تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
شهاب الدین بی مقدار

اصلاح ساختار باید دستور کار مهم مجلس در سال ۹۸ باشد/ اگر یارانه‌ها را حذف کنیم به هر ایرانی ماهی ۱ میلیون تومان می‌رسد

شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو فراکسیون امید مجلس تأکید کرد: مجلس در رأس امور نیست چون تصمیمات درجاهای مختلف گرفته می‌شود. در دوره اول و دوم مجلس، دخالت‌ها کم بود، اما در حال حاضر به این شکل نیست. نمونه آن این است که شورای سران برای حل مشکلات ایجادشده اما آن‌ها می‌توانستند قانون را لغو نکنند و قانون به دست مجلس اصلاح شود.

اصلاح ساختار باید دستور کار مهم مجلس در سال ۹۸ باشد/ اگر یارانه‌ها را حذف کنیم به هر ایرانی ماهی ۱ میلیون تومان می‌رسد

رویداد۲۴ شهاب‌الدین بی‌مقدار، نماینده تبریز و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامیگفت: حمایت از ظریف از اقدامات مهم فراکسیون امید در سال 97 بود. همچنین فراکسیون امید در رأی‌گیری‌ها و انتخاب وزرا تأثیرگذار بود، اما نتوانستیم اثرگذاری جدی داشته باشیم، به این معنا که طرحی بدهیم و از دولت بخواهیم لایحه‌ای بیاورد و یا در مسائل کلی کشور اظهارنظر کنیم. افرادی از فراکسیون امید اظهارنظر می‌کنند اما این‌طور نبود که فراکسیون امید سیاست کلی کشور را بررسی کند و بگوید نظر ما این است.

 

به گفته او فراکسیون امید محافظه‌کارانه برخورد کرد.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس در رأس امور نیست، به چرایی این موضوع اشاره کرد و گفت: تصمیمات در جاهای مختلف گرفته می‌شود. در دوره اول و دوم مجلس، دخالت‌ها کم بود، اما در حال حاضر به این شکل نیست. نمونه آن این است که شورای سران برای حل مشکلات ایجاد شده است اما آن‌ها می‌توانستند قانون را لغو نکنند و قانون به دست مجلس اصلاح شود.

 

او اعلام کرد: دولت یازدهم نمره قبولی را کسب کرده است. او اما به عملکرد دولت دوازدهم انتقاد کرد و ادامه داد: دولت دوازدهم بازار را نفهمید و با تصمیماتی که گرفت بازار را به هم ریخت.

 

بی‌مقدار در خصوص دستور کار مهم مجلس در سال 98 گفت: دستور کار مهم مجلس برای سال 98 باید اصلاح ساختار باشد. یک عده کار می‌کنیم اما نمی‌دانم چرا می‌ترسند. اگر یارانه‌ها را حذف کنیم به هر ایرانی ماهی 1 میلیون تومان می‌رسد. این یک میلیون تومان‌ها را به‌صورت مشروط به مردم بدهیم. بگوییم با این یک میلیون هزینه آب و برق و کالاهای اساسی را می‌توانید پرداخت کنید.

نظرات شما
پیشخوان