تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۸

عضو شورای شهر: معبری در تهران به نام «استاد مشایخی» نامگذاری می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: موضوع نامگذاری معبری به نام استاد «جمشید مشایخی» در اولین جلسه کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر تهران مطرح و بررسی می‌شود. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):
 رویداد۲۴  محمد جواد حق شناس با اشاره به درگذشت استاد «جمشید مشایخی» اظهار داشت: نامگذاری معبری به نام ایشان شاید اندکی زمان بر باشد، اما این موضوع اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد: پاسداشت بزرگان کشور و به خصوص هنرمندان و کسانی که تمام عمر را برای اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین سپری کرده اند، مورد علاقه عموم جامعه است و این هنرمندان باید در اذهان و خاطره تاریخی مردم شهر ماندگار باشند.

حق شناس افزود: باید قدر این هنرمندان را شناخت و یکی از راه‌های مناسب، توجه به این عزیزان و بزرگان در حوزه‌های شهری، نامگذاری معبر، خیابان و یا نصب سردیس و تندیس از ایشان در شهر است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: با توجه به رویکرد شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون نامگذاری در اولین فرصت موضوع نامگذاری معبری به نام استاد «جمشید مشایخی» بررسی و اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با نامگذاری معبری به نام این هنرمند در شهری که زندگی کرده، فرصت خوبی فراهم می‌شود تا یادشان به درستی گرامی داشته شود.
 
جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون روز سه شنبه ۱۳ فرودین ماه ساعت ۲۱ در سن ۸۵ سالگی براثر کهولت سن و بیماری در بیمارستان عرفان درگذشت.

وی در سال ۱۳۳۶ به استخدام اداره تازه تأسیس هنر‌های دراماتیک درآمد و به عنوان بازیگر کار خود را در برنامه نمایشی کانال سوم غیر دولتی آغاز کرد و با ایفای نقش در فیلم کوتاه «جلد مار» هژیر داریوش به همراه فخری خوروش جلوی دوربین رفت.

استاد مشایخی با نمایش «وظیفه پزشک» بازیگری را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۴ با فیلم «خشت و آینه» وارد سینما شد.

او در واقع کار حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۴۹ به طور رسمی آغاز کرد و در سال ۱۳۶۳ برای بازی در دو فیلم گل‌های داوودی و کمال الملک، برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد.

از نمایش‌های مهم او بازی در نقش «بزرگ آقا» در نمایش میراث کارِ بهرام بیضایی در تالار ۲۵ شهریور در آذر ماه ۱۳۴۶ بود.
مشایخی در سال ۹۳ به عنوان سفیر سلامت چشم و بینایی و در سال ۹۴ به عنوان سفیر سلامت از سوی وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران معرفی و به وی تندیس سلامت اهدا شد.

وی در دوران بازیگری خود در سریال‌های تلویزیونی، چون «هزاردستان»، «داستان‌های مولوی»، «سلطان صاحبقران»، «امام علی (ع)»، «پهلوانان نمی‌میرند» و «ستایش» بازی کرده است.

استاد مشایخی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

مراسم تشییع پیکر استاد مشایخی، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز شنبه ۱۷ فروردین ۹۸ از محوطه تالار وحدت انجام خواهد شد، مراسم اقامه نماز بر پیکر استاد در محل تشییع انجام خواهد شد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حق شناس ، هزاردستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان