تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
قلعه نویی:

دربی اصفهان هم مثل دربی تهران مهم است/ نایب قهرمانی‌ام با ذوب آهن به اندازه قهرمانی ارزش داشت

سرمربی سپاهان در مورد شرایط تیمش و همچنین اتفاقات فوتبالی و غیر فوتبالی سال ۹۷ صحبت کرد.

رویداد۲۴امیر قلعه‌نویی در خصوص سال ۹۷ و اتفاقات آن اظهار داشت: سال ۹۷ سال خوبی بود چرا که هم مجموعه ما و همکاران در ذوب آهن توانستیم رتبه خوبی در جدول کسب کنیم و نایب قهرمان شویم که با توجه به پتانسیل و بضاعت مجموعه به نسبت سایر رقبا نتیجه خوبی بود که به لطف خدا و زحمت بازیکنان و همکاران و کادر مدیریتی و البته زحمات دوست خوبم سعید آذری شکل گرفت. بعد از آن هم لطف مردم و درخواست آن‌ها به ما تکلیف کرد که به سپاهان بیاییم و خاطرات خوشی که در این مجموعه داشتیم زنده شد.

وی افزود: سپاهان پر افتخارترین تیم لیگ برتر است، ولی در ۲ فصل اخیر نتایج خوبی نگرفته بود و نیاز به تغییراتی داشت که به لطف خدا و زحمت همکاران و مجموعه مدیریتی و بازیکنان توانستیم کاری کنیم که تا این مقطع لیگ هم در کورس قهرمانی بالای جدول باشیم و هم در جام حذفی مدعی باشیم و امیدوارم در ادامه هم چنین روندی در پیش داشته باشیم تا در پایان شرمنده مردم و هواداران خوب سپاهان نشویم.

سرمربی سپاهان در مورد بازگشت به این تیم گفت: همانطور که گفتم لطف مردم و خواسته آن‌ها بود که تکلیف کرد تا به مجموعه خوب سپاهان ملحق شویم. ما یک فصل خوب با ذوب‌آهن در فصل گذشته داشتیم و یک باشگاه خوب با مدیریت و امکانات خوب که برای فصل دوم برنامه داده بودیم، ولی شرایط اینطور پیش رفت که به سپاهان برگردم. من خاطرات خوبی در این تیم داشتم و ۲ فصل خیلی خوب را کنار هم سپری کردیم و همین موضوع باعث شد لطف هواداران شامل حال من شود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه پرافتخارترین تیم لیگ برتر است، ولی چند سال است که به قهرمانی در لیگ برتر نرسیده است عنوان کرد: قهرمانی با توجه به شرایط به دست می‌آید و هیچ مربی‌ای نیست که بتواند همیشه قهرمان شود. ما فصل گذشته در ذوب آهن نتایجی گرفتیم که کم از قهرمانی نداشت. باید شرایط تیم‌ها و پتانسیل و هزینه و مسائل دیگر را در نظر گرفت. ضمن اینکه رقابت در لیگ برتر بسیار فشرده است و هر فصل را باید با شرایط خودش سنجید.

وی در مورد دربی اصفهان در ایام نوروز گفت: این بازی به لطف دوستان سازمان لیگ به تعویق افتاد و باید در تعطیلات نوروز برگزار شود. شرایط ذوب آهن همانطور که می‌دانید در زمان بازی ما با الان متفاوت است و مسئولان سازمان لیگ هم خودشان به ما گفتند ضرر می‌کنید، ولی نماینده ایران در آسیا بودند و چاره‌ای نداشتیم.

سرمربی سپاهان ادامه داد: دربی اصفهان هم در کنار دربی پایتخت از دیدار‌های جذاب و حساس هر ساله لیگ برتر است و برای تماشاگران از اهمیت زیادی برخوردار است. امیدوارم بتوانیم به نتیجه دلخواه برسیم. ضمن اینکه آن‌ها هم تیم خوبی هستند و منصوریان در آنجا خوب کار می‌کند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه سپاهان می‌تواند این فصل به قهرمانی برسد یا نه گفت: همانطور که بار‌ها گفتم ما هفته به هفته پیش می‌رویم و تمرکزمان روی بازی بعدی‌مان است و از الان به فکر پایان فصل نیستیم. ۵ تیم در کورس قهرمانی هستند و همانطور که میبینید با یک امتیاز چند رتبه جابجا می‌شوند. امیدوارم در پایان نتیجه‌ای بگیریم که هواداران خوشحال شوند. ما در جام حذفی هم به نیمه نهایی رسیدیم و آنجا هم شانس داریم. ضمن اینکه باید بگویم شرایط ما با تیم‌های رقیب یکسان نیست. هم از نظر بودجه و هزینه فکر می‌کنم تیم چهارم یا پنجم جدول باشیم و هم اینکه تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس چند سال است با مجموعه حال حاضرشان کار می‌کنند و تغییر در کادرفنی نداشتند و سپاهان از این لحاظ کار سخت‌تری نسبت به آن‌ها داشته است.

وی در مورد اینکه در سال اخیر در صحبت‌هایش به مشکلات مردم پرداخته است عنوان کرد: اگر آرشیو مصاحبه‌هایم را ببینید من ۱۰ سال است که دارم از درد مردم صحبت می‌کنم، ولی عده‌ای نمی‌خواهند صحبت‌های من پخش شود و به آن نمی‌‍پردازند. همیشه عقیده دارم ما که شاید صدایمان بیشتر شنیده می‌شود وظیفه داریم از مشکلات مردم بگوییم. کشور ما در شرایط سختی است و مردم با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند وهمیشه گفته‌ام وقتی فقر از یک در وارد شود ایمان از در دیگر بیرون می‌رود. متاسفانه سفره مردم هر روز کوچکتر می‌شود و این برای کشور ثروتمندی مثل ایران خوب نیست. متاسفانه مسئولان همیشه در انتخابات وعده‌های خوب می‌دهند، ولی هیچکدام آن‌ها عملی نشده است.

سرمربی سپاهان در مورد آرزوی خود در سال ۹۸ گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم و نوروز باستانی را به مردم خوب کشورم تبریک می‌گویم و سالی خوب و پر رونق را برایشان آرزومندم. امیدوارم مشکلات و فشار‌های اقتصادی کمتر شود و در مردم شرایط بهتری زندگی کنند و در رفاه و سلامتی باشند.

نظرات شما
پیشخوان