تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸

استعفای وزیر امنیت داخلی آمریکا

دونالد ترامپ اعلام کرد، وزیر امنیت داخلی آمریکا از سمتش استعفا کرده است.
استعفای وزیر امنیت داخلی آمریکا
رویداد۲۴ به نقل از پایگاه هیل، اعلام کناره‌گیری کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا که در توییتی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت، دو روز بعد از آن اتفاق می‌افتد که ترامپ کاندیدایش برای تصدی رهبری سازمان موسوم به سازمان اعمال قوانین مهاجرتی و گمرکی را تنها به دلیل گفتن این که خواهان در پیش گرفتن رویکردی "سرسختانه‌تر" است، کنار گذاشت.

این تحولات نشان می‌دهند که ترامپ به دنبال ایجاد تغییراتی درتیمش به سبب ناخرسندی از مشکلات مربوط به مهاجران از جمله افزایش عبور خانواده‌های مهاجران غیر قانونی از مرز جنوبی آمریکا است.

ترامپ در توییتش عنوان کرد، کوین مک الینان، کمیسیونر حفاظت از مرز و گمرک آمریکا به طور موقت رهبری وزارت امنیت داخلی را تا زمان انتصاب یک گزینه دائمی برای رهبری این وزارتخانه به عهده خواهد داشت.

نیلسن در نامه استعفایش نوشت، به این نتیجه رسیده که اکنون زمان درست برای کناره‌گیری‌اش از این وزارتخانه فرا رسیده است.

او خاطر نشان کرد: من امیدوار هستم که وزیر بعدی از حمایت کنگره و دادگاه‌ها به منظور اصلاح قوانین مانع در برابر تأمین کامل امنیت مرز‌های آمریکا که در عین حال باعث اختلاف در گفتمان کشور ما شده‌اند، برخوردار باشد.

رئیس جمهور آمریکا از نیلسن به خاطر خدماتش تشکر کرد و گفت، اطمینان دارد که کوین مک الینان در این سمت عالی کارش را انجام خواهد داد. با این حال ترامپ به این که چه چیزی باعث کناره‌گیری نیلسن شده اشاره نکرد.

کریستین نیلسن رهبری تلاش‌های این وزارتخانه در حوزه‌ی اجرای قوانین مهاجرتی، امدادرسانی در بلایای طبیعی، تأمین امنیت انتخابات و امنیت سایبری را از دسامبر ۲۰۱۷ به عهده داشته است.

پیش از او نیز جان کلی، عهده دار وزارت امنیت داخلی امریکا بود و بعد از انتصاب او به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید، نیلسن جانشین او شد.

نیلسن در ماه‌های گذشته چند بار با شایعات در خصوص به خطر افتادن شغلش به سبب نارضایتی رئیس جمهور آمریکا از افزایش ورود مهاجران به این کشور روبرو شده بود. ماه نوامبر گذشته گزارش شد که ترامپ قصد اخراج نیلسن را دارد و این که نیلسن از بابت برخورد خشمگینانه رئیس جمهور با او از بابت وضعیت موجود در مرز‌ها شکایت داشته است.

در عین حال به دنبال کنار رفتن جان کلی از سمت رئیس دفتر کاخ سفید در ماه دسامبر گذشته، امنیت شغلی نیلسن متزلزل شد چرا که کلی یکی از حامیان نیلسن در برابر حملات دونالد ترامپ و استفن میلر مشاور سیاسی کاخ سفید محسوب می‌شد.

کاخ سفید به درخواست برای توضیح علت استعفای نیلسن ازاین سمت پاسخ نداد، اما گزارش شد که این اتفاق بعد از دیداری که او با ترامپ در روز یکشنبه در کاخ سفید داشته صورت گرفته است.

نیلسن همچنین با انتقاد دموکرات‌ها از بابت نقشش در دفاع از دستور کار مهاجرتی ترامپ که به گفته‌ی آن‌ها نسبت به خانواده‌های مهاجران بی رحمانه است مورد انتقاد قرار گرفته بود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان