تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸

جمشید مشایخی درگذشت

جمشید مشایخی ساعاتی پیش در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت.
 
رویداد۲۴ جمشید مشایخی ساعتی پیش دار فانی را وداع گفت. این بازیگر پیشکسوت که در طول تعطیلات نوروز در بیمارستان عرفان بستری بود، ساعاتی پیش درگذشت.

فرزندان این بازیگر با اعلام این خبر نوشتند: «پدر ما ساعت ٩ شب امشب ١٣/فروردین/١٣٩٨ در نهایت آرامش به سفر ابدی رفت، تشکر ویژه از همه عزیزانی که همواره به ایشان لطف و محبت داشتند. روح ایشان شاد و یادش گرامی باد. نادر، نغمه و سام مشایخی»
 
سام مشایخی فرزند جمشید مشایخی با تایید خبر درگذشت پدرش گفت: جمشید مشایخی ساعت ۲۱ امروز سه‌شنبه ۱۳ فروردین در یکی از بیمارستان‌های تهران بر اثر بیماری و ایست قلبی درگذشت.
 
جمشید مشایخی متولد ۶ آذر ۱۳۱۳ در تهران بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون میباشد، او دارای تحصیلات ناتمام در رشته تئاتر و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود.

مشایخی با گیتی رئوفی ازدواج کرده و سه فرزند به نام‌های نادر، نغمه و سام دارد. شاید شناخته شده‌ترین آن‌ها نادر مشایخی باشد.

مشایخی سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنر‌های دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت. در واقع کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی شروع کرد.
 
او در سال ۱۳۶۳، بابت بازی در دو فیلم گل‌های داوودی و کمال الملک، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. از نمایش‌های مهم او بازی در نقش «بزرگ آقا» در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بود.
 
مشایخی در سال ۹۳ به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و در سال ۹۴ به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران معرفی و به وی تندیس سلامت اهدا شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان