تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

نام مخالفان طرح صیانت از باغات توسط حافظی اعلام شد

رویداد۲۴-عصر امروز (یکشنبه)، دکتر حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود نوشت:

طرح "صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران" به پیشنهاد کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با مخالفت جدی چهار نفر از اعضای شورای شهر تهران مجددا به کمیسیون‌ها ارجاع داده شد.

طرح "صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران"  در ۱۰ ماده تهیه شده است و در آن شهرداری تهران ملزم شده است تا ضمن تکمیل سند اجرایی قانون حفظ و گسترش باغات، لایه باغات شهر تهران را به عنوان یکی از لایه های طرح تفصیلی تهیه کند، همچنین شهرداری تهران برنامه عملیاتی پنج ساله ادواری صیانت و گسترش فضای سبز باغات را همراه با تامین منابع تهیه و به شورا ارائه نماید.

در ماده چهارم این طرح آمده است: هرگونه مداخله و صدور مجوز ساخت در باغات کمتر از ۵ هزار متر مربع در صورتی که اراضی فاقد فضای سبز تثبیت شده طبق طرح تفصیلی تهران باشد، فقط بر اساس ضوابط زیر پهنه سبز مسکونی (R241) مجاز است، همچنین  هرگونه مداخله و صدور مجوز ساخت در تمام باغات پراکنده بیش از 5 هزار متر مربع صرفا در چارچوب G2 امکان‌پذیر شود.

شهرداری تهران بر اساس این طرح مکلف است به منظور حفظ باغات در محدوده شهر و تبدیل عرصه آنها به فضاهای سبز هر ساله مبلغی را در بودجه سنواتی سالانه شهر پیش بینی کند.

متاسفانه به دلیل مخالفت تعدادی از اعضا با این طرح به خصوص با ماده ۴، این طرح مجددا به کمیسیون های تخصصی ارجاع شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، اسماعیل_دوستی عضو کمیسیون عمران و حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از مخالفان جدی این طرح بودند.
 
منبع:پایتخت
برچسب ها: حافظی ، صیانت ، مخالف ، باغ
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان