگ برتر ایران می‌توانست یکی از جذاب‌ترین اتفاقات فوتبال ایران را در زمستان رقم بزند اما مذاکره طرفین به سمت نهایی شدن و توافق پیش نرفت. مهاجم سابق تیم ملی که در 31 سالگی تمام دوران حرفه‌ای خود را در فوتبال اروپا پشت سر گذاشته، در مسائل مالی با این تیم به توافق دست نیافت. پندار خمارلو، روابط عمومی باشگاه پرسپولیس نیز اعلام کرد که روند مذاکرات طرفین پایان یافته و پرونده حضور این بازیکن در این باشگاه بسته شده است.

مهاجمان کنونی پرسپولیس؛ قابل اعتماد
حتی در صورتی که پرسپولیس موفق نشود در نقل و انتقالات زمستانی بازیکنی به اردوگاه خود اضافه کند و یا گادوین منشا را نیز از دست بدهد، شاید بتوان گفت آنها در فاز تهاجمی برای حضور در لیگ ایران از قدرت کافی برخوردار خواهند بود. در لیست کنونی پرسپولیس علی علیپور، مهدی ترابی، مهدی شریفی، سیامک نعمتی و امید عالیشاه حاضر هستند که برانکو ایوانکوویچ اعتقاد ویژه‌ای به هر کدام از آنها در خط هجومی تیمش دارد. با این حال علی علیپور به عنوان مهاجم ثابت ترکیب برانکو جایگاه ثابتی در ترکیب دارد و روی ترابی، سیامک نعمتی، امید عالیشاه و شریفی می‌تواند حساب ویژه باز کند. آنها دو بازیکن جوان نیز در لیست خود دارند که از انگیزه بالایی برای نمایش برخوردار هستند؛ محمدامین اسدی و سعید کریمی.

با این حال مطمئنا این ترکیب و زوج‌ها بیشتر در لیگ برتر می‌تواند برای پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ چاره‌ساز باشد و آنها برای اینکه بتوانند به موفقیت خود در لیگ قهرمانان همچون فصل گذشته دست یابند، نیاز به این خواهند داشت که مهاجم قابلی را به خدمت بگیرند.

گادوین منشا می‌ماند یا نه
آینده مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس در نیم فصل دوم مشخص نیست؛ برانکو اعتقاد چندانی به این مهاجم سیه‌چرده ندارد و نیمکت نشینی ادامه‌دار او در ابتدای فصل نیز به همین دلیل بود و شاید اگر درخشش او در بازی‌های آسیایی نبود این روند ادامه داشت. با این حال سرمربی کروات سرخپوشان تمایل دارد خط هجومی تیمش را با مهاجمی قابل اعتماد که توانایی گلزنی و تداوم روند کیفی مدنظر در بیشتر مسابقات را داراست، تقویت کند. موضوعی که باعث می‌شود در خروج پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری به گادوین منشا نزدیک‌تر شود.

شاید بهترین حالت برای برانکو و باشگاه پرسپولیس این باشد که بتواند معاوضه مناسبی با دیگر تیم‌های لیگ برتری در خصوص منشا داشته باشد اما در حال حاضر در لیست اول این مربی بازیکن قابل اعتنایی که به معاوضه طرفین بیارزد وجود ندارد. ادامه حضور گادوین منشا بسته به این خواهد داشت که این باشگاه در زمستان موفق به جذب بازیکن مدنظر خود در خط حمله نشود و با باشگاهی نیز برای معاوضه به توافق دست نیابد. با این حال در صورت ادامه حضور این مهاجم در پرسپولیس نیز باید انتظار نیمکت نشینی بیشتر او برخلاف نیم فصل اول را کشید. موضوعی که نشان داده می‌تواند منشا را به یک بمب ساعتی حاشیه ساز تبدیل کرده و شرایط را سخت کند.

طارمی و گوچی نه؛ مهاجم اروپایی در رادار پرسپولیس
در شرایطی که اکنون با نگاهی به خط هجومی پرسپولیس و حضور نفراتی همچون علی علیپور، مهدی ترابی، مهدی شریفی، سیامک نعمتی، امید عالیشاه، محمدامین اسدی و سعید کریمی شرایط مناسبی دارد، اما با منتفی شدن حضور قوچان نژاد و احتمالا مهدی طارمی، می‌توان پلن بعدی مذاکرات این باشگاه را متوجه گزینه‌های خارجی دانست. گزینه‌هایی که طی روزهای اخیر شایعات آن در باشگاه نیز شکل گرفته و باید دید نظر نهایی برانکو ایوانکوویچ در این خصوص چه خواهد بود.

 

 

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان