تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
در صحن شورای شهر مطرح شد؛

معرفی کامیون‌هایی که بالای ده میلیون ریال جریمه دارند به پلیس

در جریان بررسی لایحه تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال 98 بنا شد تا تخلفات بالای ده میلیون ریال کامیون ها به پلیس معرفی شود.

رویداد۲۴ لایحه تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال 98 در صد و بیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

دو کمیسیون عمران و حمل و نقل و برنامه بودجه کلیات این لایحه را مورد بررسی قرار دادند که این امر با اعتراض رئیس کمیسیون برنامه و بودجه واقع شد.

مرتضی الویری در این اعتراض به بررسی این لایحه توسط کمیسیون مشترک عنوان داشت که تنها باید یک کمیسیون این لایحه را مورد بررسی قرار دهد،که با مخالفت ریاست شورای شهر تهران رو به رو شد.

کلیات بررسی لایحه تعیین عوارض تردد شبانه وسایل نقلیه باری در محدوده کامیون ممنوع شهر تهران در سال 98 با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید.

حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی جزئیات این دستور جلسه با اشاره به اینکه باید شهرداری از جرایم سهم داشته باشد، عنوان کرد: شهروندان نباید برای یک فعالیت دو هزینه پرداخت کنند.

وی افزود: شهرداری سهمی از جرایم راهنمایی و رانندگی دارد با این حال نباید عوارضی را مجدد از شهروندان دریافت و در کنارعوارض جریمه اخذ گردد.

عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: متاسفانه شهروندان هزینه مدیریت غیر یکپارچه را می پردازند.

ابراهیم امینی، نایب رئیس شورای شهر تهران در مخالفت با سخنان نظری عنوان کرد: ما همیشه با این مشکلات مواجه هستیم. نمی شود مبلغ جریمه کمتر از عوارض باشد.

وی با خنده دار انگاشتن این گفته ها عنوان کرد: نمی توان گفت هر کسی که قانون را رعایت کرد مبلغ بیشتری نسبت به کسی که جریمه می شود باید پرداخت کند و این امر صحیح نیست.

در ادامه این جلسه محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل پیشنهادی مبنی بر اینکه باید کامیون هایی که بالای ده میلیون ریال تخلف دارند از سوی شهرداری به راهنمایی رانندگی معرفی شوند و ۱۰۰ درصد این عوارض صرف ناوگان حمل و نقل شود، را ارائه داد که با ۱۵ رای موافق به تصویب رسید.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان