تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
چهره‌های تاثیر گذار در انتخابات اولیه حزب دمکرات آمریکا

شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند

کاندیدا‌های انتخاباتی در دوران مبارزات خود بیشترین خلاقیت را به کار می‌برند. حالا که تبلیغات نامزد‌های دمکرات برای انتخابات ۲۰۲۰ آغاز شده است، اینکه هر کدام از آن‌ها به کجا سفر می‌کنند و با چه کسانی ملاقات می‌کنند، یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن قدرت نامزد‌ها را با هم مقایسه کرد.
رویداد۲۴ در این انتخابات دمکرات‌ها چهره‌ای جوان‌تر و لیبرال‌تر از خود نشان می‌دهند و نامزد‌ها تنوع قومیتی بیشتری دارند. در ادامه به بررسی و مقایسه ۱۰ نفر از مهمترین چهره‌های تاثیرگذاری می‌پردازیم که در انتخابات اولیه دمکرات‌ها نقش داشته‌اند.

۱۰. کاردی بی
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
کاردی بی در یک پست اینستاگرامی به طولانی‌ترین تعطیلی دولت تاریخ آمریکا، که در دولت ترامپ اتفاق افتاد، حمله کرد. این ویدیو بیش از ۲۰ میلیون بازدید خورد. این عدد ۶ برابر تعداد بازدیدِ پر بیننده‌ترین نمایش‌های شبکه‌های کابلی آمریکا در یک شب است.

پست کاردی بی، بلافاصله توجه سیاست‌مدارن، از جمله چاک شومر دمکرات، را جلب کرد. چهره‌های سیاسی شک داشتند که این پست را بازنشر بدهند یا نه، این ویدیو از طرفی بی ادبانه بود، اما از طرفی هم تاثیر گذار به نظر می‌رسید. اما پست کاردی بی، نیازی به بازنشر نداشت.

این رپر ۲۶ ساله نشان داد یک سلبریتی غیر سیاسی میتواند چه تاثیر گسترد‌ه‌ای بر فضای سیاسی آمریکا بگذارد.

۹. تام استیر
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
تام استیر، میلیاردر آمریکایی، شدیدا پیگیر محکومیت دونالد ترامپ است. حتی حالا که، بر اساس گزارش مولر، ترامپ از اتهام همکاری با روسیه برای دخالت در انتخابات، تبرئه شده است، استیر همچنان اصرار دارد ترامپ باید به ۸ اتهام مجرمانه دیگر پاسخ دهد.

استیر به شهر‌های مختلف آمریکا سفر می‌کند و در شهر‌هایی که نماینده دمکرات دارند جلسات مختلفی ترتیب می‌دهد و برای ادامه فشار بر ترامپ از تبلیغات گسترده تلوزیونی استفاده می‌کند. او ۷.۶ میلیون ایمیل در این رابطه رد و بدل کرده است که برای هر کمپین انتخاباتی یک اقدام با ارزش به حساب می‌آید.

هنوز هیچ نامزد دمکراتی برای همراهی استیر، در متهم کردن ترامپ، علاقه نشان نداده است، اما هر کاندیدی که با او همراه شود یک متحد ثروتمند، با ده‌ها میلیارد دارایی و اطلاعات با ارزش، در اختیار خواهد داشت.

۸. ولید شهید
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
این روز‌ها بسیاری از بحث‌هایی که در جریانات اصلی سیاست آمریکا شکل می‌گیرد از توییتر آغاز می‌شود. جایی که ولید شهید، مدیر ارتباطات دمکرات‌های عدالت خواه (گروهی که الکساندرا اوکاسیو کورتز از آن برخاسته) مدیریت جناح ترقی خواه دمکرات‌ها را بر عهده دارد و مسائل و کاندیدا‌های انتخابات را زیر نظر دارد.

او مدام از دمکرات‌های میانه رو، مثل جو بایدن، ابراز نارضایتی می‌کند و از دمکرات‌های جریان اصلی می‌خواهد سیاست‌های چپگرایانه اتخاذ کنند. وقتی کامالا هریس، حذف بیمه شخصی را مطرح کرد، شهید شدیدا از او تمجید کرد. او اخیرا اعلام کرده، شش نفر از نامزد‌های دمکرات "قانون منع درآمدزایی از صنایعی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند" را رد کرده اند.

ولید شهید ناشناخته‌ترین چهره‌ای است که در این لیست ۱۰ نفره به آن‌ها شاره می‌کنیم، اما ممکن است او در جهت دهی به مناظرات داغ انتخاباتی دمکرات‌ها فعال‌ترین چهره باشد.

۷. میشل اوباما
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
بانوی اول سابق آمریکا، با توری که برای معرفی کتابش برگزار کرد، نشان داد حتی اگر همسرش دیگر رییس جمهور آمریکا نباشد، چهره ماندگاری دارد. وقتی والری جرت، دوست خانوادگی آن‌ها اعلام کرد اوباما دیگر برای ریاست جمهوری کاندید نمی‌شود، میشل همچنان به عنوان یک بازیگرِ پشت صحنه باقی ماند.

وقتی دیوید پاتریک، فرماندار سابق ماساچوست، به فکر شروع تور انتخاباتی خود بود، میشل همسرش را راضی کرد که از او استقبال کند. میشل اوباما به یک چهره سمبلیک در میان وفاداران دمکرات تبدیل شده است. او سعی می‌کند بخش‌های مختلف دمکرات‌ها را متحد کند. کتاب "شدن" در حال تبدیل شدن به پر فروشترین کتاب زندگینامه‌ای است و چیزی نمانده که فروش آن دو برابر زندگی‌نامه باراک اوباما شود. آیا در حال حاضر جایگزینی قدرتمندتر از میشل برای باراک اوباما وجود دارد؟

۶. استیسی ایبرامز
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
کمتر پیش می‌آید که یک نامزد شکست خورده زیاد مورد توجه قرار بگیرد. اما قضیه در مورد استیسی ایبرامز متفاوت است. او سال گذشته، با اختلاف کمی، در انتخابات فرمانداری شکست خورد. اما الان این نماینده ۴۵ ساله جرجیا، گزینه‌های زیادی پیش روی خود می‌بیند. نشستن بر صندلی سنای آمریکا در سال آینده، همراهی با جو بایدن یا یک دمکرات دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و حتی نامزدی برای ریاست جمهوری.

سخت‌ترین بخش کار انتخاب مسیر درست است. اما حتی اگر فرض کنیم او از شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ صرفه نظر می‌کند، حمایت او از هر نامزدی بسیار با ارزش خواهد بود.

در آمریکا و به خصوص در بین زنان آمریکایی- آفریقایی، که قابل اعتمادترین پایگاه رای دمکرات‌ها هستند، اینکه استیسی یک نامزد انتخاباتی را تایید کند، بسیار با ارزش خواهد بود.

۵. آلفرد شارپتون
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
حضور شارپتون در کارزار انتخاباتی ۲۰۰۴ یک فعالیت سیاسی بیهوده نبود. او می‌خواست پا در مسیر جسی جکسون بگذارد و و به عنوان رهبر بلامنازع آمریکاییان سیاه‌پوست و جنبش حقوق مدنی مدرن شناخته شود.

حالا او تا حد زیادی به هدف خود دست یافته و در نقش رهبر سیاسی جامعه آمریکایی- آفریقایی‌های آمریکا عمل می‌کند. بسیاری از کاندیدا‌ها قبلا به او ادای احترام کرده اند و توصیه‌هایش را شنیده اند.

به تازگی او میزبان تقریبا تمام نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۰ بود و از آن‌ها خواست توجه ویژ‌ه‌ای به عدالت قضایی و مساله بازپرداخت‌ها بکنند. در این مراسم او از توانایی اش برای جذب هواداران و تعیین خطوط اصلی نامز‌ها صحبت کرد. او می‌داند تنها انتخاب فرد پیروز نشانه قدرت نیست بلکه قدرت بستگی به جهت دهی فرآیندی دارد که آن را به وجود می‌آورد.

۴. لنارد لری مک کلوی
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
لنارد خطرناکترین برنامه صبحگاهی جهان را در یک ایستگاه رادیویی هیپ هاپ در قلب نیویورک اجرا می‌کند. امسال بسیاری از لحظات تاثیرگذار کمپین انتخاباتی از برنامه " کلوپ صبحانه" شروع شد. میزبان اصلی این برنامه لنارد بود و می‌خواست به حوزه‌هایی بپردازد که بقیه چندان مایل نیستند؛ او بر مسائل رنگین پوستان متمرکز بود.

در برنامه او بود که کامالا هریس از روز‌هایی گفت که به شدت سیگار می‌کشیده و به آهنگ‌های توپاک گوش میکرده. حتی برنی سندرز در این برنامه، در مقابل سوالات لنارد در مورد مخالفت سندرز با بازپرداخت حقوقها، به دام افتاد. خبر بد برای دمکرات‌ها این است که لنارد قبلا رای خود را اعلام کرده است: کامالا هریس!

۳. جان فاورو
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
بعد از اینکه ترامپ رییس جمهور آمریکا شد، گروهی از فارغ التحصیلان دوره اوباما مجموعه‌ای پادکست با اهداف آزادی خواهانه تولید کردند تا با ترامپ مقابله کنند.

بعد از دوسال از شروع ساخت " پادکست نجات آمریکا" صد‌ها هزار شنونده جذب این برنامه شده اند. در این برنامه از اقدامات غیر قانونی ترامپ صحبت می‌شود، اما سازندگان برنامه افق روشنی هم به شنونده‌ها نشان می‌دهند. برخلاف سایر برنامه‌های مرسوم تلوزیونی، در این پادکست‌ها به هر کاندیدا اجازه داد می‌شود پرسش‌های خود را برای چند دقیقه شرح دهند و یک فضای سازنده گفتگو شکل می‌گیرد.

جان فاورو در آخرین پادکستهایش چند نماینده دمکرات را در مورد حذف بعضی قوانین در کنگره به چالش کشید که با واکنش‌های جالبی مواجه شد.

۲. الکسَندریا اُکاسیو-کورتز
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
طرح "نیودیل سبز" اکاسیو، بین دمکرات‌ها جدایی انداخته و نمی‌دانند این طرح عملی است یا نه. در این مساله میانه‌رو‌ها و ترقی خواهان، هرکدام طرفداران خاص خود را دارند.

حالا اکاسیو تصمیم گرفته در توییتر خود، با ۳.۲ میلیون فالوور، بررسی کند که کدام طیف در رقابت‌ها وزن بیشتری دارد.

اکاسیوی ۲۹ ساله به عنوان نماد نسل جوان ترقی خواه آمریکا، در نقش یک نماینده کنگره، توانایی خوبی از خود نشان داده است. از آنجایی که او در سال ۲۰۱۶ در کمپین برنی سندرز کار می‌کرد بعید به نظر می‌رسد خودش بخواهد وارد رقابت انتخابات شود. احتمالا او مانند یک داور وارد مشاجرات کمپین‌های انتخاباتی شود و مراقب است کاندیدا‌های دمکرات از جهان‌بینی اصلی خود منحرف نشوند.

او ممکن است مشخصا از نامزد خاصی حمایت نکند، اما اگر کسی را انتخاب کند می‌تواند در پیروزی او بسیار موثر باشد. روسای کمپین‌های انتخاباتی به شدت او را زیر نظر دارند و هیچ کاندید دمکراتی دلش نمی‌خواهد اوکاسیو در مورد او توییت بدی منتشر کند!

۱. ریچل مدو
 
شاخ‌های اینستاگرام آمریکا که دموکرات‌ها برایشان سر و دست می‌شکنند
در بین دمکرات‌هایی که دنبال پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ هستند یک الگوی جالب به وجود آمده است. آن‌ها یکباره رسما اعلام می‌کنند که که مطمئنا در اسرع وقت با ریچل مدو دیدار می‌کنند!

تاکنون الیزابت وارن و سایر نامز‌ها یا با او مصاحبه کرده اند یا او را مورد ستایش قرار داده اند.

برنامه ریچل مدو، با بیش از ۳ میلیون بازدید شبانه، یکی از پربازدیدترین برنامه‌های آمریکاست و باعث شده نمایندگان دمکرات شور و شوق زیادی برای شرکت در آن از خود نشان دهند.

هرچند برخورد مدو با مهمانانش یکسان نیست و در یکی از برنامه‌ها تلویحا از کامالا هریس حمایت کرد، اما برای نمایندگان دمکرات هیچ نمایشی مهم‌تر از برنامه ریچل نیست.
منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان