تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
عبدالله ناصری:

ترامپ هم مانند احمدی‌نژاد، بی سیاست و عجول است/ نباید در دام بیفتیم

عبدالله ناصری تحلیلگر اصلاح طلب بر این باور است که دونالد ترامپ با طرح ضد ایرانی اخیر خود علیه سپاه، هدفي چيزي جزء تندتر كردن فضاي منطقه ندارد.

رویداد۲۴با اشاره به برخی اظهارات در مورد عدم تصویب FATF اظهار داشت: معتقم دونالد ترامپ با اقدام ضدایرانی خود علیه سپاه هدفي را دنبال كرد كه چيزي جزء تندتر كردن فضاي منطقه نيست. بنابراين بايد گفت،‌ رد FATF توسط ایران دقيقا در راستاي هدفي است كه رييس جنجالي دولت ايالات متحده دنبالش است و براي رسيدن به آن از هيچ كوششي دريغ نمي كند و از اين به بعد هم نخواهد كرد.

وی افزود: تند شدن فضا، به چندين دليل در تضاد با موقعيت و اهداف ايران است. بنابراين مسئولين جمهوري اسلامي حتما بايد مراقب باشند تا با كار يا اظهارنظري، اين فرصت را به ترامپ ندهند كه در هدفش كمك كنند. آنهم در شرايطي كه احتمالا كنگره ايالات متحده طرح فوق را تصويب نخواهد كرد و حتي اگر تصويب هم شود، واقعا اتفاق خاصي رخ نخواهد افتاد. البته به شرطي كه برخی داخلی ها در قبال چنين فضايي هوشمندانه عمل كنند و گزك دست آمريكايي ها ندهند.

ناصری ضمن تاکید بر اتخاذ موضع گیری ها و تصمیم گیری های هوشمندانه در مقابل رفتار آمریکا گفت: يك آدم بي سياست و عجول، مثل آقاي احمدي نژاد خودمان در آمريكا رييس جمهور شده است و طبيعي است كه هر چند وقت يكبار با تصميم هايش، دنيا را متعجب كند. بنابراين ما بايد هوشمند باشيم تا در دامي كه پهن مي كند،‌ نيفتيم. ترامپ آشكارا دنبال امنيتي كردن فضا است و ما نبايد با حركات احساسی در اين راستا كمكش كنيم.

ناصری خاطرنشان کرد: بنده قويا معتقدم كه تند شدن فضا در اين چند روز، دست بنيامين نتانياهو در انتخابات پارلمانی اسراييل را گرفت. نتانياهو در تقريبا يك دهه اي كه اختيار دار است، نشان داده كه تفاوت چشمگيري نسبت به همتايان گذشته در دولت اسراييل خودش دارد و مشي اش طوري بود كه موفق شده تا فضا را به نفع خود و لابي يهودي در آمريكا تند كند و در چنين فضايي طرح ترويستي اعلام کرده سپاه توسط آمريكا، طبيعتا به نخست وزير رژيم صهيونيستي كمك كرد تا با بهره گيري از فضاي تند انتخاباتي توام با موفقيت تجربه كرد. در واقع اگر انتخابات اسراييل در شرايطي برگزار مي شد كه خاورميانه با مسايلي چون داعش و سوريه نبود، حتما رقيب بنيامين نتانياهو رقابت را از رقيب قدرت دارش مي برد.

وی با بیان اینکه «اي كاش جريان هاي سياسي بدانند ترجيح مصالح سياسي به منافع ملي خطايي است كه خسارت هاي زيادي را دارد»، گفت: موضوع هاي مهم به راحتي ابزاري براي اهداف سياسي جريان هاي داخلي مي شود. بعد از اعلام تصميم ايالات متحده درباره سپاه هم عده اي وارد گود شده و از تاييد نظرات خود درباره رد ‌ FATF گفتند تا بلكه بهره برداري سياسي داشته باشند. در حاليكه در سطح عالي حاكميت روند FATF ارتباطي با قصه آمريكا پيدا نمي كند‌ FATF در واقع موضوع FATFبيشتر به كنواسيون هاي مالي در اروپا و اتحاديه اروپا ربط پيدا مي كند و با توجه به واكنش هوشمندانه و سياست مدارانه اروپايي ها نسبت به موضع گيري آمريكا در قبال سپاه، مي توان اينطور گفت كه مرتبط دانستن اين دو موضوع اشتباه يا حداقل واكنشي احساسي است.

این تحلیلگر اصلاح طلب تاکید کرد: در واقع FATF موضوعي است كه درباره مناسبات مالي ايران با دنياي اروپايي و اتحاديه اروپايي مطرح است‌.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
قناعت پیشه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
1
واقعا باید به حال ملت مظلوم ایران گریست که یکنفر به عنوان اصلاح طلب در ایران به قدری در فهم سیاسی عاجز است که از خودی به نفع آمریکا و اسرائیل سوء استفاده می کند و این در حالیست که آمریکا و اسرائیل دشمنان جدی نظام جمهوری اسلامی به شمار می روند این تفکر بنام اصلاح طلب با تحلیل ضد اخلاقی خود آب به آسیاب دشمن می ریزد.
باید گفت آقای عبدالله ناصری به جای تحلیل سیاسی بهتر است بروید کشک خودرا بسابید و از دوغش بنوشید.
نظرات شما
پیشخوان