تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

هدفون به پرده گوش آسیب می‌زند؟

استفاده از هدفون در انواع و اقسام مدل‌ها به شدت بین افراد مختلف رایج شده است. درواقع این روز‌ها بسیاری از افراد در مترو، اتوبوس یا در حال ورزش و قدم زدن هدفون بر گوش دارند، اما استفاده از هدفون واقعا خطرناک است؟

 رویداد۲۴ استفاده از هدفون می‌تواند در بلند مدت مخاطراتی داشته باشد و بر همین اساس هم توصیه می‌شود افراد در استفاده از هدفون‌ها زیاده روی نکنند. اما هدفون دقیقا در چه شرایطی خطرناک است؟ پیش از هر چیز به کلیشه‌ای و البته مهم‌ترین علت خطرناک بودن هدفون می‌پردازیم؛ صدای بلند. صدای بلند هدفون می‌تواند بسیار خطرناک‌تر از آن چیزی باشد که به نظر می‌رسد. درواقع صدای بلند هدفون در بلند مدت می‌توانید زمینه ساز آسیب دیدگی و التهاب گوش میانی و پرده گوش شود.

بسیاری از افراد به ویژه در اماکن عمومی متوجه نیستند که صدای هدفون را بالاتر از حد معمول برده اند و در نتیجه از این بالا بودن صدا‌ها آسیب می‌بینند.

نکته دوم ترشحات گوش است، استفاده از هندزفری و هدفون‌هایی که داخل گوش قرار می‌گیرند، باعث می‌شوند گوش جرم بیشتری ترشح کرده و بیشتر در معرض عفونت قرار گیرد؛ بنابراین حتما به نظافت هندزفری و هدفون خود توجه کنید و در صورتی که ترشح گوشتان بیش از حد عادی شده حتما با پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مشورت کنید.

برخی از افراد پس از مدتی طولانی که از هدفون استفاده می‌کنند دچار اختلال سنگینی گوش یا کم شنوایی می‌شوند و در نتیجه بلند‌تر از حد معمول حرف می‌زنند یا صدای تلویزیون و رادیو را بلند‌تر از حد انتظار می‌کنند. این موضوع نیز باید در اسرع وقت توسط پزشک متخصص معاینه شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: هدفون ، گوش
نظرات شما
پیشخوان