تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
الیاس حضرتی:

استراتژی آمریکا ایجاد بحران و استرس در ایران است/ فیتیله اختلاف‌ها را پایین بکشیم

الیاس حضرتی نماینده تهران در مجلس در واکنش به اقدام اخیر ترامپ علیه سپاه پاسداران و تروریست خواندن آن گفت: تروریست خواندن سپاه پاسداران از سوی ایالات متحده یک جک است.

 

رویداد۲۴ الیاس حضرتی در واکنش به اقدام اخیر ترامپ علیه سپاه پاسداران و تروریست خواندن آن گفت: اقدام ترامپ محدود به چند نفر از اطرافیانش که لابی‌هایی با منافقین دارند؛ مانند وزیر امورخارجه، مشاور امنیتی‌اش می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای دولت ایالات متحده حرکت‌های ترامپ را نمی‌پذیرند، اظهار داشت: حتی کسی که تحریم‌ها علیه ایران را مدیریت می‌کند، این رفتار‌ها را قبول ندارند.

وی خاطرنشان کرد: قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی باید به کنگره برود اگر تصویب کردند اجرایی می‌شود در غیر اینصورت دیگر کارایی ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: سوال اینجاست که چرا آمریکایی‌ها چنین کار‌هایی را انجام می‌دهند و ترامپ چرا دست به این رفتار‌ها می‌زند مشخص است؛ استراتژی‌شان این است که بتواند در داخل کشور بحران، استرس، جنگ روانی ایجاد کنند و به مشکلات دامن بزنند تا محدودیت‌ها را در داخل کشورمان بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: مشکل خاصی برای کشور به وجود نمی‌آید ما از موضوعات و چالش‌های بدتر از این به راحتی توانستیم عبور کنیم.

حضرتی با اشاره به موضع‌گیری مسئولان و مقام‌های کشوری و لشگری گفت: رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال یک جنگ روانی است و طبیعی است که ما هم موضع‌گیری کنیم. همان‌طور که مشاهده کردید دکتر ظریف نامه‌ای در این خصوص نوشتند و شورای عالی امنیت ملی تصویب کرد و ما هم در مجلس طرح مقابله با این رفتار را تصویب کردیم ما ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

وی با بیان این‌که آمریکایی‌ها فکر میکنند سپاه یک نهاد محدود با افراد اندک است، عنوان کرد: سپاه از زمانی که تاسیس شد پایگاه و جایگاه‌اش مشخص بود. فلسفه وجودی این نهاد با مردم عجین شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم ایران حتی اگر در مواقعی مشکلاتی وجود داشته باشد به کسانیکه برایشان فداکاری می‌کنند علاقمند هستند و دشمنان باید بدانند این گله‌ها قطعا باعث نمی‌شود آنان مصالح و منافع ملی را فراموش کنند. ملت ایران پاسدار بودن را جز وظایف و آروز‌های خودش می‌دانند.

وی تاکید کرد: سپاه فقط یک نهاد نظامی نیست، از روز اول تاسیسش مشغول خدمت کردن و خدمات‌رسانی بوده است. این نهاد از مرز‌های کشور دفاع کرده و می‌کند و شهدای بسیاری هم در این راه داده است.

حضرتی یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گروهک‌های تروریستی که امروز وابستگی‌شان مشخص شده از ابتدا مقابله کرده است و یا هنگام جنگ هشت ساله ایران و عراق که امروز طبق اسناد و مدارک کشور‌های منطقه، بلوک شرق و غرب به آن کمک کردند ایستادگی‌های بسیاری کرد از این جهت ملت خودشان را وصل به سپاه می‌دانند.

وی تاکید کرد: سپاه همیشه جانفشان بوده است و از این جهت ملت خودشان را وصل به سپاه می‌دانند، بنابراین محدود کردن چنین نهادی در واقع مقابله با کل ملت است.

نماینده مردم تهران با اشاره به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم گفت: اگر نگاهی به چهار و پنج سال گذشته داشته باشیم نشان می‌دهد آن نهادی که جدی‌تر از همه سینه به سینه با داعش جنگیده است و کشور‌های منطقه را آموزش داده و تجهیز کرده، سپاه پاسداران بوده است.

وی ادامه داد: در عراق و سوریه سپاه قدس و سردار سلیمانی بودند که با ترورسیم مبارزه کردند و این نشان‌دهنده پرونده روشن این نهاد است. دنیا باید از این رفتار آمریکا به عنوان یک جک یاد کند که نهاد و ارگانی که با تمام توان و ظرفیت مقابل داعش ایستاده است، آمریکا تروریسم اعلام می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بار‌ها و بار‌ها آمریکایی‌ها در نطق‌های انتخاباتی و مناظرات‌شان از تریبون‌های رسمی اعلام کردند در سازماندهی داعش با برنامه‌ریزی، اسرائیلی‌ها و پول عربستانی‌ها نقش داشتند.

وی ادامه داد: امروز کسانی که دست‌شان تا مفرق به خون محرومان آلوده است و خودشان ساماندهی گروه‌های تروریستی را به عهده دارند نمی‌توانند به گروه‌هایی که با تروریست مبارزه کرده‌اند تهمت تروریست بودن بزنند.

به گفته حضرتی امروز بسیار مهم است که ما نسبت به جنایات آمریکا در کشور‌های غربی و منطقه روشن‌گری داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات داخلی و امکان سوءاستفاده دشمنان از آن گفت: امروز حل مسائل اقتصادی کشور با دست توانمند مدیران، مسئولان و مردم با ارائه طرح‌های خلاقانه و ابتکار عمل در اولویت قرار گیرد.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: اختلافات جرئی وجود دارد که باید فیتیله این اختلاف‌ها را پائین بکشیم متاسفانه دست‌هایی در کار است که به این اختلافات دامن بزنند و شکاف‌های عمیقی ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: در شرایطی قرار داریم که آحاد ملت باید همدل و یک زبان در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و همان طور که مشاهده کردید در مجلس شورای اسلامی هم همه نمایندگان فارغ از سلیقه‌ها با لباس سبز سپاه حاضر شدند و اعلام کردند که پاسدار هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم این نوع نگاه به تمامی بخش‌ها مانند قوه قضائیه تسری پیدا کند و موضوعاتی همچون حصر، زندانیان سیاسی و ایرانیان خارج از کشور را حل و فصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: منهای یک الی دو درصد مابقی ملت ایران با وجود تمامی انتقاداتی که دارند خواهان حفظ ایران، تمامیت ارضی، انقلاب و نظام هستند و در این موضوع اتفاق نظر دارند و نسبت به این مسائل یک دست و یکصدا هستند.

حضرتی خاطرنشان کرد: همانطور که انقلاب می‌خواهد ما باید اختلاف سلیقه‌ها را به رسمیت بشناسیم تا بتوانیم اعتماد و اطمینان عمومی را به وجود بیاوریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان