تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۹ دی ۱۳۹۷
رهبر انقلاب:

برخی سران آمریکا احمق‌های درجه یکی هستند/ فضای مجازی می‌تواند به ابزاری برای زدن توی دهان دشمن تبدیل شود

هزاران نفر از مردم قم با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رویداد۲۴ هم‌زمان با سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم پهلوی در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶، هزاران نفر از مردم این شهر، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: ۱۹ دی فرصتی است برای تمجید از مردم قم. قم همان‌جایی است که سرچشمه‌ای شد برای آن شطّ جوشان حرکت و مقدمه‌ای شد برای انقلاب. قم شهر انقلاب و مرکز انقلاب و مادر انقلاب است.

ایشان افزودند: البته انگیزه‌هایی وجود دارد که فضای قم را تغییر دهند و فضا و روحیه انقلابی قم را کم‌رنگ کنند. از کید و مکر دشمن نباید غافل شد.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اینکه بزرگان و جوانان قم باید نگذارند دست‌های خائن، نقش کانونی قم را در انقلاب کم‌رنگ کنند، فرمودند: قم سرچشمه اصلی انقلاب و حوزه قم پشتوانه معنوی برای آن حرکتی است که دنیا را تکان داد و البته ما هنوز در آغاز راهیم.

ایشان یادآور شدند: در دهم دی‌ماه ۵۶ رئیس‌جمهور آمریکا به تهران آمد و یک نطق غرائی در تمجید دروغ‌آمیز از محمدرضا کرد. در این نطق گفت: ایران جزیره ثبات است؛ یعنی خیال آمریکا از رژیم نوکرمآب آسوده است. اما ۱۰ روز نشد که مردم قم علیه آن رژیم وابسته قیام کردند و با جان خود به میدان آمدند. بعد هم مردم تبریز حرکتی طوفانی کردند و حرکت‌های بعدی باعث نابودی رژیم سرسپرده شد.

رهبر انقلاب افزودند: این دستگاه محاسباتی آمریکاست؛ آمریکایی‌ها به این تحلیل محاسباتی و آینده‌نگری خود می‌بالند! اینجا هم یک عده غرب‌زده پُز قدرت آمریکا را می‌دهند. چندی پیش هم یکی از دولتمردان آمریکایی در جمع یک مُشت تروریست و اوباش گفت: امیدوار است که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد. جشن ۲۰۱۹ چند روز پیش بود.

آیت‌الله خامنه عنوان کرد: بعضی سران آمریکا وانمود می‌کنند دیوانه‌اند که البته من این را قبول ندارم، اما احمق‌های درجه یکی هستند.

ایشان با اشاره به اینکه قیام مردم قم صف‌بندی دو دستگاه محاسباتی و دو نظام معرفتی بود که صف‌بندی دو الگوی تحلیلی را مقابل یکدیگر نشان داد، فرمودند: یک نظام معرفتی، لیبرال‌دموکراسیِ دروغینِ پای‌در‌گلِ غربی است و یکی نظام معرفتی توحیدی اسلامی است. قیام مردم قم تقابل دو دستگاه پیش‌بینی و محاسباتی را نشان داد. آن محاسبات آمریکایی‌ها است که ایران را در اولین ماه‌های پیروزی انقلاب تحریم کردند و بنا کردند که تا ۵-۶ ماه دیگر انقلاب اسلامی از بین می‌رود. آن نظام محاسباتی امام (ره) است که گفت: صدای خُرد شدن استخوان مارکسیسم را دارم می‌شنوم و چندی بعد همه این را دیدند.

ایشان خاطرنشان کردند: انقلاب و نظام با خواست و حمایت مردم شکل گرفته و استمرار یافته اما مستکبران با وقاحت تمام مردم را به مقابله با همین نظام فرا می خوانند که لازم است مردم در مقابل این تبلیغات ایستادگی و علیه آن حرکت کنند و جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تو دهنی به دشمنان تبدیل کنند.

ایشان بروز برخی حوادث و رویداد‌ها در اروپا و آمریکا را نشانه‌ی آشکار شدن پیامد‌های خطرناک حفره‌های معنوی در تمدن غرب خواندند و افزودند: در طرف مقابل، مردم‌سالاری دینی و حرکت به سمت تمدن اسلامی با استفاده از امکانات و ابزار‌های روز دنیا ادامه دارد و این واقعیت برای مستکبران رعب‌آور است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر پرهیز از سهل‌انگاری و سهل‌اندیشی در زمینه‌ی علت واقعی و اصلی دشمنی ظالمان جهانی با ایران، افزودند: علت اصلی این دشمنی، «ماهیت و حقیقت حرکت عظیم انقلاب اسلامی، شجاعت، فداکاری و وفاداری ملت و پایبندی مستمر و کامل نظام به مبانی انقلاب اسلامی» است که اگر به توفیق الهی، این حرکت به نتایج مورد نظر خود دست یابد، بساط استکبار و استعمار غرب را برمی‌چیند.

آیت‌الله خامنه‌ای با استناد به آیات قرآن مجید افزودند: فرعون می‌دانست موسی حق است، اما دشمنی می‌کرد و خدا به حضرت موسی گفت: «نترسید، حرکت کنید، من با شما هستم» که این خطاب امروز عیناً به ملت ایران است که در مقابل دشمنیِ آگاهانه‌ی فراعنه‌ی عالم، ایستاده است.

رهبر انقلاب اسلامی در تبیین نتیجه‌ی صف‌آرایی استکبار و ملت ایران خاطرنشان کردند: هر جبهه‌ای که در راه خدا حرکت کند، وعده‌ی قطعی و بدون تردید پروردگار درباره‌ی نصرت و پیروزی او محقق خواهد شد، همچنان‌که در طول ۴۰ سال هرجا درست حرکت کردیم، پیروز شدیم و هرجا کوتاهی داشتیم، پیروزی حاصل نشد.

آیت‌الله خامنه‌ای رسیدن به چهل‌سالگی را در روند شکل‌گیری تمدن‌ها، آغاز بلوغ و شکوفایی خواندند و افزودند: در این مسیر تمدنی، چهل‌سالگی نه دوران پیری بلکه دوران عمق یافتن حرکت‌ها است و به فضل الهی و به برکت «ایمان دینی، عزم راسخ، حضور و آمادگی و کار و تلاش ملت به‌ویژه انبوه جوانان خوش‌فکر، مبتکر و امیدوار به آینده»، حرکت تاریخی ملت ایران به نتایج درخشان خود خواهد رسید.

ایشان پیروزی انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی را مقدماتی برای شکل‌گیری «تمدن اسلامی متناسب با دوران فعلی» دانستند و خاطرنشان کردند: اگر خدا اراده نکرده بود، این مقدمات فراهم نمی‌شد.

رهبر انقلاب اسلامی سخنانشان در جمع هزاران نفر از مردم قم را با بیان نکاتی مهم خطاب به مسئولان و مردم ادامه دادند.

آیت‌الله خامنه‌ای در مهم‌ترین توصیه‌ی خود به مسئولان به‌خصوص دولتمردان تأکید کردند: اولویت کاری خود را حل مشکلات معیشتی مردم به‌ویژه قشر‌های ضعیف قرار دهید، چراکه این مسئله اهمیت ویژه‌ای دارد.

رهبر انقلاب با اشاره به تمرکز دشمن بر مسائل معیشتی مردم گفتند: منابع کشور کم است، اما چرا با وجود تذکرات مکرر، جریان‌ها و افرادی، ظالمانه این منابع را می‌بلعند و با دلال‌بازی و انحصارطلبی در تجارت، مانع پیشرفت کشور می‌شوند و در تقویت تولید داخلی کارشکنی می‌کنند.

رهبر انقلاب بار دیگر مهم‌ترین کار امروز مسئولان را رسیدگی به مشکلات معیشتی خواندند و افزودند: البته این کار فقط با پول پخش کردن حاصل نمی‌شود، باید مراقب جریان‌ها و دست‌های خطرناک و مضر بود، همچنان‌که این مسائل را بار‌ها با جزئیات در جلسات کاری به مسئولان تذکر داده‌ایم.

ایشان، کار و تلاش و خدمت به انقلاب ایران عزیز و ملت بزرگ را نعمتی الهی خواندند و به مسئولان و دولتمردان تأکید کردند: قدر نعمت مسئولیت در نظام اسلامی را بدانید و به لوازم قدرشناسی از آن یعنی «مراقبت در حرف و رفتار، پرهیز از گرایش به اشرافی‌گری و اسراف و رفتار‌های طاغوتی» پایبند باشید و تلاش کنید مسیر حرکت شما همواره به سمت الگوی رفتاری و مدیریتی امیرمؤمنان باشد.

«شجاعت» و «عقلانیت» دو نکته مهم و تذکر دیگر رهبر انقلاب خطاب به مسئولان بود.

ایشان افزودند: در مقابل توپ و تشر و یاوه گویی‌های آمریکا و اروپا پس نزنید و بایستید و بدانید که این‌ها نه تهدید، نه «وعده و قول» و نه حتی امضایشان اعتبار ندارد.

آیت‌الله خامنه‌ای حرف‌های بی ربط برخی غربی‌ها را به حرف‌های دلقک‌ها تشبیه کردند و افزودند: آن‌ها به ایران توصیه می‌کنند حقوق بشر را از سعودی‌ها یاد بگیرد؛ آیا این، حرف یک دلقک نیست؟

آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: رفتار صحیح و عقلانی وظیفه مسئولان است، چرا که با احساساتِ صرف، نمی‌شود کشور را اداره کرد البته احساسات به عنوان پشتوانه عملی شدن تصمیمات عقلانی لازم است.

«شناخت، قدردانی و استفاده از ظرفیت‌های درونی به‌ویژه جوانان» دیگر توصیه مؤکد رهبر انقلاب اسلامی به مسئولان و دولتمردان بود.

ایشان افزودند: جوانان می‌توانند گره‌های دستگاه‌ها را باز کنند، بنابراین به آن‌ها مراجعه کنید و قدرشان را بدانید چرا که حتی بلندپروازی‌های آن‌ها خوب است و کشور را به جلو می‌برد.

آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان، مردم را نیز به کمک به مسئولان توصیه کردند و افزودند: بخش مهم تقویت تولید داخلی در زمینه‌های کیفی و توزیعی، به تولید کننده و فروشنده و مغازه دار و مردم مربوط می‌شود.

ایشان گفتند: امسال سال تقویت تولید کالا‌های ایرانی بوده است، اما الان در آخر سال باید ببینیم چقدر در این زمینه پیش رفته ایم و چه کار‌هایی کرده ایم.

آیت‌الله خامنه‌ای حضور در صحنه‌های انقلاب را بهترین کمک مردم به کشور دانستند و افزودند: دشمن در تلاش است با شایعه سازی و تهمت پراکنی مردم را مضطرب کند و به جان یکدیگر بیندازد که البته نمی‌تواند، اما مردم باید با این شگرد‌های دشمن مقابله کنند.

ایشان خاطرنشان کردند: انقلاب و نظام با خواست و حمایت مردم شکل گرفته و استمرار یافته، اما مستکبران با وقاحت تمام مردم را به مقابله با همین نظام فرا می‌خوانند که لازم است مردم در مقابل این تبلیغات ایستادگی و علیه آن حرکت کنند و جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تو دهنی به دشمنان تبدیل کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای تحریم‌ها را باعث فشار و بروز مشکلاتی برای کشور دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها با خوشحالی می‌گویند تحریم کنونی ملت ایران در تاریخ سابقه ندارد، اما ملت ایران ان‌شاءالله در این زمینه شکستی به آن‌ها می‌دهد که در تاریخ بی سابقه باشد.

آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تحریم کامل ملت ایران در دوران دفاع مقدس افزودند: دشمنان حتی به ما سیم خاردار نمی‌دادند، اما ملت و مسئولان، آن تحریم‌ها را به زمینه‌ای برای تکیه بر درون و شکوفایی استعداد‌ها تبدیل کردند، به‌گونه‌ای که همان مسیر، امروز ایران را به قدرت بی نظیر منطقه تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: باید با درس گیری از این تجربه درخشان و تکیه بر جوانان، تحریم کنونی را به وسیله‌ای برای کار و تلاش و شکوفایی تبدیل کنیم و با بی نیازی از دیگران به جایی برسیم که آن‌ها نیازمند ایران عزیز باشند.

آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به فضل الهی و در پرتو مقاومت و هوشیاری مردم و مسئولان و کار و تلاش بی‌وقفه، از تحریم‌ها و مشکلات عبور خواهیم کرد و همچنانکه در جنگ تحمیلی صدام را به خاک سیاه نشاندیم و به درک اسفل رفت، جمهوری اسلامی هر روز موفق‌تر و زنده‌تر خواهد بود و دشمنان ملت در آمریکا و غرب به سرنوشت صدام دچار خواهند شد.
نظرات شما
پیشخوان