تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۱۲ دی ۱۳۹۷

سازمان غذا و دارو: شیر‌های پرچرب بهتر هستند

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: هرچند همواره توصیه به مصرف شیر‌های کم چرب می‌شود، اما اخیرا برخی مقالات و مستندات معتبر بین المللی نشان داده اند که ویژگی‌های تغذیه‌ای شیر‌های پرچرب بهتر است و مزیت‌های خاص خود را دارند.

رویداد۲۴ وحید مفید روز چهارشنبه ، افزود: شیر‌های کم چرب به دلیل داشتن پروتئین، فسفر و ویتامین D. به شیر‌های پرچرب ترجیح داده شده اند، اما در یک بررسی جامع در جمعیت آماری مطلوب نشان داده شده که مصرف شیر‌های پرچرب نه تنها مخاطره و ضرری برای سلامت بدن ندارد بلکه موجب افزایش کلسترول خوب (HDL) نیز در بدن می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون توصیه به مصرف لبنیات پرچرب می‌شود، اما این به آن معنا نیست که محصولات خیلی پرچرب مانند ماست خامه‌ای با هفت درصد چربی مصرف شود.

وی ادامه داد: منظور از مصرف شیرپرچرب، شیر کامل گاو با ۳.۲ درصد چربی و در مجموع لبنیاتی است که میزان چربی آن‌ها معادل چربی کامل گاو باشد، البته شیر کامل گاو در اروپا، ۴ تا ۴.۲ درصد چربی دارد.

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: لبنیات با چربی ۳.۲ درصد خطری برای سلامت ندارد.

مفید تصریح کرد: زمانی میزان تولید شیر‌های کم چرب از میزان مجموع کل شیرها، ۲۰ تا ۳۰ درصد بود، اما با تبلیغات و توصیه‌های وزارت بهداشت نسبت میزان تولید لبنیات کم چرب در کارخانه‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد افزوده شد و میزان تولید لبنیات پرچرب ۶۰ تا ۷۰ درصد کل بازار لبنیات است.

نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان