تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸

وضعیت بارش ها در هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید فردا - جمعه - وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در روز شنبه آینده تقویت می‌شود.

رویداد۲۴امین حسین نقشینه اظهار داشت: روز یکشنبه نیز در نیمه شرقی کشور و روز دوشنبه - ۲۵ فروردین - در نوار شرقی سامانه بارشی فعال خواهد بود ودوشنبه شب هم این سامانه بارشی از مرز‌های کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده امروز (۲۲ فروردین) برای غرب و شمال غرب کشور بارش‌های باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و باد بر روی دامنه‌های زاگرس رخ می‌دهد. برای مناطقی از جنوب شرق و شرق انتظار بارش‌های پراکنده را برای امروز داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: فردا (جمعه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور علاوه بر غرب و شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البزر، استان‌های سواحل دریای خزر بارش به صورت رگبار و گاهی رعد و برق خواهند داشت.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود مقدار بارش‌های در روز جمعه در جنوب استان کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شرق ایلام، شمال غرب خوزستان و مناطقی از اصفهان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

 

نقشینه ادامه داد که این سامانه از فردا (۲۳ فروردین) وارد کشور می‌شود از سامانه‌ای که در چند روز گذشته در استان خوزستان سبب سیل شده ضعیف‌تر بوده و در نتیجه بارش‌ها هم کمتر می‌باشد.

وی افزود: روز شنبه هفته آینده در شرق، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های تهران و سمنان بارندگی‌ها تداوم پیدا می‌کند.

نقشینه افزود: تقویت سامانه بارشی در این روز شاهد خواهیم بود و در جنوب، مرکز، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی و در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کیکیلویه و بویر احمد، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: شدت بارش‌های روز شنبه در شمال استان فارس، غرب استان یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و سبب شدت بارش‌ها در شمال استان یزد، شرق استان‌های اصفهان، سمنان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، گلستان و شرق مازندران، خراسان رضوی و شمال جراسان جنوبی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه هفته آینده شدت بارش‌ها در نوار شرقی خواهد بود، گفت: سامانه بارشی در این روز در نوار شرقی در خراسان رضوی و جنوبی شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: بعدازظهر جمعه (۲۳ فروردین) و روز شنبه هفته آینده دریای عمان و شرق تنگه هرمز هم مواج خواهد بود.

تهران فردا بارانی است

وی اظهار داشت: از بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در تهران رشد ابر را خواهیم داشت. فردا آسمان تهران به تدریج ابری خواهد شد و از بعدازظهر فردا باران در تهران آغاز می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه گاهی این بارش‌ها به صورت رعد و برق با وزش باد همراه است، بیان داشت: روز شنبه هفته آینده هم تهران ابری و بارانی پیش بینی شده است.

وی افزوود: بیشنه دمای امروز تهران در مهرآباد ۲۳ درجه و در شمیرانات ۲۰ درجه خواهد رسید و بیشینه دمای فردا در مهرآباد ۲۲ درجه خواهد بود و کمینه دمای هوای فردا صبح در تهران ۱۰ درجه در مهرآباد می‌باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا (جمعه) کاهش دما در تهران داریم و دمای هوای این شهر فردا یک درجه نسبت به روز قبل کاهش خواهد یافت.

وی افزود: گرمترین مرکز استان در روز گذشته بندرعباس و اهواز بوده و دمای این شهر‌ها به ۳۳ درجه رسید و امروز صبح سردترین مرکز استان شهرکرد با یک درجه زیر صفر بوده است.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان