تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۸
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران خبر داد:

اهدای عالی‌ترین نشان انجمن بین‌المللی مدارس مددکاری اجتماعی به ایران

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اهدای عالی‌ترین نشان سلامت اجتماعی به ایران از امضای تفاهم نامه بین انجمن های مددکاران اجتماعی ایران و ایتالیا خبر داد.
اهدای عالی‌ترین نشان انجمن بین‌المللی مدارس مددکاری اجتماعی به ایران
رویداد۲۴ حسن موسوی چلک با اشاره به برگزاری دومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی در ایران با موضوع «تاب آوری اجتماعی» گفت: این کنگره با حضور مسوولان کشوری و رییس انجمن بین‌المللی دانشگاه‌های مددکاری اجتماعی و همکاری ۹ کشور از جمله روسیه، ایتالیا، هند و ... برگزار شد.

وی در ادامه به اهدای نشان سلامت اجتماعی به رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اشاره کرد و اظهارکرد: اهدای نشان سلامت اجتماعی به ایران به دنبال فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، تالیفاتی، حضور موثر در مجامع علمی بین المللی و داخلی، برگزاری گفتگو‌های اجتماعی در حوزه مددکاری اجتماعی، برگزاری کنگره‌های بین‌المللی، خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف از جمله تاسیس اورژانس اجتماعی بوده است.

موسوی چلک ارائه ایده‌های اجتماعی نو در حوزه اجتماعی مانند تهیه شناسنامه اجتماعی، سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، حضور در تنظیم بیانیه اخلاق مددکاری اجتماعی - که در مجمع عمومی مددکاری اجتماعی در دوبلین نهایی شد - و انتخاب رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران به عنوان کمیسر اخلاق فدارسیون جهانی مددکاران اجتماعی از بین شش نفر درسطح جهان، توسعه خدمات مددکاری اجتماعی در ایران و در سراسر استان‌های کشور، حضور در بلایای طبیعی و تعامل با قوای مختلف کشور، سازمان‌های غیردولتی، رسانه‌ها و ... را از دیگر دلایل اهدای نشان سلامت اجتماعی به ایران دانست.

به گفته وی، آناماریا کمپانینی - رئیس انجمن بین‌المللی مدارس مددکاری اجتماعی (IASSW) - نیز در این کنگره اعلام کرده که ایده اورژانس اجتماعی در ایران قابل صدور به کشور‌های دیگر است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در ادامه از امضای تفاهمنامه بین انجمن‌های مددکاران اجتماعی ایران و ایتالیا خبر داد و گفت: به منظور استفاده از دانش و تجارب متقابل در حوزه مددکاری اجتماعی این تفاهمنامه بین دو انجمن امضا شد.

موسوی چلک با اشاره به برخی از محور‌های این تفاهمنامه اظهارکرد: انجام پژوهش‌های مشترک، بازدید‌های علمی از فعالیت‌ها و اقدامات مرتبط با مددکاری اجتماعی، برگزاری گفتگو‌های اجتماعی مشترک در حوزه مددکاری اجتماعی و کارگاه‌های آموزشی مشترک همچنین سنجش سلامت اجتماعی از مهم‌ترین محور‌های این تفاهمنامه است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان