تاریخ انتشار: ۱۵:۰۹ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
امانی مطرح کرد:

لزوم واگذاری برخی مسئولیت‌ها به شهروندان برای کاهش هزینه‌های شهرداری

عضو شورای شهر تهران بر ضرورت واگذاری برخی مسئولیت‌ها به شهروندان بر لزوم کاهش هزینه‌های شهرداری با تاکید کرد.
لزوم واگذاری برخی مسئولیت‌ها به شهروندان برای کاهش هزینه‌های شهرداری
رویداد۲۴ شهربانو امانی (عضو شورای شهر تهران) درباره هزینه‌های بالای اداره شهر تهران گفت: یکی از مباحث مدیریت شهری این است که تهران گران اداره می‌شود. ستاد‌های مختلفی برای انجام فعالیت‌های مختلف داریم و شهرداری برای ایفای هر وظیفه خود ستاد‌هایی را تشکیل داده که ستاد برف‌روبی از آن جمله است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ستاد‌های برف‌روبی در فصول بارش برف کیسه‌های شن را در معابر آماده می‌کنند یا با ماشین‌آلات مخصوص نسبت به جمع‌آوری برف اقدام می‌کنند. درواقع این ماشین‌ها اجاره می‌شوند تا خیابان‌های اصلی و شریان‌ها را با آن‌ها برف‌روبی کنند.

وی افزود: در گذشته مثل خیلی از کشور‌های پیشرفته دنیا، در ایران نیز حل مسائلی مثل برف به عهده مردم و شهروندان بود و هرکس پشت بام یا جلوی درب منزل خود را برف‌روبی می‌کرد. همچنین در زمستان پارو کردن برف یکی از مشاغلی بود که کارگران فصلی داشتند.

امانی در ادامه اظهار داشت: البته من نمی‌گویم همه این خدمات به صورت مجانی از شهروندان خریده شوند، اما می‌توان کار‌هایی مثل برف‌روبی را با هزینه کمتر انجام داد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشور‌ها خیلی از وظایف که امروزه بر عهده شهرداری تهران است، توسط شهروندان انجام می‌شود، عنوان کرد: وقتی در مجلس پنجم بودم، سفری به لندن داشتیم و در این شهر دیدم که کلید پارک‌ها را به برخی ساکنان محل داده بودند و آنان علاوه بر نگهداشت پارک‌ها از امکانات آن‌ها استفاده می‌کردند.


منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان