تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

عقب نشینی آمریکا در مقابل سپاه

دولت «دونالد ترامپ» برای تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معافیت‌هایی صادر کرده است.

عقب نشینی آمریکا در مقابل سپاه

رویداد۲۴ طبق گزارش «آسوشیتدپرس»، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا این معافیت‌ها را در دستورالعمل‌هایی که در نشریه رسمی دولت فدرال ایالات متحده به چاپ رسیده مشخص کرده است. 

بر اساس معافیت‌های جدید، مقام‌های دولت‌های خارجی یا شرکت‌هایی که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا شرکت‌های تابعه آن همکاری داشته‌اند مشمول منع سفر به آمریکا نخواهند شد.

مایک پمپئو گفته صدور این معافیت‌ها در راستای منافع امنیت ملی آمریکا است، اما آسوشیتدپرس نوشته این اقدام احتمالاً عصبانیت گروهی از نماینده‌های کنگره را به همراه خواهد داشت که از اقدامات سخت‌گیرانه علیه ایران حمایت می‌کنند.

چند روز پیش خبرگزاری رویترز از قصد دولت ترامپ برای معاف کردن برخی همکاری‌های خارجی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داده بود. 

رویترز مدعی شده بود این معافیت‌ها به مقام‌ها و مدیران شرکت‌های خارجی و گروه‌های در حال همکاری بشردوستانه با ایران که ممکن است تعاملاتی با طرف‌های سپاه داشته‌اند اجازه می‌دهد همکاری‌هایشان را طبق روال سابق، بدون ترس از مواجهه با تحریم‌های آمریکا ادامه دهند. 

دولت آمریکا 19 فروردین‌ماه سال جاری، علی‌رغم هشدارها نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» آمریکا اضافه کرد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
0
0
باسلام سیاست آمریکا واروپا هماهنگ بایکدیگر حفظ برجام وفشار حداکثری بر ایران برای تغیر رفتار ایران هستش باتوجه به مهلت ۲ماهه ایران برای تغیرات دربرجام احساس خطر کردند که برجام نابود شود ودررفتارشان عقب نشینی میکنند
نظرات شما
پیشخوان