تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷

جزئیات اتفاقات شوکه‌کننده در تیم اصفهانی/ ذوب‌آهن فروخته می‌شود؟

تغییرات مدیریتی در باشگاه ذوب‌آهن که با کنار گذاشتن مدیرعامل این باشگاه از هیات مدیره آغاز شده با تصمیم مسئولان این کارخانه وارد فاز جدیدی خواهد شد و احتمال فروش باشگاه هم مطرح است!

جزئیات اتفاقات شوکه‌کننده در تیم اصفهانی/ ذوب‌آهن فروخته می‌شود؟

رویداد۲۴ تیم فوتبال ذوب آهن باوجود دو برد در لیگ قهرمانان آسیا و صعود به مرحله گروهی این مسابقات در دیدار مقابل استقلال شکست خورد و بعد از این مسابقه، اتفاقات جدیدی در این باشگاه در حال وقوع است.

از اصفهان خبر می رسد سعید آذری از هیات مدیره این باشگاه کنار گذاشته شده و ممکن است در ادامه تصمیمات مدیران کارخانه، از مدیرعاملی این باشگاه هم کنار برود.

ماجرای این فصل باشگاه ذوب آهن سلسه ای است از اختلافاتی که از سوی مدیران بالادستی به مجموعه باشگاه منتقل شده است. در شرایطی که ذوب آهن فصل گذشته نایب قهرمان لیگ برتر شده بود و از همان ابتدا حضورش در لیگ قهرمانان آسیا قطعی به نظر می رسید، مدیران کارخانه در اقدامی عجیب بودجه باشگاه را تا حد قابل توجهی کاهش دادند.

۳۰ تیرماه ۱۳۹۷ بود که اختلافات بین باشگاه و کارخانه خودش را در یکی از متن هایی که سعید آذری مدیرعامل کارخانه منتشر کرد، نشان داد. آذری در پست اینستاگرامی خود از «خرچنگ های مردابی» نوشت که نمی توانند «رقص ماهی زلال پرست» را ببینند و تاکید کرد که باید از دست آنها فرار کرد.

او در آن مقطع زمانی به صورت غیر رسمی با این متن استعفا کرد: «رفتن همیشه هم بد نیست مخصوصا از جایی که قَدرت را نمی دانند، گاهی با رفتن ماندگار می مانی نه برای کسانی که منتظر شنیدن صدای دام های خداحافظی تو هستن، بلکه برای آنهایی که متوجه اند چه کردی. بد نیست گاهی نبود. شاید وقت ماندگاری فرارسیده است. وقت ماندگاری، این بار برای همیشه، فرار کن از دست خرچنگ های مردابی. آنان که نمی توانند رقص ماهی زلال پرست را تحمل کنند، رها شو از این همه خستگی.»

هرچند که آذری بعد از انتشار این متن مجددا به کارش در ذوب آهن ادامه داد اما در ادامه لیگ بارها نسبت به مسائل و مشکلات مالی و سنگ اندازی عده ای در باشگاه گلایه کرد.

او آبان ماه در مصاحبه ای گفته بود: «وقتی روز اول صحبت از بودجه و جایگاه تیم می شود می گویند برایمان فرقی ندارد تیم اول یا هشتم شود ولی در طول لیگ اتفاق دیگری می افتد. الان که ۱۰ هفته از لیگ گذشته است و اتفاق خاصی رخ نداده که کل مجموعه را زیر سئوال می برند. از آقایان می خواهم صبر و تحمل بیشتری داشته باشند و به حرفهای روز اول سعید آذری گوش کنند. آقایانی که روز اول می گویند بودجه نداریم به تیم بدهیم الان با ۴ پیامک دیگران را تحت تاثیر قرار ندهند.»

مدیرعامل ذوب آهن با همین شرایط تیم را «کج‌دار و مریز» در لیگ جلو آورد هرچند که نتایج امید نمازی در لیگ برتر کار را برای دفاع از عملکرد تیم سخت می کرد و در نهایت این مربی هم از سمتش برکنار شد تا علیرضا منصوریان سرمربی این تیم شود.

کمتر از دو ماه پیش بود که مجددا بحث های مدیریتی در کارخانه و باشگاه ذوب آهن بالا گرفت و تا به امروز هم ادامه دارد. به نظر می رسد اختلاف نظر مدیران رده بالای ذوب آهن که تاثیر مستقیمی روی عملکرد تیم فوتبال این باشگاه می گذارد، به این زودی ها به پایان نرسد و حتی منجر به تغییر مدیرعامل باشگاه هم بشود. اتفاقی که می تواند ذوب آهن را در آستانه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دچار شوک کند.

البته در اصفهان این گمانه زنی هم مطرح شده است که بعضی از سهامداران ذوب آهن به دنبال واگذاری و فروش این باشگاه هم هستند که شاید تغییرات رخ داده در این باشگاه بی ارتباط با این موضوع نباشد. باید منتظر ماند و دید سرنوشت تیمی که در لیگ برتر شرایط سختی دارد و در لیگ قهرمانان آسیا روزهای حساسی انتظارش را می کشد چه خواهد شد.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان