تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۷

جزئیات تازه از اختصاص سبدحمایتی کارگران

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: سبد کالا طی امروز و فردا به حساب کارگران سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود و بسته به میزان خانوار مبلغ متفاوت است.
جزئیات تازه از اختصاص سبدحمایتی کارگران
رویداد۲۴ رحیم اردلان در مورد پرداخت سبد کالای کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گفت: هم اکنون در حال فراهم کردن مقدمات کار هستیم و رقم‌ها اعلام شده و با هماهنگی‌هایی که با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته ایم، طی امروز و فردا سبد کالا به کارگران تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار خانوار تحت پوشش تامین اجتماعی که زیر ۳ میلیون دریافت می‌کنند مشمول دریافت سبد کالا هستند، گفت: بازنشسته‌های تامین اجتماعی ۲۰۰ هزار تومان سبد کا لا گرفته اند، اما کارگران بر اساس تعداد خانوارشان مبلغ سبد متفاوت است.

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: خانواده یک نفره ۱۰۰ هزار تومان، ۲ نفره ۱۵۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲۰۰ هزار تومان، ۴ نفره ۲۵۰ هزار تومان و ۵ نفره به بالا ۳۰۰ هزار تومان سبد کالا دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سبد کالا به سرپرست خانوار پرداخت می‌شود، گفت: حتی اگر فرزند خانواده تحت پوشش تامین اجتماعی باشد، سبد کالا به سرپرست خانواده حتی اگر بیمه شده نباشد نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: لیست افراد تحت پوشش تامین اجتماعی به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام شده و پس از تائید این سازمان، مبلغ مورد نظر به حساب سرپرستان خانواری که یارانه دریافت می‌کنند واریز می‌شود.

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: تمام بیمه شدگانی که از اول امسال تا پایان مهرماه بیمه شده تامین اجتماعی بودند و لیست حق بیمه در سازمان تامین اجتماعی دارند، این سبد کالا به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چنانچه در یک خانواده زن و شوهر هر دو بیمه شده تامین اجتماعی باشند و زیر ۳ میلیون حقوق دریافت کنند آیا مشمول سبد کالا هستند یا خیر، گفت: به هر خانواده یک سبد کالا تعلق می‌گیرد حتی اگر دو و یا سه نفر بیمه شده تامین اجتماعی و شاغل باشند.

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در مورد اعتراض کارگرانی که کمتر از ۳ میلیون می‌گیرند، اما سبد کالا به آن‌ها تعلق نگرفته است، گفت: از روز دوشنبه سامانه‌ای در وزارت رفاه ایجاد می‌شود که دلیل عدم پرداخت‌ها به افراد مراجعه کننده به سامانه اعلام خواهد شد. این سازمانه از روز دوشنبه فعال می‌شود.
منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان