تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۷

شناسایی ۲۷۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران گفت: ۲۷۰ ساختمان مشابه پلاسکو شناسایی و دستورالعمل ایمنی آن‌ها نوشته شده تا در چند عملیات ارتقا ایمنی آن‌ها انجام شود.
شناسایی ۲۷۰ ساختمان مشابه پلاسکو در تهران
رویداد۲۴ عبدالرضا گلپایگانی روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه پلاسکو نو افزود: اغلب این ساختمان‌ها در دهه ۴۰ و ۵۰ و حتی تعدادی نیز در دهه ۸۰ و ۹۰ ساخته شده اند که متأسفانه از منظر ایمنی حریق دچار اشکال هستند.

وی همچنین از تهیه شناسنامه سه هزار و ۲۰۰ ساختمان بالای ۸ طبقه خبر داد و اظهارداشت: علاوه بر آن برای ساختمان‌های بالای ۶ طبقه نیز داشتن نقشه عملیاتی آتش نشانی الزامی شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیان اینکه در آتش سوزی ساختمان پلاسکو هیچ نقشه‌ای وجود نداشت خاطرنشان کرد: در جریان این حادثه هیچ اطلاعاتی از وضعیت ساختمان وجود نداشت.

به گفته وی باید ساختمان‌های بلندمرتبه به مرکز آتش نشانی متصل شوند تا از لحظه وقوع حریق عملیات نجات آغاز شود.

گلپایگانی از آموزش سه هزار نفر از کارکنان نظام مهندسی و ۱۲۰ هزار نفر از نیرو‌های خدمات الکترونیک شهر درخصوص مباحث مربوط به کنترل نقشه خبر داد و گفت: کمیته ایمنی مناطق نیز تشکیل شده تا دستور قضایی برای ارتقا ساختمان‌ها اخذ شود.

وی اضافه کرد: آیین نامه ایمنی برای ساختمان‌های زیر ۵ طبقه با هماهنگی آتش نشانی در ۶ جلد تهیه شده که از چند روز آینده مقدمات آن عملیاتی و به صورت اجرایی در دستور کار مناطق قرار خواهد گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران همچنین درخصوص آخرین وضعیت نقشه ساختمان پلاسکو اظهارداشت: برای تهیه طرح جایگزین پلاسکو در ۲ نوبت فراخوان از سوی بنیاد مستضعفان منتشر شد تا بهترین ایده انتخاب شود که امیدواریم کار ساخت در برنامه زمان بندی به سرانجام برسد.

در نمایشگاه «پلاسکو نو» طراحی‌های مختلف برای ساختمان جدید پلاسکو، عکس‌هایی از حادثه پلاسکو و بخشی از تجهیزات آتش نشانان گرفتار در حادثه پلاسکو به نمایش گذاشته شده است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان