تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
شهردار تهران خبر داد؛

اقدام برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر/ درختکاری در اراضی جنوبی البرز

شهردار تهران در حاشیه آیین کاشت ۴٠ اصله درخت در خیابان ولیعصر(عج) خبر از تلاش شهرداری برای ثبت جهانی این خیابان داد.

رویداد۲۴پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه آیین کاشت ۴٠ اصله درخت در خیابان ولیعصر(عج) با حضور در جمع خبرنگاران گفت: به تأسی از سیره رسول‌اکرم(ص) که قطع درخت را مشابه قتل انسان می‌دانستند، تلاش کرده‌ و خواهیم کرد که به توسعه فضای سبز در شهرمان بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه امروز برای شروع پروژه احیای چنارهای خیابان ولیعصر(عج) به این‌جا آمده‌ایم، تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت خیابان ولیعصر(عج) در دنیا یک خیابان نادر است؛ خیابانی که نسل اولیه‌اش ١٨ هزار درخت داشت و هنوز ١۵ هزار عدد از آن‌ها باقی مانده اند.

حناچی گفت: همکارانم در سال گذشته ٧۴٠ اصله از درختان خیابان ولیعصر(عج) را احیا کردند و امسال نیز بیش از ١٠٠٠ درخت، از پارک‌وی تا میدان راه آهن، غرس خواهد شد. بن این درخت‌ها دست‌کم ١۵ ساله است و نهال محسوب نمی‌شوند. از ٧۴٠ درخت سال گذشته نیز تنها ١۶ درخت رشد موفق نداشتند و مابقی سبز و سالم هستند.

شهردار تهران افزود: شهرداری و شورای شهر تهران توسعه فضای سبز و حفاظت از باغات را از مهم‌ترین وظایف و برنامه‌های خود می‌دانند. تابه‌حال ۵ باغ را تثبیت کرده‌ایم که ٣ مورد از آنان صرفا توسط شهرداری و ٢ مورد نیز با همکاری بنیاد مستضعفان انجام شد. اصرار داریم که این برنامه را ادامه دهیم چراکه اگر می‌خواهیم حال و هوای شهرمان خوب شود، باید به توسعه فضای سبز کمک کنیم.

حناچی با بیان اینکه امیدوارم گزارش‌های بعدی حامل خبرهای بهتر باشد، گفت: هرچند که در حال حاضر نیز آمارها نشان می‌دهند امسال وضعیت ذرات معلق موجود در هوا ٢٠ درصد نسبت به سال گذشته بهبود پیدا کرده است.

وی همچنین به موضوع کمربند سبز تهران پرداخت و عنوان کرد: امسال در هفته درختکاری، در پهنه جنوبی البرز، کلنگ درختکاری در ١٢۵٠ هکتار از آن منطقه نیز زده خواهد شد که شامل کاشت نهال و حدود ٨٠٠ هزار درخت خواهد بود.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: یک خبر خوب برای شهروندان پایتخت داریم؛ در حال اقدام برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر(عج) هستیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان