تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

پیام رزمایش دریایی مشترک "ایران و روسیه" در آب‌های خزر چیست؟

خبر رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر بازتاب بسیاری در رسانه های جهانی داشت و سایت هایی چون اکسپرس، دویچه وله، تی آر تی ترک، رادیو آزاد اروپا... به آن پرداختند. این رسانه ها همگی با انتشار صحبت های دریادار خانزادی این رزمایش را دارای پیام های روشنی دانستند.
پیام رزمایش دریایی مشترک
رویداد۲۴ خبر رزمایش مشترک ایران و روسیه در دریای خزر بازتاب بسیاری در رسانه‌های جهانی داشت و سایت هایی، چون اکسپرس، دویچه وله، تی آر تی ترک، رادیو آزاد اروپا... به آن پرداختند. این رسانه‌ها همگی با انتشار صحبت‌های دریادار خانزادی این رزمایش را دارای پیام‌های روشنی دانستند.

روز گذشته امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش  درباره گسترش روابط نیروی دریایی ارتش با نیروی دریایی روسیه اظهار داشت: همکاری بین دو نیروی دریایی ایران و روسیه و همچنین نیرو‌های دریایی منطقه خزر طی سال‌های اخیر به شدت تعمیق یافته است.

وی افزود: در خزر روابط پایدار بسیار خوب و منظمی داریم که امروزه می‌توان گفت: یک شکل سنتی به خودش گرفته‌است و کشور‌های این منطقه به خوبی همدیگر را در این فضا درک می‌کنند. خزر یک دریاچه بسته است و امنیت آن را کشور‌های منطقه برقرار کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در خزر اجازه حضور هیچ نیروی فرامنطقه‌ای را نمی‌دهیم و قطعا با این موضوع برخورد می‌کنیم گفت: خزر دریای صلح و دوستی است و همه کشور‌های پیرامونی آن همین رویکرد را دنبال می‌کنند.

وی برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و روسیه در آینده را یکی دیگر از زمینه‌های گسترش همکاری‌های دو جانبه دانست و اظهار کرد: رزمایش‌های مشترک میان ایران و روسیه، قطعا ما را به یک سطح بالاتری از همکاری در دریا در سطوح راهبردی، تاکتیکی و عملیاتی خواهد رساند. قطعا رزمایش‌های امداد و نجات، تاکتیکی و مقابله با دزدی دریایی میان نیرو‌های دریایی ایران و روسیه برنامه‌ریزی و در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

این خبر در شرایطی اعلام شد که طی یک ماه گذشته فعالیت‌های نیروی دریایی ایران افزایش چشمگیری داشته و حتی صحبت‌هایی از حضور رزم ناو ایرانی در آب‌های اقیانوس اطلس یعنی در حیات خلوت آمریکایی‌ها شده است.

در این شرایط رزمایش مشترک ایران و روسیه در آب‌های خزر می‌تواند پیام‌های روشنی به ویژه برای آمریکایی‌ها داشته باشد و آن اینکه این دو کشور اجازه حضور نیروی خارجی در منطقه به خصوص آب‌های مشترک را نخواهند داد.
 
 
منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان