تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۷
با اعلام اتحادیه جهانی کشتی؛

اسامی کشتی‌گیران برتر سال ۲۰۱۸ میلادی مشخص شدند

با اعلام اتحادیه جهانی کشتی، «دیوید تیلور»، «پیتر باچی» و «پترا اولی» به عنوان کشتی‌گیران برتر سال ۲۰۱۸ میلادی جهان معرفی شدند.
اسامی کشتی گیران برتر سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام شد
رویداد۲۴ تارنمای رسمی اتحادیه جهانی کشتی روز چهارشنبه با اعلام اسامی سه کشتی گیر برتر سال ۲۰۱۸ میلادی در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان را نوشت: دیوید تیلور آمریکایی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم، پیتر باچی مجارستانی فرنگی کار وزن ۸۲ کیلوگرم و پترا اولی از کشور فنلاند در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی زنان که در رقابت‌های جهانی مجارستان عنوان قهرمانی را بدست آورده بودند، به‌عنوان سه کشتی گیر برتر سال معرفی شدند.

این کشتی گیران با توجه به حضور در مسابقات رنکینگ سیستم و امتیازات بدست آمده و همچنین قهرمانی در رقابت‌های جهانی بعنوان کشتی گیران برتر سال معرفی شده اند.

بر اساس خبری که در سایت اتحادیه جهانی کشتی درج شده است به هر یک از این سه کشتی گیر مبلغ ۱۰ هزار فرانک بعنوان پاداش پرداخت می‌شود.

«دیوید تیلور» همان آزادکار آمریکایی است که در جام جهانی سال ۲۰۱۷ کرمانشاه و با شکست حسن یزدانی، برای قهرمان المپیک ریو خط و نشان کشید تا جایی که در پیکار‌های جهانی سال ۲۰۱۸ مجارستان در همان نخستین کشتی، یزدانی را مغلوب خود ساخت.

تیلور که لقب مرد جادویی را یدک می‌کشد پیش از این دو مرتبه نیز موفق به شکست علیرضا کریمی در جام باشگاه‌های جهان شده است و البته او در سال‌های گذشته و در رده سنی نوجوانان سابقه شکست مقابل حسن رحیمی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک را دارد.

به نظر می‌رسد حریف اصلی و جدی حسن یزدانی در پیکار‌های جهانی سال ۲۰۱۹ قزاقستان و بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تیلور آمریکایی است و مربیان از هم اکنون باید طرح و برنامه ریزی دقیقی برای مبارزه با این آزادکار قدرتمند آمریکایی داشته باشند.

دیوید تیلور که در نخستین حضور جهانی خود در مجارستان به مدال طلا دست یافت، پیش از این زیر سایه بزرگانی همچون جردن باروفس و جی دن کاکس هیچگاه فرصت عرض اندام در تیم ملی آمریکا را نداشت.

پیتر باچی دیگر آزادکار برتر سال ۲۰۱۸ جهان در رقابت‌های جهانی امسال و در کشور خود، درخشش خیره کننده‌ای داشت و با وجود داشتن ۳۵ سال سن توانست به مدال طلای وزن ۸۲ کیلوگرم کشتی فرنگی دست یابد.

باچی در دیدار رده بندی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو مغلوب سعید عبدولی شده بود.
در حالی اسامی برترین آزادکاران جهان در سال ۲۰۱۸ اعلام شده است که نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی ایران در مجارستان عملکرد ضعیفی داشتند و هیچ یک از ۲۰ ملی پوش کشتی ایران در این مسابقات به فینال راه پیدا نکردند و تیم ملی کشتی آزاد با سه مدال برنز حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در رده ششم و تیم ملی کشتی فرنگی نیز با تک مدال برنز مهدی علیاری در رده یازدهم جهان قرار گرفت.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان