تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
استقلال؛ امیدوارتر از همیشه است

پرواز بلند آبی‌ها به سوی قله قهرمانی‌؟

استقلال یک بار دیگر به جمع مدعیان لیگ برتر اضافه شده است.
پرواز بلند آبی‌ها به سوی قله قهرمانی‌؟
رویداد۲۴ امید آخرین چیزیست که می‌میرد. این جمله را استقلالی‌ها این فصل به بهترین شکل تفسیر کردند و به آن معنا بخشیدند. آن‌ها در حالی به رتبه سوم جدول رسیده اند و فقط یک برد تا صدر جدول فاصله دارند که تا همین چندوقت پیش حتی خوش بین‌ترین هواداران استقلال هم فکرش را نمی‌کردند که تیم شان بتواند در لیگ امسال در قامت یک مدعی ظاهر شود.

همه چیز از همان ابتدای لیگ شروع شد. جایی که استقلال در قامت تیمی که قهرمان جام حذفی شده بود و در لیگ قهرمانان آسیا هم به مرحله یک چهارم نهایی رسیده بود، یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی لیگ به حساب می‌آمد، اما از بین رفتن آن تیم مدعی و قدرتمند عملا استقلال را به تیمی متوسط تبدیل کرد. تیام، جپاروف، امید ابراهیمی، علی قربانی، امید نورافکن و تعدادی بازیکن دیگر که زمینه ساز موفقیت تیم شفر در فصل قبل بودند، استقلال را ترک کردند و جای آن‌ها را بازیکنانی گرفتند که چندان در سطح و کلاس استقلال نبودند. همین مسئله باعث شد تا استقلال از حذفی و آسیا کنار برود و در لیگ هم عملکرد متوسطی داشته باشد. استقلال در حالی به هفته‌های پایانی نیم فصل اول می‌رسید که مدام در میانه جدول غوطه ور بود و بالاتر از رتبه پنجم را تجربه نکرده بود.

با این حال در هفته‌های پایانی نیم فصل اول شرایط تغییر کرد. توقف‌های گاه و بی گاه مدعیان و برد‌های پیاپی استقلال که با اتکا به بازیکنان جوان و آینده دار این تیم به دست آمد، یک بار دیگر خون تازه‌ای به رگ‌های تیم شفر منتقل کرد. روند نتایج خوب استقلال در آغاز نیم فصل دوم هم ادامه پیدا کرد و این تیم به جز دیدار مقابل تراکتورسازی، تا الان موفق شده باقی حریفانش را شکست دهد و حداکثر امتیازات را کسب کند. اتفاقی که حالا تیم جوان و هجومی شفر را به جمع سه تیم برتر جدول رده بندی رسانده است.

قهرمانی؛ سخت، اما ممکن

استقلال حالا برای قهرمانی شانس دارد. اتفاقی که تا همین چند هفته پیش امری دور از انتظار بود. حالا، اما قضیه متفاوت شده است. در حال حاضر پرسپولیس با ۴۲ امتیاز صدرنشین است و سپاهان با یک بازی کمتر و ۴۱ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و بعد از آن‌ها استقلال با ۴۰ امتیاز سوم است. این یعنی تیم شفر سه امتیاز فقط تا صدر فاصله دارد. البته تیم‌های تراکتورسازی و پدیده هم نفس به نفس استقلال در جدول پیش می‌آیند و آن‌ها هم از شانس خوبی برای قهرمانی برخوردارند.

با این حال برنامه بازی‌های استقلال در لیگ برتر تا پایان فصل به ترتیبی است که هم می‌تواند استقلالی‌ها را خوشبخت کند و هم می‌تواند آبی‌ها را برای چندمین سال پیاپی از قهرمانی لیگ دور نگه دارد.

استقلال تا پایان لیگ تقریبا با همه رقبای مستقیمش در راه قهرمانی بازی دارد. از پرسپولیس که ۱۰ فروردین مقابل آبی‌ها قرار می‌گیرد تا سپاهان و پدیده که در زمین خود از استقلال پذیرایی می‌کنند. اتفاقی که اگر با برد استقلال در این سه بازی همراه شود، زمینه ساز قهرمانی آبی‌ها می‌شود و اگر هم برد در کار نباشد، بازهم خبری از قهرمانی نخواهد بود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان