تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷
حسن روحانی:

با افتخار تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم/ همه باید میزان دریافتی مدیران و نهادها را بدانند

رئیس جمهور بار دیگر هدف تحریم ظالمانه و غیرقانونی آمریکا را تنها اعمال فشار به مردم ایران دانست و ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی لوایح چهارگانه، توطئه آمریکایی ها در موضوع مالی و بانکی نیز خنثی شود.

رویداد۲۴ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با تبریک فرا رسیدن بهمن‌ماه؛ ماه پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر به ملت بزرگ ایران، گفت: همه می‌دانیم بهمن‌ماه، دهه فجر و بویژه روز ۲۲ بهمن امسال از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس جمهور اظهار داشت: خوشحالیم علیرغم همه توطئه‌هایی که علیه انقلاب اسلامی بوده، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا نتوانسته به اهداف مد نظرشان برسد و خودشان اعتراف می‌کنند که این تحریم‌ها، آن‌ها را به اهدافشان نمی‌رساند هر چند که زحمت و سختی برای مردم ما بوجود می‌آورند، اما هرگز نمی‌توانند به خواسته‌هایشان برسند.

اهم سخنان رئیس جمهوری را در ادامه می‌خوانید:

-در ارتباط با مسایل نفتی خوشبختانه مسیر‌ها و راه‌های مختلفی را برای فروش نفت دنبال می‌کنیم و با افتخار تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم.

-همه کشور‌ها می‌دانند که این تحریم ظالمانه، غیرقانونی و علیه ملت ایران بوده و علیه هیچ فرد، نهاد یا دستگاه دولتی نیست و تنها منجر به اعمال فشار به مردم ایران خواهد شد.

-میزان ذخایر امروز نفت و میعانات کشور در مقایسه با ابتدای انقلاب، رقم بالایی است و نشان می‌دهد که موفقیت‌های خوبی در کشف منابع جدید داشته‌ایم.

-براساس خبر وزیر نفت در جلسه امروز هیأت وزیران، یک میدان جدید نفتی در حوزه آبادان کشف شده که ذخایر آن از لحاظ کمی و کیفی قابل ملاحظه است و این بدان معناست که با قدرتی که ایران از لحاظ نفت و گاز در اختیار دارد، کشوری نیست که کسی بخواهد آن را از بازار انرژی حذف کند.

-همه مسئولان کشور بویژه در وزارت نفت، تلاش خواهند کرد تا به وظایف خود طبق قانون عمل کرده و در تولید و فروش نفت و گاز و میعانات همه کوشش خود را بکار بگیرند.

-خوشبختانه دولت و مجلس با همکاری هم اقدامات خوبی راجع به لوایح ۴ گانه به انجام رسانده‌اند و امیدواریم نهاد‌های دیگری هم که در این زمینه باید اقداماتی را در مراحل نهایی انجام دهند با سرعت بیشتر تلاش کرده تا بتوانیم این لوایح را به تصویب برسانیم.

-انتخابات آزاد و سالم یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی است و آنچه می‌توانیم به وسیله آن امروز کشور را با گذشته به خوبی مقایسه کنیم و مورد شهادت همه مردم هم هست، این است که امروز مردم پرشور در صحنه انتخابات حضور دارند و به خوبی می‌دانند که رأی آن‌ها مؤثر است.

-در لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس خواهد کرد، نکات بسیار مهمی در راستای انتخابات و چگونگی برگزاری آن لحاظ شده است.

-در این لایحه نقش احزاب پررنگ شده است و اگر همینطور که هست به تصویب برسد، آن‌ها می‌توانند در انتخابات حضوری چشمگیر داشته باشند و در برخی از مناطق مردم می‌توانند به لیست احزاب رأی بدهند.

-شفافیت باید یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب باشد و اگر امروز در گوشه‌ای هم شفافیت وجود ندارد باید پرده‌ها را برداریم و این یکی از آثار مهم انقلاب اسلامی است.

-همه باید بدانند که حساب مالی مسئولین و نهاد‌های مختلف چگونه و به چه میزان است.

-بهترین ناظر برای امور کشور مردم هستند و بهترین راه برای مبارزه با فساد‌هایی که در جامعه وجود دارد، نظارت مردم است و نظارت مردم با شفافیت انجام می‌شود.

-اگر همه چیز از طریق دیجیتال و دولت الکترونیک انجام شود، بسیاری از مفاسد از بین خواهد رفت.

 

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان