تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
قالیباف:

شاه کلید حل مشکلات، اعتماد به مردم و جوانان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدا و ایثارگران مسجدجامع اصفهانک گفت: از آغاز انقلاب تا کنون هر تحول مثبتی شکل گرفته توسط جوانان بوده اما امروز به آنها فرصت نمی‌دهیم.

شاه کلید حل مشکلات، اعتماد به مردم و جوانان است

رویداد۲۴ محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در مراسم یادواره شهدا و ایثارگران مسجدجامع اصفهانک و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با بیان اینکه همه ما بر این باوریم که هرچه امروز داریم به برکت خون شهدا و امام شهداست، اظهار داشت: بنابراین وظیفه ما هم از بعد الهی و هم از بعد انسانی این است که در برابر این لطفی که در روزهای سخت شهدا و ایثارگران و جانبازان که جان شان را برای خدا دادند، در حق ما کردند، قدر شناس باشیم. لذا تا زنده ایم باید یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم . قدر ان نعمت بزرگ را دانسته و شکر گذار باشیم. شکر این نعمت هم جز این نیست که این مسیر که راه سعادت دنیوی و اخروی مان است را ادامه دهیم. اگر لحظه ای غفلت کنم هم مدیون شهدا و امام شهداییم و هم زندگی مان از برکت و صفا صمیمیت فاصله می گیرد.

اوی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت :همه شاهد حضور پرشور مردم که برای اسلام، خون شهدا و عهدی که بین خود وخدا بسته اند و به میدان امند، بودیم. باید دست این ملت  را که با هر دین و گرایش و سلیقه نشان دادند پای اسلام و عزت کشورشان ایستاده اند را بوسید که هرگز دشمن را شاد نمی کنند و این فهم مردم که با وجود مشکلات مسائل رااز هم تفکیک کرده و به میدان امده اند، قابل ستایش است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:  امروز افتخارات بزرگی در کشور داریم از جمله عزت، استقلال، اینکه مردم خود برای سرنوشت شان تصمیم می گیرند و امنیت. امروز کشور ما به برکت مجاهدت همین شهدا در حالی از امنیت کامل برخوردار است که کشورهای اروپایی و امریکایی دارای چنین شرایطی نیستند و اتشی که افروخته اند دامن خودشان را گرفته است.شما به همین حادثه اخیر بنگرید که 28 تن از بهترین فرزندان این مرز و بوم درراه د فاع و امنیت به شهادت رسیدند. حتی در حوزه مسائل زیرساختی کشور نیز شرایط خوبی داریم. در شهر و روستا که نگاه کنیم با همه فشارها و حوادث و دشمنی هایی که با انقلاب ما شد که یکی از انها برای سقوط یک حکومت کافی بود، اتفاقات خوبی افتاده است.

سخت تر از مشکلات این است که مشکلات را گردن انقلاب و دشمنی با امریکا می اندازند

قالیباف بااشاره به ترورها در اوایل انقلاب و تحریم ها گفت: وقتی ما بخواهیم در مسیر انقلاب حرکت کنیم با سختی هایی مواجهیم اما با وجود همه این مشکلات خدمات خوبی در حوزه زیرساخت ها شکل گرفته اما در کنار این افتخارات متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که باعث ازردگی خاطر و غصه همه می شود. تلخ تر ان زمانی است که بعضی مشکلاتی که در حوزه مسائل معیشتی است را به انقلاب و ارزش هایی که برای شان جان داده ایم نسبت می دهند و یا می گویند اگر ما با امریکا دشمنی نکنیم این مشکلات را نخواهیم داشت. سختی و تلخی این حرف ها بیشتر از خود مشکلات است.

ریشه مشکلات نه تحریم هاست و نه حرکت در مسیر انقلاب و مباره با ظلم

وی افزود: به عنوان یک خدمتگزار و اشنا با مسائل کشور به شما عرض می کنم بخش قابل توجهی از این نابسامانی های حوزه معیشتی ریشه در مسیر انقلاب و اسلام و حرکت در مبارزه با ظلم ندارد.حتی در  تحریم هه هم ندارد بلکه ریشه اصلی ان در ناکارامدی و ضعف مدیریت است. اینها غیر قابل تحمل است. اینها را نباید به گردن امریکا انداخت. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه وقتی نگاه این طور است که موضوعات با نگاه بیرون از توان مردم و جوانان باید حل شود، یعنی منتظر حل مشکل مان به دست دشمنان مان هستیم تصریح کرد: این کار عاقلانه  نیست.

دشمنان زمانی گره از مشکلات ما باز می کنند که ذلت شان را بپذیریم

فرمانده لشگر 5 نصر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما به دنبال دشمن تراشی نیستیم، خاطرنشان کرد: اگر فکرکنیم که دشمنانی شکه قریب به یک قرن به کشورمان خیانت کرده اند دشمنانی که از عصر مشروطه تا 28 مرداد و تا شکل گیری انقلاب و کودتاها و تحریم ها و فشارهای بعد از انقلاب به ما خیانت کرده اند، ممکن است بیایند و گره از کار ما باز کنند و ما به انها اعتماد کنیم، سخت در اشتباهیم. انها زمانی گره از مشکلات ما باز می کنند که تن به ذلت شان بدهیم و ملت ما هرگز زیر بار ذلت نمی روند. لذا اگر می گوییم جهاد ادامه دارد باورمان این است که این انقلاب هم به زندگی مادی مردم توجه دارد و هم زندگی معنوی یعنی هم دین مردم و هم دنیای مردم. هرکه بخواهد دین و دنیای مردم را از هم جدا کند باید بداند این مغایر با باورهای انقلاب ما از ابتدا بوده است. 

اگر کسی کاری از دستش بربیاید و برای مردم انجام ندهد ضد انقلاب است

وی با بیان اینکه اگر امروز کاری از دست مان بر بیاید باید برای مردم انجام دهیم، گفت: به تعبیر امام راحل که می فرمودند اگر کسی کاری از دستش بربیاید و برای مردم انجام ندهد مصداق عینی ضد انقلاب است باید گره از کار مردم باز کنیم و اگر این طور نکنیم یعنی ما نمی خوایم راه شهدا را ادامهدهیم.

قالیباف افزود: برخی می گویند شهدا برای نان نرفته اند. بله شهدا برای اسلام رفته اند اما اسلام برای زندگی مردم تاکید دارد. این انقلاب که برخواسته از فرهنگ قران و اهل بیت است هم دین مردم و هم دنیای مردم ا تضمین کرده است. لذا وقتی می گوییم مجلس ذکر شهداست و این نعمت بزرگی است شکر این نعمت ان است که وقتی مردم در سختی هستند ما نباید ارام بنشینیم  بلکه باید دغدغه این مردم را داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از اینکه می بینیم بزرگ مردانی که مقابل دشمن مردانه ایستادند و سرخم نکردند امروز در مقابل زن و فرزندشان بخاطر مشکلات اقتصادی سرشان پایین است شرمنده می شویم، تاکید کرد: به دلیل بیکاری و مشکلات برخی جوانان ناگزیرند در سن جوانی هنوز پول توجیبی شان را از والدین بگیرند هم خودشان می شکنند و هم پدر و مادرشان. خب اخر مگر قرار ما در انقلاب این بوده است؟ مسلما نه.

قالیباف ادامه داد: به شما به عنوان فردی مطلع عرض می کنم مشکلاتی که امروز می بینیم به دلیل نبود امکانات و پول و تحریم نیست. نمی گویم تحریم روی کشور اثر ندارد. اثر دارد اما نه اینکه دچار این مشکلات فعلی بشویم.

وی با تاکید بر اینکه تحریم همان طور که تهدید است فرصت هم ایجاد می کند، گفت: از اول انقلاب ما در تحریم بوده ایم البته قبول داریم در 7،8 سال اخیر  فشارها بیشتر شده است. اما همین 5،6 سال قبل در تولید بنزین مشکل داشتیم اما همین چند روز قبل با تلاش بچه هایی که باور انقلابی دارند و معتقدند تحریم برای ما تهدید نیست ، پالایشگاه تولید بنزین افتتاح شد و حالا نه تنها مشکلی در تامین بنزین نداریم می توانیم صادر هم بکنیم.

فرمانده لشگر 5 نصر در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در زمان تحریم دیدیم اگر تکیه بر جوانان و مردم کنیم مشکلات حل می شود اما اگر چشم مان به ان طرف مرزها برای حل مشکلات مان باشد باید هم در صف مرغ و گوشت یخی مردم مان بایستند. تازه وقتی مرغ و گوشت یخی را هم می اوریم بلد نیستیم توزیع کنیم و می بینیم مردم چقدر دچار مشکل می شوند در این صف ها.دیگر اینها را به حساب انقلاب و دین نگذاریم بلکه شجاعت داشته و بگوییم ضعف مدیریت ماست.

قالیباف با بیان اینکه وقتی کار خوبی انجام می شود می گوییم ما بودیم اما وقتی خراب می شود حاضر نیستیم مسوولیت بپذیریم و گردن دیگران می اندازیم، تصریح کرد: ما با امریکا مبارزه می کنیم شهید می شویم اما زیر بار ذلتش نمی رویم زیرا اسلام به ما اجازه نداده پا روی عزت و استقلال مان بگذاریم. ما نشان دادیم از افراد ملی گرایی که مدعی بودند برای خاک وطن همه کاری می کنند ملی گرا تر هستیم زیرا انها وقتی دشمن به خاک وطن شان حمله کرد راضی نشدند یک تیر پرتاب کنند.اما همین بچه مسلمان ها در سایه امام (ره)و رهبری برای وطن جان دادند. 

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سزاوار نیست زندگی مردم را در سختی قرار دهیم عنوان کرد:یکی از راههای حل مشکلات اینست که به باورهای انقلاب که مبتنی بر سنت های الهی لایتغیر است باور داشته باشیم.هرچقدر نسل ها پیش بروندو دنیا بر هر پایه ای بچرخد سنت های الهی لایتغیرند و مبنای انقلاب ما همین سنت هاست و این اصول همیشه ثابتند.

فرمانده لشگر 5 نصر در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه ما به دنبال دشمن تراشی نیستیم، خاطرنشان کرد: اگر فکرکنیم که دشمنانی که قریب به یک قرن به کشورمان خیانت کرده اند دشمنانی که از عصر مشروطه تا 28 مرداد و تا شکل گیری انقلاب و کودتاها و تحریم ها و فشارهای بعد از انقلاب به ما خیانت کرده اند، ممکن است بیایند و گره از کار ما باز کنند و ما به انها اعتماد کنیم، سخت در اشتباهیم. انها زمانی گره از مشکلات ما باز می کنند که تن به ذلت شان بدهیم و ملت ما هرگز زیر بار ذلت نمی روند. لذا اگر می گوییم جهاد ادامه دارد باورمان این است که این انقلاب هم به زندگی مادی مردم توجه دارد و هم زندگی معنوی یعنی هم دین مردم و هم دنیای مردم. هرکه بخواهد دین و دنیای مردم را از هم جدا کند باید بداند این مغایر با باورهای انقلاب ما از ابتدا بوده است.  

**اگر کسی کاری از دستش بربیاید و برای مردم انجام ندهد ضد انقلاب است

وی با بیان اینکه اگر امروز کاری از دست مان بر بیاید باید برای مردم انجام دهیم، گفت: به تعبیر امام راحل که می فرمودند اگر کسی کاری از دستش بربیاید و برای مردم انجام ندهد مصداق عینی ضد انقلاب است باید گره از کار مردم باز کنیم و اگر این طور نکنیم یعنی ما نمی خوایم راه شهدا را ادامهدهیم.

قالیباف افزود: برخی می گویند شهدا برای نان نرفته اند. بله شهدا برای اسلام رفته اند اما اسلام برای زندگی مردم تاکید دارد. این انقلاب که برخواسته از فرهنگ قران و اهل بیت است هم دین مردم و هم دنیای مردم ا تضمین کرده است. لذا وقتی می گوییم مجلس ذکر شهداست و این نعمت بزرگی است شکر این نعمت ان است که وقتی مردم در سختی هستند ما نباید ارام بنشینیم  بلکه باید دغدغه این مردم را داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از اینکه می بینیم بزرگ مردانی که مقابل دشمن مردانه ایستادند و سرخم نکردند امروز در مقابل زن و فرزندشان بخاطر مشکلات اقتصادی سرشان پایین است شرمنده می شویم، تاکید کرد: به دلیل بیکاری و مشکلات برخی جوانان ناگزیرند در سن جوانی هنوز پول توجیبی شان را از والدین بگیرند هم خودشان می شکنند و هم پدر و مادرشان. خب اخر مگر قرار ما در انقلاب این بوده است؟ مسلما نه.

قالیباف ادامه داد: به شما به عنوان فردی مطلع عرض می کنم مشکلاتی که امروز می بینیم به دلیل نبود امکانات و پول و تحریم نیست. نمی گویم تحریم روی کشور اثر ندارد . اثر دارد اما نه اینکه دچار این مشکلات فعلی بشویم.

وی با تاکید بر اینکه تحریم همان طور که تهدید است فرصت هم ایجاد می کند، گفت: از اول انقلاب ما در تحریم بوده ایم البته قبول داریم در 7،8 سال اخیر  فشارها بیشتر شده است. اما همین 5،6 سال قبل در تولید بنزین مشکل داشتیم اما همین چند روز قبل با تلاش بچه هایی که باور انقلابی دارند و معتقدند تحریم برای ما تهدید نیست ، پالایشگاه تولید بنزین افتتاح شد و حالا نه تنها مشکلی در تامین بنزین نداریم می توانیم صادر هم بکنیم.

 فرمانده لشگر 5 نصر در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در زمان تحریم دیدیم اگر تکیه بر جوانان و مردم کنیم مشکلات حل می شود اما اگر چشم مان به ان طرف مرزها برای حل مشکلات مان باشد باید هم در صف مرغ و گوشت یخی مردم مان بایستند. تازه وقتی مرغ و گوشت یخی را هم می اوریم بلد نیستیم توزیع کنیم و می بینیم مردم چقدر دچار مشکل می شوند در این صف ها.دیگر اینها را به حساب انقلاب و دین نگذاریم بلکه شجاعت داشته و بگوییم ضعف مدیریت ماست.

قالیباف با بیان اینکه وقتی کار خوبی انجام می شود می گوییم ما بودیم اما وقتی خراب می شود حاضر نیستیم مسوولیت بپذیریم و گردن دیگران می اندازیم، تصریح کرد: ما با امریکا مبارزه می کنیم شهید می شویم اما زیر بار ذلتش نمی رویم زیرا اسلام به ما اجازه نداده پا روی عزت و استقلال مان بگذاریم. ما نشان دادیم از افراد ملی گرایی که مدعی بودند برای خاک وطن همه کاری می کنند ملی گرا تر هستیم زیرا انها وقتی دشمن به خاک وطن شان حمله کرد راضی نشدند یک تیر پرتاب کنند.اما همین بچه مسلمان ها در سایه امام (ره)و رهبری برای وطن جان دادند.  

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه سزاوار نیست زندگی مردم را در سختی قرار دهیم عنوان کرد:یکی از راههای حل مشکلات اینست که به باورهای انقلاب که مبتنی بر سنت های الهی لایتغیر است باور داشته باشیم.هرچقدر نسل ها پیش بروندو دنیا بر هر پایه ای بچرخد سنت های الهی لایتغیرند و مبنای انقلاب ما همین سنت هاست و این اصول همیشه ثابتند. در این باورها باید همیشه ثابت قدم باشیم و در طول این سالهای انقلاب دیدیم هر جا ثابت قدم بودیم خداوند به ما پیروزی عنایت کرد وهرجا تردید کردیم دچار مشکل شدیم.

وی افزود: مشکل گشا و راه حل دست مردم است. این یک شعار نیست . همیشه مردم گره از مشکلات باز کرده اند. منافقین وقتی روزی 30،40 نفر را ترور می کردند امام فرمودند ما 36 میلیون جمعیت داریم یعنی 36 میلیون عنصر اطلاعاتی داریم .هرکس همسایه اس را بپاید که منافق نباشد. همین مردم هم مشکل را حل کردند و منافقین را ناکام .

فرمانده لشگر 5 نصر در دوران دفاع مقدس با پرداختن به راه اندازی سامانه 110 در نیروی انتظامی اظهار کرد: معتقد بودم مردم دارند به نیروی انتظامی خدمت می کنند که هر وقت مشکلی پیش می اید به ما خبر می دهند تا برویم. یعنی هم مردم خدمت می گیرند هم نیروی انتظامی درست خدمت به مردم میکند. در سامانه 137 شهرداری هم اتفاقی مشابه افتاد و مردم مشکلات را به ما انتقال می دادند به عنوان مثال می گفتند فلان مدیر شما فلان خطا را دارد رسیدگی کنید. اما ماروز در مسائل اقتصدی مردم را حذف کرده ایم. اینکه فکر کنیم ما مدیران می توانیم مشکل را حل کنیم اشتباه است. در اوایل انقلاب  همیشه از تعبیر امت در صحنه استفاده می شد. امت در صحنه فقط این نیست که روز 22 بهمن به میدان بیایند بلکه در مسائل مدیریتی کشور هم باید در صحنه باشند.

شاه کلید حل مشکلات اعتماد به مردم و جوانان و حرکت در مسیر باورهای انقلاب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه 80درصد اقتصاد کشور دست دولت است، گفت: در کنار دوعامل باورهای انقلاب و اعتماد به مردم باید به جوانان هم میدان داد تا مشکلات حل شود. از اغاز انقلاب تا کنون هر تحول مثبتی شکل گرفته توسط جوانان بوده اما امروز به اینها فرصت نمی دهیم. نه فرصت برابر که اصلا فرصت نمی دهیم.

وی با اشاره به ساخت بزرگراه امام علی(ع) توسط جوانان تصریح کرد: طی 20ماه 12هزار خانه ای که در مسیر بزرگراه بود، برداشته و راه ارتباطی هم قطع نشد و همه اینها به دست افرادی شد که متوسط سن شان 32 سال بود.

قالیباف خاطرنشان کرد: وضع کشور زمانی که درامد کشور 5برابر افزایش یافته بدتر از زمانی است که این شرایط را نداشتیم پس مشکل مدیریت است نه پول. مدیریتی که به مردم و جوانان اعتماد نمی کند، از باورهای انقلاب فاصله گرفته و بی عرضگی شان را به حساب انقلاب می گذاردکه البته مردم این را دیگر نمی توانند تحمل کنند چون اگر این را تحمل کنند هم به باورهای شان خیانت کرده اند و هم به فهم و شعورشان.

قالیباف تاکید کرد: این مشکلات واقعا کمرشکن است اما کشور ما توان اداره خودش را به شکل مناسبی که مردم اذیت نشوند با همه فشارهای تحریم هم از جهت مالی و هم منابع انسانی دارد. امیدوارم همه ما مسوولان توجه کنیم کاری نکنیم این مردمی که همیشه برای کشور افتخار افرینند خیرمان را از خدا نخواهند. انشالله دعای مردم پشت سر مسوولان باشد و مسوولان هم بدانند عزت دنیوی و اجر اخروی شان در گرورضایت این مردمی است که امام راحل فرمودند این انقلاب انقلاب محرومین و مستضعفین است و یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دهیم. امیدوارم محرومانی که همیشه پای انقلاب بودند را به فراموشی نسپاریم و فرهنگ 4 درصدی ها رابه اینها ترجیح ندهیم و به مردم خدمت کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان