تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۴
واکنش ایران به بیانیه اخیر اتحادیه عرب:

جابر انصاری: متهمان اصلی حمایت از افراط‌گرایی،درصدد انحراف افکار عمومی هستند

متاسفانه چند کشور که به عنوان متهمان اصلی حمایت از افراط‌گرایی و تروریسم از سوی ملت‌های منطقه و جامعه بین‌المللی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، در تلاشند که با فرافکنی و ادامه سیاست تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران، توجه افکار عمومی جهان و ملت‌های عرب را از نقش خود در بی‌ثبات‌کردن اوضاع منطقه منحرف کنند.
رویداد24: حسین جابرانصاری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برخی ادعاهای بی‌پایه مطرح‌شده در بیانیه اخیر اتحادیه عرب در خصوص کشورمان، این ادعاها را مغرضانه، غیرسازنده، نادرست و بی‌ارتباط با موضوع اجلاس وزرای خارجه این اتحادیه خواند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با اکثر کشورهای عربی دارای روابط برادرانه و مبتنی بر منافع و احترام متقابل است، اظهار کرد: متاسفانه چند کشور که به عنوان متهمان اصلی حمایت از افراط‌گرایی و تروریسم از سوی ملت‌های منطقه و جامعه بین‌المللی مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، در تلاشند که با فرافکنی و ادامه سیاست تهدیدانگاری جمهوری اسلامی ایران، توجه افکار عمومی جهان و ملت‌های عرب را از نقش خود در بی‌ثبات‌کردن اوضاع منطقه منحرف کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: از دولت‌های منطقه انتظار می‌رود در شرایطی که انتفاضه سوم ملت فلسطین در جریان است، با اهتمام هر چه بیشتر نسبت به مسائل اصلی منطقه به‌ویژه اشغال توسط رژیم صهیونیستی و ضرورت احقاق حقوق ملت فلسطین و همچنین مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی، زمینه‌های گسترش همکاری‌ها و روابط فعال منطقه‌ای بر اساس منافع مشترک ملت‌ها و دولت‌های منطقه را فراهم کنند.

جابرانصاری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر فعال، مسئولیت‌پذیر و ثبات‌ساز در تحولات منطقه است و به‌رغم مواضع غیردوستانه و کینه‌توزانه برخی کشورها، به نقش سازنده خود در کاهش بحران‌ها و تنش‌ها از راه تعامل با همسایگان و جامعه جهانی ادامه خواهد داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان