تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

تاثیرگذاری سردار سلیمانی در انتخابات اسرائیل!/ ماجرای سفر دوساعته فرمانده سپاه قدس به بلندی‌های جولان چه بود؟

بنیامین نتانیاهو در توییتر خود مدعی شده سلیمانی قصد دخالت در انتخابات اسرائیل را دارد و گفته: سلیمانی بهتر است به جای دخالت در انتخابات، وضعیت پایگاه‌هایی که می‌خواهد در سوریه بنا کند را بررسی کند. تا هنگامی که من نخست وزیر هستم، دست از مبارزه علیه آن‌ها بر نمی‌داریم.
ادعای نتانیاهو درباره دخالت قاسم سلیمانی در انتخابات اسرائیل! / جریان سفر دو ساعته سلیمانی به نزدیکی بلندی‌های جولان چیست؟
رویداد۲۴ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از نیرو‌های نظامی اسرائیل، ایران را بزرگترین دشمن خود خوانده و گفته آنها صراحتا قصد خود برای نابود کردن ما را اعلام می‌کند.
 
نتانیاهو گفته ایران نیرو‌های خود را به اطراف اسرائیل آورده و قصد دارد آنجا را محاصره کند. آنگونه که نتانیاهو مدعی شده ایران توسط حزب‌الله یک جبهه در لبنان ساخته و در غزه نیز به واسطه حمایت از حماس و جهاد اسلامی فلسطین این کار را انجام می‌دهند.
 
نتانیاهو گفته اکنون هدف آن‌ها ایجاد جبهه سوم در مرز‌های جولان به وسیله استقرار نظامی در سوریه است بنابراین اسرائیل تلافی خواهد کرد و تونل‌هایی که در لبنان و غزه برای جنگ با اسرائیل در نظر گرفته شده را نابود خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل گفته «سردار سلیمانی بهتر است به جای دخالت در انتخابات، وضعیت پایگاه‌هایی که می‌خواهد در سوریه بنا کند را بررسی کند.» اینکه منظور نتانیاهو کدام انتخابات بوده معلوم نیست. در زمان پیش رو در منطقه انتخابات افغانستان و اسرائیل در پیش است. طبیعی است برای نتانیاهو دخالت ایران در انتخابات افغانستان چندان اهمیت ندارد. نتانیاهو درباره اینکه انتخابات اسرائیل چه جذابیتی برای ایران دارد، چندان توضیحی نداده است. انتخابات زودهنگام  در اسرائیل، فروردین سال آینده برگزار خواهد شد.
 
یک چهره ایرانی به المانیتور گفت که «تلاش اسراییل برای انتشار اخبار جعلی درباره انتقال موضع راهبردی ایران از سوریه به لبنان مضحک است. تمام تجهیزاتی که حزب‌الله برای مقابله با هجوم احتمالی اسراییل به آن نیاز دارد، از سال‌ها قبل در لبنان قرار داده شده و اکنون هیچ چیز تغییر نکرده است.»
 
به جز نتانیاهو، چندی پیش گادی ایزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل نیز درباره قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای برون مرزی سپاه (سپاه قدس) سخن گفته بود. نیویورک تایمز او از قول این رسانه نوشته بود ویورک تایمز نوشته بود در سال ۲۰۱۶ سردار قاسم سلیمانی ۳۰۰۰ نفر از افرادش را در سوریه مستقر می‌کند تا این تعداد افراد در کنار ۸۰۰۰ نیروی حزب الله و ۱۱ هزار نیروی شیعه قرار بگیرند.
ادعای نتانیاهو درباره دخالت قاسم سلیمانی در انتخابات اسرائیل! / جریان سفر دو ساعته سلیمانی به نزدیکی بلندی‌های جولان چیست؟
اورشلیم پست در گزارشی به ارتباط سلیمانی با انتخابات‌های پیش روی اسرائیل اشاره کرده و گفته حملات ایران به اسرائیل شانس نتانیاهو را برای انتخاب در انتخابات‌های آتی کاهش خواهد داد.
 
روزنامه الجریده کویت امروز در گزارشی از تهدید ایران برای تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه در صورت حمله اسرائیل به سوریه خبر داده است.

در این گزارش گفته شده بود نیرو‌های سپاه قدس به رهبری قاسم سلیمانی از منطقه جنوبی سوریه بازدید کرده اند و این اقدام به معنای آغاز دور جدید درگیری‌ها میان اسرائیل و ایران است.
 
به ادعای این نشریه، سردار قاسم سلیمانی چندی پیش از منطقه ای که کمتر از ۴۰ کیلومتر با بلندی‌های جولان فاصله دارد بازدید کرده است.

بر اساس این گزارش بازدید محرمانه سلیمانی دو ساعت طول کشیده و این دیدار توسط مقام‌های اسرائیلی رصد شده است. این دیدار دو روز قبل از حمله نیرو‌های ایرانی به بلندی‌های جولان از منطقه‌ای نزدیک به دمشق انجام شده بود.

یک مقام ایرانی به روزنامه الجریده کویت گفته شورای امنیت ملی دوشنبه شب برای شنیدن گزارش‌های سلیمانی از سوریه و حملات اسرائیل تشکیل شده است.

این مقام ایرانی همچنین گفته روس‌ها ۳۰ دقیقه قبل از حمله موشکی ایران به اسرائیل در روز یکشنبه، از اهدافی که قرار بود در اسرائیل مورد حمله قرار بگیرد باخبر شده بود. ایرانی‌ها با این کار قصد داشتند منطقه را تخلیه و از افزایش تلفات جلوگیری کنند.

به گفته این منبع آگاه سلیمانی گفته که تنها راه توقف حملات اسرائیل پاسخ به حملات با سه موشک در ازای هر موشک اسرائیلی است و باید جلوی همه جت‌های جنگنده اسرائیلی، حتی آن‌هایی که بر فراز لبنان پرواز می‌کنند را گرفت. او بر بر نیاز به افزایش فشار به دولت سوریه برای پاسخ بخ حملات اسرائیل تاکید کرده و گفته بنیامین نتانیاهو باید بپذیرید که اسرائیل مسئول این حملات بوده است.

به گفته این منبع آگاه، بر اساس قوانین بین المللی هر گونه بیانیه‌ای از سوی نتانیاهو، واکنش سوریه به حملات را مشروع خواهد کرد.

به گفته این منبع آگاه، شورای امنیت ملی ایران تصمیم گرفته فشار به دولت سوریه برای پاسخ دادن به حملات اسرائیل را ادامه دهد و با این کار پیامی به روسیه مخابره کند که ایران در صورتی که مورد هدف قرار بگیرد پاسخ درخوری خواهد داد.

شب گذشته بشار جعفری سفیر سوریه در سازمان ملل اعلام کرده شکست سازمان ملل در اقدام علیه اسرائیل و حمایتی که اسرائیلی‌ها از جانب کشور‌های عضو شورای امنیت سازمان در یافت می‌کنند عاملی برای تشویق این رژیم است.

او اعلام کرد که سوریه در پاسخ به حمله هوایی اسرائیل علیه انبار‌های سلاح در فرودگاه دمشق که اوایل هفته گذشته انجام شده بود به فرودگاه بن گوریون اسرائیل حمله خواهد کرد.
 
جنگ نیابتی میان ایران و اسرائیل در خاک سوریه و لبنان هیچگاه متوقف نشد. توماس فریدمن نویسنده آمریکایی به نقل از مسئولان نظامی ارشد اسرائیلی که با آنها در جبهه جولان در مرزهای سوریه و فلسطین دیدار کرده، گفته است جنگ ایران و اسرائیل به زودی به مرحله مقابله مستقیم تبدیل خواهد شد.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان