تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
ناهید خداکرمی:

تیتر کردن افزایش حقوق شهردار در رسانه‌ها درست نیست/ حقوق ۱۳ میلیون تومانی نجومی نیست

عضو شورای شهر تهران گفت: خدمت در سمت شهرداری یک کار ۲۴ ساعته است، ضمن اینکه باید به اشل علمی و حرفه‌ای اشخاص هم برای قضاوت در مورد حقوق آنان توجه کرد.
تیتر کردن افزایش حقوق شهردار در رسانه‌ها درست نیست/ حقوق ۱۳ میلیون تومانی نجومی نیست
رویداد۲۴ ناهید خداکرمی (عضو شورای شهر تهران) درباره افزایش حقوق شهردار تهران که به ۱۳ میلیون تومان در لایحه بودجه سال آینده شهرداری، گفت: باید به ماهیت بعضی از مشاغل نگاه کنیم. بعضی از مشاغل ۲۴ ساعته هستند و نمی‌توانیم بگوییم شخص فقط ۸ ساعت برای آن کار بیاید، چراکه در این صورت کار آن گونه که باید پیش نمی‌رود. شهرداری تهران هم یک شغل ۲۴ ساعته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه درست نیست افزایش حقوق شهردار را تیتر کنیم، اظهار داشت: شهرداری اکنون وارث یک بدهکارى سوْال برانگیز است که فساد سیستماتیک در آن نهادینه شده و بوروکراسی بر آن حاکم است، چنین ارگانی کار‌های زیادی را می‌طلبد.

وی افزود: اگر آقای حناچی بخواهند به عنوان یک استاد در دانشگاه تنها به تحقیقات و اجراى پروژه بپردازند، حقوق ایشان بسیار بیشتر از این رقم ۱۳ میلیون تومان خواهد شد. همچنین یک استاد دانشگاه می‌تواند پروژه‌های چندین میلیونی مشاوره و تحقیقات را دست بگیرد. آقای حناچی می‌توانند یک شرکت معماری تاسیس کنند و برای خود کار کنند که در این صورت می‌توانند چند برابر درآمد داشته باشند؛ بنابراین ما باید ببینیم وقتی یک نفر شهردار می‌شود، از بعد اقتصادى چه چیز‌هایی را در قبال آن از دست می‌دهد.

خداکرمی با تاکید بر اینکه خدمت در شهرداری تهران که شهری با جمعیتی بالاست، خدمتی بزرگ و طاقت فرساست، عنوان کرد: البته این افزایش حقوق که در لایحه بودجه شهرداری آمده یک پیشنهاد است و مسلما اگر بیش از حد باشد در شورای شهر مصوب نمی‌شود، اما رسانه‌ها هم باید به ماهیت مسائل بیشتر توجه داشته باشند تا ظاهر و سیمای آنها. ما نمی‌توانیم بدون توجه به موقعیت دانشگاهی و حرفه‌ای شخص و به خاطر یک یا سه میلیون حقوق بالاتر و پایین‌تر جریان‌سازى کنیم.

وی ادامه داد: درست است که مساله حقوق شهردار در فضاى مجازى بازدید خوبی دارد و دارای جذابیت است، اما رسانه‌های حرفه‌ای باید مراقب باشند تا سلایق مردم به چنین مسائلی تنزل پیدا نکند.

عضو شورای شهر تهران ضمن طرح این سوال که آیا ۱۳ میلیون تومان حقوق نجومی است، گفت: اگر کسی ۲۰ یا ۴۰ میلیون تومان حقوق بگیرد، ممکن است چنین حقوقی نجومی باشد، اما حقوق ۱۳ میلیون تومانی برای شهردار پایتخت ایران نجومی نیست.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ناهید خداکرمی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
فرمایش درست امابفرماییدآیاحقوق بازنشستگی حدودا دومیلیونی یک معلم متخصص عاشق خدمت به جوانان ،نجومی هست یانه.
نظرات شما
پیشخوان