تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
مصباح‌یزدی:

برخی برای حفظ دنیای خود پشت آیات و روایات مخفی می‌شوند

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می‌شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می‌آید.

برخی برای حفظ دنیای خود پشت آیات و روایات مخفی می‌شوند

رویداد۲۴ آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی شامگاه شنبه در آئین یازدهمین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار کرد: شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند و با نوری که از قلب شان جاری شد امت اسلام را حفظ کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، افزود: شهدا به برخی زندگان و جاماندگان بشارت می‌دهند به طوری که خاطرات و وصایای شهدا بیانگر این است که رسیدن به این مقام دشوار نیست، ولی این بشارت ویژه کسانی است که شایستگی و استحقاق این بشارت را کسب کرده باشند.

آیت الله مصباح یزدی با قدردانی از زحمات دست اندرکاران برگزاری این یادواره بیان کرد: حضور در اینگونه مراسم انسان را برای دریافت فیض آماده می‌کند. راه تقرب به خدای متعال تنها به نماز و روزه و اعمال عبادی مرسوم نیست، بلکه هر عملی با اخلاص در راه خدا انجام شود، دارای ارزش فراوان است.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه ارزش شهادت بر هیچ کس پوشیده نیست، ادامه داد: اما در کنار آن مسائلی وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها توجه داشته باشیم؛ به عنوان نمونه، در روایات خامه قلم عالمان دینی برتر از خون شهدا دانسته شده است.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: نباید به خود و اعمال خود مغرور شویم و خود را برتر از دیگران بدانیم، اما باید به خود اعتماد داشته باشیم و بدانیم که اگر اعمال خود را مخلصا لله انجام دهیم، بنا به روایات، در بسیاری از موارد اجری کمتر از اجر شهید نخواهد داشت.

طبق گزارش حوزه، آیت الله مصباح یزدی بر جمع آوری و استفاده از خاطرات شهدا تأکید و خاطر نشان کرد: باید از خاطرات شهدا استفاده کنیم و در کنار این خاطرات، تحلیل‌ها و نکته‌های اخلاقی، دینی و عرفانی آن را تبیین نمائیم تا نفعی مضاعف داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می‌شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می‌آید، باید مراقب باشد تا شامل تفاوت‌های میان حیوان با انسان قرار بگیرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان