تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
کواکبیان:

سخنان اخیر آیت‌الله جنتی توهین بود

دبیرکل حزب مردم سالاری فساد در کشور را عامل نارضایتی مردم دانست و بر لزوم توجه به جوانگرایی تاکید کرد.

سخنان اخیر آیت‌الله جنتی توهین بود

 رویداد۲۴ دبیرکل حزب مردم سالاری فساد در کشور را عامل نارضایتی مردم دانست و بر لزوم توجه به جوانگرایی تاکید کرد.

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری و چگونگی رسیدن به چهل سالگی انقلاب گفت: فکر می‌کنم که قبل از هرچیز که بخواهیم نام ببریم باید از مردم رشید ایران تشکر کنیم، زیرا آن‌ها در سخت ترین شرایط پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و در تمام انتخاباتی که در سخت ترین شرایط برگزار شد شرکت کردند.

کواکبیان با اشاره به صحبت های آیت الله جنتی گفت: آیت الله جنتی می گوید «مردم گوشت ندارند بخورند اما باز می‌آیند»، من می‌خواهم بگویم این توهین است، زیرا آرمان‌های مردم از این حرف ها بالاتر است، آنها گفته‌اند ما تجربه رژیم ستمشاهی را داشتیم که رای مردم در آن نادیده گرفته شده و ظلم، زور و استبداد به مردم تحمیل می شد، وابستگی به خارج و استعمار وجود داشت و هیچ خبری از حاکمیت ملت نبود و در نتیجه مردم بساط آن را بر هم زدند.

وی افزود: ما باید نگران باشیم که آرمان‌های اولیه انقلاب رنگ ببازد و به نوعی بخواهیم رای و ظلم خود را بر مردم تحمیل کنیم، من در مجلس نیز گفتم که تا این فساد کفن نشود، وطن وطن نشود، یعنی باید ریشه فاسد خشکانده شود و رقم این اختلاس ها بالاتر نرود، چرا که اینها مردم را اذیت می کند.

وی تصریح کرد: من معتقدم که در این ۴۰ سال فراز و فرود هایی داشتیم و برای دهه پنجم باید بحث جوانگرایی را که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند جدی بگیریم ، من معتقدم اقدامی که در مجلس انجام دادیم مبنی بر این که بیشتر از ۳ دوره حضور متوالی در مجلس ممنوع شدف حاوی پیامی بود که اگر ما به مردم در باره قانون منع به کار گیری باز نشستگان بگوئیم و خودمان بخواهیم همیشه حضور داشته باشیم، این کار انجام نخواهد شد.

کواکبیان با اشاره به جوانگرایی گفت: همین روحیه باید در خبرگان ، مجمع مصلحت نظام و شورای نگهبان هم تقویت شود؛ طبق آماری که من دیدم متوسط سن نمایندگان مجلس ۴۷،۴۸ سال ، هیئت دولت ۵۷،۵۸ سال ، مجمع تشخیص ۶۷،۶۸ سال و به خبرگان رهبری که می رسیم ۸۷،۸۸ سال است. اگرچه باید از تجربیات بزرگان استفاده کرد ولی جوانگرایی را باید از توصیه مقام معظم رهبری یاد بگیریم همچنین انتخاب این ائمه جمعه که رهبری به تازگی منصوب می کنند دارای پیام است.

دبیرکل حزب مردم سالاری خاطر نشان کرد: درباره تجربه باید بگویم که من معتقدم ما باید از پیشکسوتان خود به عنوان اتاق فکر استفاده کنیم، نمی‌گویم باید این‌ها را نادیده گرفت، بنده خودم قبل از پیروزی انقلاب ۱۶ سالم بود رهبری یک گروهی به نام الخمینیون را به عهده داشتم، اما الان که بالای ۵۰ سال شده ام می‌بینم نشاط اولیه را ندارم، بعضی می‌گویند دل و فکرشان جوان است، اما با این حال نشاط فرق می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: محمدجواد تنگویان ۲۸ ساله بود که هم وزیر شد، هم اسیر شد و هم شهید شد؛ بنابراین ما باید به جوانان اعتماد و از فکر خلاقشان استفاده کنیم.

نظرات شما
پیشخوان