تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
توصیه جهانگیری به مردم:

مردم ۷۲ ساعت همراهی کنند، خیلی از مشکلات حل خواهد شد/ به شایعات فضای مجازی توجه نکنید

معاون اول رییس جمهوری عصر دوشنبه در پایان نشست ستاد مدیریت بحران کشور برای بررسی وقوع سیل در برخی از استان های کشور، نتایج این نشست را تشریح کرد.

رویداد۲۴ جلسه ستاد مدیریت بحران کشور عصر دوشنبه به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد.

جهانگیری در پایان این نشست در گفت و گویی با اشاره به هشدارهای دستگاه‌های مسئول درباره وقوع بارش شدید و احتمال ایجاد سیلاب در برخی از استان‌های کشور، گفت: این احتمال وجود دارد که شرایط موجود در ۷۲ ساعت آینده تداوم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم و دستگاه‌های مسئول به ویژه دستگاه‌های امدادرسان ۷۲ ساعت آینده توجه بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند تا بتوانیم شرایط موجود را پشت سر بگذاریم.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین گفت: مردم به توصیه‌ها و هشدارهای دستگاه‌ها مسئول توجه ویژه داشته و آن را به کار ببندند.

جهانگیری با بیان این که سیل شیراز با این شدت قابل پیش بینی نبود، افزود: ظرف چند دقیقه باران شدید سیل به راه افتاد و باعث شد تعدادی از مردم جان خود را از دست بدهند و خسارت‌هایی را ببینند. واقعاً خیلی تأسف انگیز بود و به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم.

جهانگیری اظهار داشت: در جاهای مختلف تا فردا حتی تا چهارشنبه سازمان هواشناسی پیش بینی بارندگی شدید، سیل و احتمال قوی سیل در استان‌هایی مثل خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام، کرمانشاه، فارس، بوشهر حتی تهران و کرج جز مواردی داده که هشدار آن نیز صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: البته از همه استانداران، فرمانداران و همه بخشداران خواستم حتی زمان استراحت شأن را در این دو سه روز در محل کار خود باشند. همه مدیران کل استان باید تحت امر استاندار باشند از استان خارج نشوند و در این دو سه روز در محل کار حاضر و آمادگی داشته باشند.

معان اول رئیس جمهوری تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم در این شرایطی که دامنه این حادثه به معنای بارندگی وسیع همه کشور را در بر گرفته است، حتی استان سیستان و بلوچستان هم شاهد سیل شدید بوده است، به مسؤولان کمک کنند. مسؤولان وظیفه خدمت به مردم دارند و ادعایی ندارند زیرا نوکر مردم هستند.

جهانگیری تصریح کرد: دستگاه‌ها در این شرایط بحرانی بیش از همیشه باید در خدمت مردم باشند. علاوه بر دولت و مسؤولان دولتی نیروهای مسلح با دستوری که فرمانده معظم کل قوا دادند، در صحنه هستند، سپاه و ارتش از همه امکانات خود استفاده می‌کنند و این کار بر اساس درخواست‌هایی که استانداری‌ها می‌کنند صورت می‌گیرد، محوریت کار با استانداران است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان