تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۷

جزئیات وام‌های دانشجویی برای ترم بهمن اعلام شد

جزئیات و مبلغ وام‌های ضروری برای تمام دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی کشور برای استفاده در نیمسال دوم سال تحصیلی جاری، اعلام شد.
جزئیات وام‌های دانشجویی برای ترم بهمن ماه اعلام شد
رویداد۲۴ به منظور بهرمندی دانشجویان و اجرای وظایف قانون صندوق رفاه دانشجویان، برنامه‌های این صندوق برای توزیع عادلانه و بهینه وام بین دانشجویان مستعد و کم بضاعت برای نیمسال دوم سال تحصیلی جاری اعلام شد.
با توجه به سیاست‌های جدید صندوق رفاه دانشجویان در سال تحصیلی جاری، دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی و علمی کاربردی مطابق نیمسال جاری برای دریافت وام شهریه به بانک قرض الحسنه مهر ایران معرفی می‌شوند.

**وام‌های ضروری
جزئیات وام‌های تحصیلی ضروری برای دانشجویان به این شرح است: مجرد کاردانی ۴۵۰ هزار تومان، مجرد کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، مجرد کارشناسی ارشد ۵۵۰ هزار تومان، مجرد دکتری ۶۲۵ هزار تومان، متاهل کاردانی ۵۷۵ هزار تومان، متاهل کارشناسی ۶۲۵ هزار تومان، متاهل کارشناسی ارشد ۷۵۰ هزار تومان و متاهل دکتری ۸۷۵ هزار تومان.

**وام‌های ممتاز
وام تحصیلی ممتاز و نمونه شامل تمام مشمولانِ قانون صندوق رفاه می‌شود که حداکثر تا دو برابر مبلغ سقف وام تحصیلی است.

**وام مسکن
مبلغ وام مسکن برای دانشجویان به این شرح است: مجرد در تهران ۷۵۰ هزار تومان، مجرد در ۵ شهر بزرگ ۶۲۵ هزار تومان، متاهل در تهران یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، متاهل در ۵ شهر بزرگ یک میلیون تومان و متاهل در سایر شهر‌ها ۸۵۰ هزار تومان.

**سایر وام‌های ضروری خرید
وام ضروری صندوق رفاه دانشجویان برای تمام مشمولان این صندوق به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان، ضروری برای خرید کتاب تخصصی در مقطع کارشناسی ارشد ۵۰۰ هزار تومان و در دکتری تخصصی غیربورسیه ۸۰۰ هزار تومان است.
وام ضروری ممتاز نمونه برای کارشناسی یک میلیون تومان و برای تحصیلات تکمیلی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.
وام ضروری مبتکر نیز برای تمام مشمولان صندوق رفاه به مبلغ ۲ میلیون تومان و وام ضروری قهرمان ورزشی برای تمام مشولان به مبلغ یک میلیون اختصاص می‌یابد.
دانشجویان روشندل می‌توانند در مقاطع کاردانی و کارشناسی دو میلیون تومان و در مقاطع تحصیلات تکمیلی سه میلیون تومان وام ضروری دریافت کنند.
برای حوادث غیرمترقبه تمام مقاطع دوره روزانه ۲ میلیون تومان اختصاص یافته است.

**ودیعه مسکن
علاوه بر این، ودیعه مسکن مجردی در تهران ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در پنج شهر بزرگ ۲ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام دارد.
تمام مشمولان به تفکیک دانشجویان خوابگاهی و غیرخوابگاهی هر ساله بر مبنای نرخ ژتون غذا و تعداد وعده‌های مصرفی دانشجو می‌توانند وام تغذیه دریافت کنند.

**وام‌های هسته‌ای
در زمینه وام‌های اعطای به دانشجویان مرتبط با رشته‌های هسته ای، لیست‌ها به این ترتیب اعلام شده است. مجرد کارشناسی ۷۵۰ هزار تومان، مجرد کارشناسی ارشد ۸۲۵ هزار تومان، مجرد دکتری ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، متاهل کاردانی ۸۶۲ هزار و ۵۰۰ تومان، متاهل کارشناسی ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، متاهل کارشناسی ارشد یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان و متاهل دکتری یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان.

**وام ضروری دانش هسته‌ای
در تمام مقاطع تحصیلی اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مبلغ ۹۰۰ هزار تومان اختصاص یافته است.

**مسکن دانش هسته‌ای
دانشجویانی که در رشته‌های هسته‌ای تحصیل می‌کنند، امکان استفاده از وام‌های ودیعه مسکن را در شهر‌های تهران و کشور دارند که به این شرح است:
مجرد تهران یک میلیون و ۱۲۵ هزار تومان، مجرد در پنج شهر بزرگ ۹۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، مجرد در سایر شهر‌ها ۷۵۰ هزار تومان، متاهل در تهران یک میلیون و ۸۷۵ هزار تومان، متاهل در پنج شهر بزرگ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، متاهل در سایر شهر‌ها یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان.

**عتبات عراق
تمام مشمولان مجرد، طبق قانون صندوق رفاه دانشجویان می‌توانند برای زیارت عتبات کشور عراق یک میلیون تومان و مشمولان متاهل نیز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام دریافت کنند.

**ازدواج
تمام مشمولان صندوق رفاه دانشجویان می‌توانند از وام ۲ میلیون تومانی برای ازدواج بهره ببرند.

**وام‌های شهریه دولتی‌ها و پیام نور
در مقاطع کاردانی و کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته ۷۰۰ هزار تومان، دکتری حرفه‌ای یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، دکتری تخصصی پیوسته ۵۰۰ هزار تومان، دکتری تخصصی ناپیوسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام شهریه اعلام شده است.

**غیرانتفاعی‌ها
دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی هم می‌توانند وام مورد نظر خود را از بانک قرض الحسنه مهر ایران دریافت کنند.
لیست وام‌ها به این شرح است: کاردانی و کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد پیوسته ۷۰۰ هزار تومان، دکتری تخصصی ناپیوسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

** دانشگاه آزاد
دانشجویان دانشگاه آزاد هم می‌توانند وام خود را از صندوق قرض الحسنه مهر ایران دریافت کنند. کاردانی و کارشناسی ۵۰۰ هزار تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، دکتری تخصصی ناپیوسته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

** شهریه علمی کاربردی‌ها
تمام دانشجویان کاردانی و کارشناسی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و کارشناسی ارشد ناپیوسته مبلغ یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان وام می‌توانند از بانک قرض الحسنه مهر ایران دریافت کنند.

** وام‌های دکتری
در مقطع دکتری نیز جزئیات وام‌ها به این شرح است: تحصیلی ویژه دکتری (بانک توسعه تعاون) هر سه ماه یک بار به مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، تحصیلی ویژه دکتری (صندوق رفاه دانشجویان) هر سه ماه یک بار یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ضروری ویژه دکتری یک بار در طول مقطع تحصیلی ۳ میلیون تومان است.
لازم به ذکر است بازپرداخت تمام وام‌ها بدون کارمزد اعلام شده، اما وام شهریه و وام ویژه دکتری کارمزد سه تا چهار درصدی دارد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان