تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
دونالدترامپ:

اجازه تکرار آزمایش موشک را به ایران نخواهیم داد/ ایرانی‌ها می‌خواهند با ما صحبت کنند

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به پرتاب موشک ماهواره بر ایران، گفت باید در دفاع موشکی از دشمنان خود چند گام جلوتر باشیم تا نگذارد ایران به ایالات متحده آسیبی بزند.

رویداد۲۴ ، دونالد ترامپ روز پنجشنبه ۲۷ دی ماه در جریان سخنرانی در وزارت دفاع، پنتاگون با اعلام سیاست جدید دفاع موشکی ایالات متحده گفت: «هر قدر ما قوی‌تر و نیرومند‌تر باشیم، نیاز کمتری به استفاده از آن خواهیم داشت.»

ترامپ گفت: «هرچند ما فناوری نظامی بسیار پیشرفته‌ای داریم ولی نیروهای متخاصم هم دارند برد موشکی و توان نظامی خود را بالا می‌برند. وظیفه اول من به عنوان رئیس جمهوری، دفاع از کشور است. راهبرد تازه ما خواستار شش تغییر عمده در سیاست موشکی است.» ​

رئیس جمهوری آمریکا به این موارد به ترتیب اشاره کرد: «اولویت اول، حفظ امنیت مردم ایالات متحده است. ما ۲۰ ردیاب جدید و پیشرفته موشکی و رادارهایی که می‌توانند به سرعت هرموشکی که علیه ما شلیک شود را ردیابی کنند در آلاسکا داریم. ما می‌خواهیم سیستم دفاعی جامعی داشته باشیم که از همه ایالت‌های آمریکا محافظت کند.»

ترامپ افزود: «دوم: سرمایه گذاری در سامانه‌های نوین و شرایط به سمت بهتر شدن و به روز رسانی سامانه‌های دفاعی ما. ایران همین چند روز پیش موشکی ماهواره‌بر را امتحان کرد که البته شکست خورد ولی اگر این برنامه آن‌ها پیشرفت کند، می‌تواند حتی به خاک ایالات متحده برسد. ما اجازه تکرار این کار نمی دهیم.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت: «کاری که ما با ایران و از زمان شروع دولت کردیم، معجزه آسا بوده است. من آن توافق اتمی (موسوم به برجام) ضعیف و بد را پایان دادم. ایران خیلی کشور متفاوتی با دو سال پیش است. من بر این باورم که آن‌ها می‌خواهند با ما صحبت کنند.»

ترامپ گفت:‌«این کافی نیست که ما با حرکت تهدیدی دشمنان همگام شویم. باید از آن‌ها پیشی بگیریم.»

رئیس جمهوری آمریکا گفت:‌ «سوم: از مردم آمریکا در برابر همه نوع دفاع موشکی دفاع خواهیم کرد. در طرح ما ایالات متحده آمادگی دارد روی هر موشکی از کروز گرفته تا مافوق صوت، قدرت دفاعی داشته باشد. چهارم: فضا هم الان تبدیل به محل جنگ جدیدی شده و ما نیروی فضا هم تشکیل می‌دهیم. ما فناوری مهمی در این جا استفاده خواهیم کرد و از هرجایی که حتی به اشتباه و فارغ از نوع موشک و جایی که شلیک شده و یا دلیل حمله، جلوی آن را خواهیم گرفت.»

ترامپ گفت: «مطمئن باشید در جهان بازیگران بدی حضور دارند و اگر لازم شد ما می‌توانیم از همه خشن‌تر باشیم. به باور من، هر چقدر قوی‌تر باشیم، کمتر به استفاده از آن قدرت نیاز داریم.»

ترامپ افزود:‌«پنجم: ما کاغذبازی اداری که جلوی حرکت سریع به این فناوری نوین را می‌گیرد، کنار خواهیم گذاشت.»

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد:‌«ششم:‌ ما این راه را با هم‌پیمانان خود باید طی کنیم. ما متحدانی بسیار ثروتمند داریم و از آن‌ها دفاع می‌کنیم که البته مایه افتخار ما است. ولی خیلی از آن‌ها این قدر ثروت دارند که می‌توانند هزینه این دفاع را به ما بپردازند. حالا از آن‌ها می‌خواهیم بپردازند و این به ما اجازه می‌دهد در این برنامه‌های نوسازی سرمایه‌گذاری سنگین کنیم و این هزینه به ما برمی‌گردد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
gh a
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
2
4
به عنوان ریس کشور امریکا و برای امریکا خیلی قشنک دارد حرف میزند
اردلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
1
4
جالبه همیشه هم تو حرفاش ضعف اعراب و اینکه آمریکا از اونها دفاع میکنه رو به رخ اعراب میکشه و رسما باج خواهی میکنه.
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
2
ما باید آهسته و خفا به قدرت اقتصادی نظامی و سیاسی برسیم کاری که ژاپن و چین و ... انجام دادند نه اینکه تو بوق و کرنا کنیم
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
1
0
بزرگ ترین ضعف عمده کاخ سفیدنشینان ترامپ درمرحله اول عاشق پول‌وترس بسیارازبمب هسته ای وموشک هستند!؟مخصوصاموشک های ایران!؟بطوریکه داخل ساختمان کاخ سفید راباانواع سنگربندی پیشرفته ومجهزسوراخ ،سنبه نموده اند!؟
نظرات شما
پیشخوان