تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۷

وزیر کشور: استکبار جهانی چهل سال ادعا کردند ما را نابود می‌کنند

وزیر کشور گفت: بزرگترین سند موفقیت و پیروزی جمهوری اسلامی ایران تداوم دشمنی آمریکا با ملت ایران است.

وزیر کشور: استکبار جهانی چهل سال ادعا کردند ما را نابود می‌کنند

رویداد۲۴ عبد الرضا رحمانی فضلی چهارشنبه شب در آئین تودیع و معارفه استاندار جدید خراسان رضوی اظهار کرد:با توجه به اینکه در آستانه‌ بهمن ماه و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم ویژگی مشترک و مستمری که در این سال ها وجود داشته است، مقابله با رویارویی استکبار جهانی است که از روز نخست انقلاب شاهد آن بوده ایم و در این فراز و فرود های چهل ساله مهم ترین سند موفقیت و پیروزی ما همین دشمنی آمریکا با ملت ایران است.

وی افزود: چهل سال ادعا کردند که ما را نابود می کنند و در یک جمع بندی از استدلال‌هایشان به این نتیجه می رسیم که علت دشمنی آن ها، قدرتمند شدن ایران است. دشمن تلاش کرد که دست ما را در منطقه کوتاه کند اما امروز با قدرت اعلام می کنیم که این منطقه نمی تواند جولانگاه استعمار باشد.

مهمترین سخنان عبد الرضا رحمانی فضلی بدین شرح است:

دشمنان با همه امکانات و توانشان به منطقه آمدند و آخرین حربه ای که استفاده کردند، دین علیه دین بود و جریانات تکفیری و داعش را راه انداختند، خون های زیادی ریختند تا تمدن این کشورها را از بین ببرند اما در پایان رسوا شدند. امروز برای منطقه کاملا روشن است ماهیت داعش چیست و این شفاف سازی و جداسازی تفکرات انحرافی ارزش زیادی دارد.

امروز ایران به عنوان کشوری تعیین کننده در جهان تلقی می شود و بهانه آمریکا برای تهاجم به ایران این است که این کشور از حوزه قدرت کنترلی خارج شده است. برای افکار عمومی این سوال مطرح است که شما که چهل سال با ایران درگیر شدید چرا از قدرت آن می ترسید؟

در برجام دیدیم که علی رغم تاکید ۶ کشور و تایید برجام در شورای امنیت، آمریکا با خفت و حقارت از این معاهده خارج شد و هزینه ای که برای این خارج شدن داد، کم نیست.

چهل سال با همه توانمندی‌ها و در همه عرصه ها به لطف خداوند توانستیم به درخت تناور و تنومندی تبدیل شدیم که باید تداوم داشته باشد و تداوم این راه بسیار مهم است.

دشمن به دنبال این است که کوچکترین مسائل در کشور را بزرگ کند، در دوسال گذشته شاهد تهدیدهای متعدد دشمن بودیم و آخرین آن ها ۱۳ آبان بود. در ۱۳ آبان کشور شلوغ شد اما همه مردم آمدند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند. این ملت اراده کردند که بایستند و بر مبنای عقلانیت حرکت کنند.

ما در داخل کشور نیز از برخی اقدامات گلایه مندیم و برخی از ناکارآمدی ها را می بینیم اما این مشکلات را حل خواهیم کرد، همانطور که در این چهل سال مشکلات را حل کرده‌ایم.

نسخه رهبر معظم انقلاب برای عبور از این مرحله، وحدت و هماهنگی است، نمونه عملی این موضوع نیز تشکیل جلسه قوا سران است که هر هفته تشکیل می شود و این الگوی وحدت بخش و طرح عینی باید در استان ها هم عملی شود.

امروز ما در شرایطی هستیم که هیچ کشوری از آمریکا حمایت نمی‌کند. درست است که فروش نفت ما کم و سرعت عملیات بانکی‌مان کند شده است اما مبارزه هزینه دارد و همه ما باید آماده باشیم.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان