تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چرا توییت رهبری توسط توییتر حذف شد؟ +عکس

شبکه‌ اجتماعی توئیتر یکی از از توییت‌ها اکانت خامنه‌ای دات آی آر را حذف کرد.
رویداد۲۴ روز جمعه توییتر اعلام کرد که یک توییت که به نظر می‌رسد به اکانت رسمی رهبر جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد به دلیل نقض قواعد این شبکه اجتماعی از جمله نقض قانون ممنوعیت تهدید و آرزوی مرگ برای یک فرد حذف شده است.

این توییت که اشاره‌ای به فتوای ارتداد آیت الله خمینی برای سلمان رشدی داشته است.
 
حذف توییت رهبری توسط توییتر!
در توییت اکانت رسمی رهبر ایران نوشته بود: حکم امام خمینی برای سلمان رشدی بر اساس آیات الهی بوده و درست مانند آیات الهی قاطع و غیر قابل فسخ است.
 
پس از انتشار این متن، توییتر آن را مصداق بارز دعوت به مرگ توصیف کرد. سخنگوی توییتر در این باره به نشریه اینترنتی «بازفید» گفته «این توییت نقض قوانین مربوط به ممنوعیت تهدید و خشونت یا آرزوی مرگ یا آسیب فیزیکی جدی برای یک فرد یا گروهی از افراد است.»
 
او گفته زمانی که توییتر به این جمع بندی برسد که یک کاربر قوانین را نقض کرده است، کمپانی دیگر به این کاربر اجازه نمی‌دهد بار دیگر توییت کند مگر اینکه این توییت توسط خود فرد حذف شود.
 
کاربر حق اعتراض به تصمیم توییتر را دارد، اما در عین حال توییتر به جای توییتی که مصداق نقض قوانین بوده یک اعلامیه منتشر خواهد کرد و در آن تاکید می‌کند که این یوزر تا اطلاع ثانوی از دسترس خارج شده است.
 
باز فید که برای اولین بار گزارش این توییت را منتشر کرده در یادداشت خود نوشته که معلوم نیست ادمین این اکانت توییت را حذف کرده یا خیر. این اکانت از روز پنجشنبه تا کنون هیچ توییتی نکرده است.
 
تصمیم توییتر سوالات زیادی را درباره منصفانه بودن قواعد توییتر ایجاد می‌کند. برخی کاربران توئیتر نوشته بودند چرا این شبکه اجتماعی به اظهارت تند ترامپ و نتانیاهو واکنشی نشان نداده است. این شبکه اجتماعی بار‌ها به دلیل عدم حذف توییتر‌های نفرت پراکنانه دونالد ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته است.
 
به نظر می‌رسد با توجه به صحبت‌های اخیر رییس توییتر درباره توییت شخصیت‌های برجسته، توییتر هر اظهار نظری را از سوی این افراد دارای ارزش خبری می‌داند و در نتیجه بر اساس بیانیه‌ای که این کمپانی در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده، بلاک کردن رهبران جهان از توییتر یا حذف توییت‌های جنجالی آن‌ها می‌تواند اطلاعات مهمی را از دید مردمی که باید قادر به دیدن و بحث کردن درباره این اظهار نظر‌ها باشند پنهان کند.
 
جک دورسی مدیر و موسس توییتر بار‌ها برای توییت‌های ترامپ مورد انتقاد قرار گرفته و اخیرا در یک مصاحبه‌ای اعلام کرد: ما قوانین یکسانی برای همه افراد در نظر گرفتیم. اما بند مربوط به ارزش خبری و منافع عمومی همیشه جنجالی بوده است. این بند به همه شخصیت‌های برجسته قابل اطلاق نیست، اما به طور قطع رهبران کشور‌ها و نحوه نگرش آن‌ها را شامل می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رهبر انقلاب
نظرات شما
پیشخوان