تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷

مازندران برفی می‌شود

هواشناسی مازندران با انتشار اطلاعیه‌ای از سرد شدن هوای استان طی روز‌های آینده با ورود سامانه بارشی خبر داد و اعلام کرد که دمای هوا در بعضی مناطق تا ۸ درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.
مازندران برفی می‌شود
رویداد۲۴ هواشناسی مازندران با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌ها پیش بینی کرد که از روز سه شنبه جریانات سرد شمالی ابتدا از مناطق غربی وارد و به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی سرایت می‌کند و مردم مازندران نیز شاهد بارش باران، کاهش محسوس دمای هوا و وزش باد گاهی شدید خواهند بود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه سرد تا صبح چهارشنبه در مازندران باقی خواهد ماند و بارندگی در مناطق غرب و مرکز مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

احمد اسدی با هشدار نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها بویژه در مناطق غربی، افزود: در این مدت در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف بوده و امکان یخزدگی سطح جاده‌ها در محور‌های کوهستانی وجود دارد.
 
وی وضعیت دریای خزر را برای روز سه شنبه مواج توصیف و پیش بینی کرد که ارتفاع امواج در فراساحل به حدود ۲ متر برسد که برای فعالیت دریایی از جمله ماهی گیری و گردسشگری مناسب نیست.

معاون هواشناسی مازندران گفت: دمای هوا هم در روز سه شنبه (فردا) نسبت به امروز ۴ تا ۸ درجه کاهش خواهد داشت و در مناطق کوهستانی نیز دمای زیر صفر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از ظهر روز چهارشنبه تا پایان هفته آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما پیش بینی می‌شود و ممکن است شهروندان در ساعاتی از روز شاهد بارش‌های پراکنده بخصوص در ارتفاعات باشند.
 
در حال حاضر دمای هوای ساری مرکز استان با ۱۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و بلده با ۵ درجه بالای صفر سرد‌ترین نقاط استان مازندران هستند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان