تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۷

آسیب‌های فضای مجازی جدی گرفته شود

نماینده اصفهان در مجلس نهم با تاکید بر تسهیل دسترسی مردم به فضای مجازی گفت: در عین حال، آسیب‌های این عرصه از جمله جریحه‌دار شدن احساسات عمومی در نتیجه انتشار برخی کلیپ‌ها باید جدی گرفته شود.

آسیب‌های فضای مجازی جدی گرفته شود

رویداد۲۴ عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان با تاکید بر اینکه عمده تصمیم‌گیران عرصه فضای مجازی در کشور، اهمیت آن را در سطح مطلوب درک نمی‌کنند، گفت: نوعا تصمیم‌گیری‌ها در عرصه فضای مجازی منفعلانه و پس از مواجه شدن با مشکلات اتخاذ می‌شود و آسیب‌شناسی فعال و پیشگیرانه صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات باید خیلی زودتر راه‌اندازی می‌شد، خاطرنشان کرد: باید از طریق راه‌اندازی این شبکه فضای مجازی کشور ایمن‌سازی و سلامت آن تا حدود زیادی تضمین می‌شد، در حالی که امروز خیلی دیرهنگام و به صورت ناقص کارهایی در این زمینه شده است.

مقتدایی در ادامه گفت:‌ اینکه مقامات کشور در شورای عالی فضای مجازی عضویت دارند نشان از اهمیت و جایگاه بالای فضای مجازی برای نظام است، اما چرا ماه‌هاست که تشکیل این شورا به تاخیر می‌افتد؟‌ آیا این نشان از بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به موضوعی به این مهمی نیست؟

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان مردم را از فضای مجازی منع کرد، خاطرنشان کرد: باید دسترسی به فضای مجازی برای مردم تسهیل شود اما آسیب‌های آن هم باید جدی گرفته شود، که از جمله آن‌ها به خطر افتادن منافع ملی و یا جریحه دار شدن احساسات عمومی در نتیجه انتشار برخی کلیپ‌هاست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم گفت: عدم مدیریت کارآمد فضای مجازی ممکن است شبهه استقرار دولت ضعیف را برای مردم در داخل و نیز برای دشمنان در خارج به وجود آورد که در این صورت پیامدهای آن در آینده گریبان کشور را خواهد گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان