تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۷

بلژیک ذبح اسلامی را ممنوع کرد

تارنمای روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: بلژیک به طور رسمی استفاده از روش‌های ذبح اسلامی را در این کشور ممنوع کرد.
بلژیک ذبح اسلامی را ممنوع کرد
رویداد۲۴ حامیان حقوق حیوانات و ملی گرایان راستگرا در بلژیک در این تصمیم دولت که از روز اول سال جدید میلادی اجرایی شد، نقش داشتند.

تارنمای آمریکایی هیل با بیان این که «رهبران مسلمان و یهودی در بلژیک این اقدام دولت را به منزله تبعیض دینی تعبیر و به دادگاه طرح شکایت کرده اند» در این باره نوشت:براساس سنت اسلامی و یهودی، حیوانات در زمان ذبح باید از سلامت کامل برخوردار باشند، شرطی که با برخی از قوانین اروپایی که براساس آن حیوانات در زمان ذبح نباید دردی احساس کنند، در تعارض است.

با این وجود، بیشتر کشور‌های اروپایی در مورد تولید گوشت حلال (اسلامی) و کوشر (یهودی) استثنا قائل شده اند.

بنابر گزارش ها، بلژیک ۵۰۰ هزار مسلمان و ۳۰ هزار یهودی دارد که حالا ناچارند گوشت مصرفی خود را با هزینه‌ای بالاتر از مجارستان و هلند وارد کنند.

فعالان دینی مذهبی در بلژیک می‌گویند که شیوه‌های ذبح حلال و کوشر درد کمتری برای حیوانات دارد و انسانی‌تر است.

به عقیده 'جوس روئتس' (Joos Roets) وکیل موسسات اسلامی، انگیزه پشت این ممنوعیت بیشتر از آن که حمایت از حقوق حیوانات باشد، تبعیض دینی بوده است.

'ساتچی بایرام' (Saatci Bayram) از رهبران اسلامی در بلژیک نیز ضمن بیان این که «دولت از ما در این مورد نظر خواست، نظر ما منفی بود، اما به توصیه ما عمل نشد» در جواب ادعا‌ها در مورد اهمیت این ممنوعیت در حمایت از حقوق حیوانات خاطرنشان کرد: «بحث در مورد حقوق حیوانات هزارو پانصد سال است که در اسلام ادامه دارد. در روش ذبح ما حیوانات دردی احساس نمی‌کنند.»
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان