تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۱ دی ۱۳۹۷
محسن هاشمی:

شهرداری به قول خود عمل کند و پول پیمانکاران را پرداخت کند/ درباره علوم تحقیقات قرار شد پدر به پسر کاری نداشته باشد

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اینکه گفته می‌شود، ساخت و ساز‌های دانشگاه علوم و تحقیقات در زمان پدر شما انجام شده است، گفت: قرار شد پدر به پسر کاری نداشته باشد.

رویداد۲۴ محسن هاشمی در حاشیه صد و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعاتی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، گفت: خوشبختانه امروز حال همه خوب بود. امروز لایحه مربوط به تعرفه جابجایی درختان مطرح شد که مباحث مرتبط با آن کمی طول کشید و جزئیات آن تصویب شد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به لایحه یکپارچه سازی مراکز امداد و نجات شهر تهران گفت: این لایحه‌ای بود که در گذشته از سوی شهردار مطرح شده بود که امروز به کمیته بازگشت داده شد همچنین لایحه ساماندهی و بهسازی خیابان کارگر مورد بررسی قرار گرفت که آن نیز به کمیسیون بازگشت داده شد. علاوه بر این در جلسه دو پلاک ثبتی باغات نیز مورد بررسی قرار گرفت.

هاشمی در پاسخ به این سوال که علت بازگشت‌های متعدد لوایح و طرح‌ها به کمیسیون چیست و آیا دلیل آن می‌تواند عدم توجه اعضا به موضوعات باشد اظهار کرد: اعضای شورای شهر با موضوعات جدی برخورد می‌کنند. علت اینکه لوایح به کمیسیون‌ها بازگشت داده می‌شوند این است که در جلسه صحن ۲۱ نفر حضور دارند که در مقایسه با سه نفری که عضو هر کمیسیون هستند دقت بیشتری به مسائل نشان می‌دهند. موضوع این نیست که حواس اعضا جمع نیست بلکه اعضا تمرکز بیشتری می‌کنند و از آنجا که قانع نمی‌شوند لوایح به کمیسیون‌ها بازگشت داده می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص پیمانکارانی که مرتبا مقابل شورای شهر تجمع می‌کنند گفت: البته تجمع آن‌ها مقابل شورا، بیشتر به دلیل همجواری ساختمان شهرداری با ماست ما در جلسه هم‌اندیشی این موضوع را با شهرداری تهران مطرح کردیم که قرار شد آنان از روش ۸۰ -۲۰ یا به قول خودشان ۹۰-۱۰ استفاده کنند که بر اساس آن طلب پیمانکارانی که مطالبات آن‌ها کمتر است و تعداد بیشتری دارند زودتر پرداخت شود و با کسانی که مطالبات بیشتری دارند مذاکره شود تا طلب آنان در مدت زمان بیشتری پرداخت شود. امیدوارم شهردای به این قول خود عمل کند و طلب کسانی را که مطالبات کمتری دارند در مدت زمان کوتاهتر پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص لایحه بودجه ۹۸ که در آن اختیار مالیات بر ارزش افزوده از شهرداری تهران گرفته شده است و اینکه چرا شورای عالی استان‌ها به مبحث ورود پیدا نمی‌کند، گفت: شورای عالی استان‌ها جلسات متعددی با کمیسیون‌ها داشته و این موضوع را دنبال می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اینکه گفته می‌شود، ساخت و ساز‌های دانشگاه علوم و تحقیقات در زمان پدر شما انجام شده است، گفت: قرار شد پدر به پسر کاری نداشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان