تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر:

سرانه نگهداری معتادان متجاهر افزایش می‌یابد

سرپرست معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سرانه نگهداری معتادان متجاهر ۱۵ هزار تومان برای سال ۹۷ بود، اما با توجه به تورم و گرانی‌ها در سال جدید این میزان افزایش می‌یابد.
سرانه نگهداری معتادان متجاهر افزایش می‌یابد
رویداد۲۴ حمید صرامی افزود: بر اساس آخرین بررسی‌هایی که در سطح استان‌ها صورت گرفته، میزان معتادان متجاهر در کشور بین ۶۰ تا ۶۴ هزار نفر است.

وی یادآور شد: ساماندهی معتادان متجاهر اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر است. این اولویت باهدف پاسخ به مطالبات مردم، پاسخ به مطالبات حاکمیت و اجرای قانون تعیین شده است.

صرامی اظهار داشت: اکنون ۲۲ مرکز نگهداری معتادان متجاهر در سطح کشور فعال است، اما به دنبال افزایش کمی مراکز نیستیم بلکه در صدد هستیم تا معتادان متجاهر بتوانند زندگی سالم را یاد بگیرند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر همکاری دستگاه‌ها در زمینه ساماندهی، نگهداری، مداخلات کاهش آسیب و درمان معتادان متجاهر را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: بهزیستی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه و سازمان زندان‌ها برای افزایش ظرفیت‌ها و استاندارد‌ها در مراکز ماده ۱۶ تلاش می‌کنند.

صرامی تصریح کرد: مراکز نگهداری معتادان متجاهر با استاندارد‌های پروتکل‌ها از نظر نوع خدمات در تغذیه، نگهداری و درمان اعتیاد انطباق دارد و سازمان بهزیستی کشور هم با جدیت بر این مساله نظارت می‌کند.

وی یادآور شد: هیچ یک از دستگاه‌های همکار در طرح ساماندهی معتادان متجاهر، بر اساس سلیقه شخصی خود عمل نمی‌کنند. این مراکز برای راه اندازی باید استاندارد‌هایی را رعایت کنند و بعد از آن سازمان بهزیستی به آن‌ها مجوز می‌دهد همچنین دائما کارشناسان و تیم‌های نظارتی از این مراکز بازدید دارند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: مواد مخدر سالانه ۱۹۹ هزار میلیارد تومان در کشور ما به اقتصاد ضربه می‌زند که هزینه‌ای بسیار قابل توجه است.

صرامی گفت: هر دستگاهی باید رسالت خود در امر پیشگیری از مصرف مواد را به خوبی انجام دهد و اساسی‌ترین موضوع در این زمینه، تقویت حساسیت است. انتظار داریم همه ساختار‌های حاکمیتی نقش آفرینی قوی تری داشته باشند تا رویکرد سیاست‌های تجویزی دولتی جای خود را به رویکرد سیاست‌های مشارکتی سازمان‌های مردم نهاد بدهد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان