تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

دستاوردهای صنعت دارویی در دولت یازدهم معرفی شد

دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید امروز، شنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و‌آموزش پزشکی و رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو معرفی شد.
رویداد۲۴- دستاوردهای صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید امروز، شنبه با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و‌آموزش پزشکی و رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو معرفی شد.

حدود 60 قلم دارو در حوزه داروهای نوترکیب و های تک (تولید شده با فناوری بالا) برای نخستین بار در کشور تولید شده است.

این داروها برای درمان بیماری‌های مختلف مانند ام.اس، اعصاب و روان و سرطان کاربرد دارند و بیشتر از سوی شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی ارزی تولید شده‌اند.

جعفریان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم معرفی این داروها گفت: 47 مولکول دوز دارویی در مرکز رشد دارویی این دانشگاه تولید شده‌است که 22 محصول آن مربوط به سال 94 است؛ همچنین عمده این داروها، داروهای ضد سرطان و گرانقیمت وارداتی به شمار می آیند.

جعفریان، همچنین متعهد شد که امسال 10 محصول دارویی جدید پپتیدی وارد بازار شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون اول رئیس‌جمهوری، وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با هیات همراه از واحدهای تولیدی مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید کردند و واحد تولیدی مواد اولیه داروهای پپتیدی افتتاح شد.

همچنین در این مراسم، نشان زرین سازمان غذا و دارو و نشان عالی دانشگاه علوم پزشکی تهران به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری اعطا شد.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان