تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷

سرمایه‌دار آمریکایی ۵۰۰ میلیون دلار برای رئیس‌جمهور نشدن مجدد ترامپ هزینه می‌کند

شهردار سابق نیویورک که جزو ۱۰ مرد ثروتمند آمریکا محسوب می‌شود، قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دست‌کم ۵۰۰ میلیون دلار برای جلوگیری از پیروزی مجدد ترامپ هزینه کند.

سرمایه‌دار آمریکایی ۵۰۰ میلیون دلار برای رئیس‌جمهور نشدن مجدد ترامپ هزینه می‌کند

رویداد۲۴ «مایکل بلومبرگ» شهردار سابق نیویورک و از بزرگترین فعالان اقتصادی آمریکا که از قضا حضور فعالی نیز در عرصه‌های سیاسی دارد و حتی از وی به‌عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2020 یاد می‌شود، قصد دارد در انتخابات پیش رو دست‌کم 500 میلیون دلار صرف جلوگیری از تمدید دوران حضور ترامپ در کاخ سفید کند.

مایکل بلومبرگ هنوز در مورد احتمال حضورش در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخاب نامزد نهایی این حزب جهت رقابت با ترامپ اظهار نظر نکرده است. اگر وی تصمیم به حضور مستقیم در انتخابات بگیرد، آن‌گاه بسته 500 میلیون دلاری وی -که 175 میلیون دلار بیش از کل هزینه‌های انتخاباتی ترامپ در سال 2016 است- صرف کارزار انتخاباتی خودش خواهد شد اما در غیر این صورت سایر نامزدهای حزب از این مبلغ سخاوتمندانه در مبارزات انتخاباتی خود علیه ترامپ سود خواهند برد.

به گفته «کوین شیکی» از مشاوران ارشد مایکل بلومبرگ، 500 میلیون دلار حداقل مبلغی است که این فعال اقتصادی و سیاستمدار ثروتمند دموکرات حاضر است برای مقابله با ترامپ هزینه کند و در صورت لزوم این مبلغ افزایش خواهد یافت.

با توجه به اینکه مایکل بلومبرگ ثروتی بالغ بر 51 میلیارد دلار دارد، به نظر نمی‌رسد که وی برای صرف هزینه‌های نجومی در انتخابات آتی آمریکا با مشکلی مواجه باشد؛ هرچند باید دید که آیا این هزینه‌ها در نهایت منجر به پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات 2020 خواهد شد یا اینکه ترامپ دوباره پیروز نبرد با دموکرات‌ها خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان