تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

بازداشت ایرانی‌ها با پاسپورت جعلی اسرائیلی در فرودگاه‌های جهان! +عکس

در سال‌های اخیر تعداد زیادی از ایرانی‌ها با پاسپورت‌های جعلی اسرائیلی در فرودگاه‌های جهان بازداشت می‌شوند. هفته گذشته دو ایرانی در آرژانتین به همین جرم بازداشت شده اند که به گفته رسانه‌های محلی، با هدف سفر آسان به سراسر جهان اقدام به جعل پاسپورت کرده بودند.
بازداشت ایرانی‌ها با پاسپورت جعلی اسرائیلی در فرودگاه‌های جهان +عکس
 
رویداد۲۴ وزارت اطلاعات آرژانتین دو ایرانی را روز پنجشنبه بازداشت کرده که به بر اساس گزارش رسانه‌های محلی بوینس آیرس، از پاسپورت‌های جعلی اسرائیلی برای سفر استفاده می‌کردند.

سجاد ناصرانی ۲۷ ساله و معصومه سبزعلی ۳۰ ساله تحت نام‌های جعلی ناتانائیل و ریوکا تولدانو با پاسپورت جعلی اسرائیلی اقدام به سفر کرده بودند که توسط افسر‌های اطلاعاتی آرژانتین بازداشت شدند.
 
بازداشت ایرانی‌ها با پاسپورت جعلی اسرائیلی در فرودگاه‌های جهان +عکس
 
بازداشت ایرانی‌ها با پاسپورت جعلی اسرائیلی در فرودگاه‌های جهان +عکس
 
شماره پاسپورت‌های این دو نفر در فهرست پاسپورت‌های گمشده در اسرائیل با نام‌هایی دیگر بوده است. این دو زمانی که از اسپانیا به آرژانتین سفر کردند، بازداشت شدند.
 
تلفن همراه و دوربین‌های این دو نفر توسط پلیس ضد تروریسم آرژانتین مصادره شده و بازجویی‌ها همراه با پلیس اسرائیل انجام می‌شود. رسانه‌های اسرائیلی بازداشت این دو نفر و همزمانی آن با یادبود حادثه ۱۷ مارس ۱۹۹۲ و بمب گذاری در سفارت اسرائیل در بوینس آیرس را به هم ربط داده اند.
 
حادثه سفارت اسرائیل در بوینس آیرس به کشته شدن ۲۹ تن منجر شده و آرژانتینی‌ها و اسرائیلی‌ها سال‌هاست سازمان جهاد اسلامی را با حمایت ایران، مسئول این حادثه می‌دانند.
 
با این وجود رسانه‌های آرژانتینی تاکید کرده‌اند که خرید این پاسپورت‌ها توسط این دو فرد الزاما به دلایل تروریستی نبوده بلکه آن‌ها قصد داشتند از این طریق راحت‌تر سفر کنند.
 
اخذ ویزای کشور‌ها برای کسانی که پاسپورت ایرانی دارند، چندان ساده نیست و از طرفی دولت ایران تابعیت دوم را به رسمیت نمی‌شناسد و داشتن پاسپورت دوم عملا در ایران به طور رسمی قابل قبول نیست.
 
در ماه نوامبر نیز سه ایرانی به جرم داشتن پاسپورت اسرائیلی برای سفر به بلغارستان بازداشت شدند. در سال ۲۰۱۶ نیز سه ایرانی در ایتالیا به همین جرم بازداشت و به ترکیه دیپورت شدند.
 
به گزارش رویداد۲۴ در یک اتفاق مشابه در سال ۲۰۱۸ نیز یک زوج در هند با پاسپورت‌های اسرائیلی دستگیر شدند. آن‌ها قصد داشتند از طریق هند به آمریکا مهاجرت کنند.
 
پایگاه خبری آی۲۴ اسرائیل در گزارشی مدعی شده سالانه تعداد زیادی از ایرانیان در فرودگاه‌های جهان به جرم داشتن پاسپورت‌های جعلی بازداشت می‌شوند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
"رسانه ها تاکید کرده اند که خرید این پاسپورتها برای راحتی در سفر بوده"
شما به کجا وابسته ای که برای ماله کشی چنین جمله ابلهانه ای را در گزارشت آورده ای؟
اولا تاکید رسانه ها در چنین موردی چه موضوعیت دارد؟
دوم ایرانی که برای راحتی در سفر پاس جعلی اسراییل بخرد حتما دیوانه است
نظرات شما
پیشخوان