تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸

آمار وزیر راه از شمار شهر‌ها و روستا‌های درگیر سیل

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۶۹ شهر و بیش از ۵ هزار روستا در کشور در سال جاری درگیر سیل و سیلاب شدند.
آمار وزیر راه از شمار شهر‌ها و روستا‌های درگیر سیل
رویداد۲۴ محمد اسلامی پیش از ظهر سه شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲۶۹ شهر و بیش از ۵ هزار روستا در کشور در سال جاری درگیر سیل و سیلاب شدند، گفت: وقوع سیل در استان‌های کشور خسارت‌های قابل توجهی ایجاد کرده است.

وی اظهار داشت: تاکنون در بخش حوادث غیر مترقبه چنین حادثه‌ای به این شدت و گستردگی در سطح کشور نداشته‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سازمان هواشناسی با اعلام به موقع و صدور اخطاریه زمینه ساز آمادگی بیشتر استان‌ها در راستای کاهش خسارت‌های مالی و جانی در سطح کشور شد.

وی ادامه داد: این بارش‌ها پس از ۱۰ سال خشکسالی رخ داد و زمینه ساز افزایش ذخیره‌های آب در سطح کشور شد و کمبود منابع آب در سد‌ها و تالاب‌ها جبران شد.

وی بیان کرد: پرداخت خسارت‌های سیل با جمع بندی‌های میزان خسارت‌ها به زودی آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به اینکه اولویت دولت در جلسات هفتم و ۱۱ فروردین ماه تشکیل در راستای جبران خسارت‌های بخش مسکن و کسب و کار بود، اظهار داشت: خسارت‌ها در حال جمع بندی توسط ستاد بحران است و به زودی پرداخت خسارت‌ها اغاز می‌شود.

فعالیت ۱۴ هزار راهدار در ایام نوروز در سطح کشور

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع سیل در روستا‌ها اندیشیده شود، بیان کرد: جابجایی بسیاری از روستا‌های کشور که در خطر رانش زمین زمین و وقوع سیل هستند ضروری است.

وی بیان کرد: باید از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها جلوگیری شود چرا که ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها موجب افزایش خسارت‌های سیل می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار راهدار در ایام نوروز در سطح کشور فعالیت می‌کردند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات راهداری در ایام نوروز به کار گرفته شد و راهداران در ایام نوروز امسال روز‌های پرکاری را سپری کردند.
منبع: مهر
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان