تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش آغاز به کار کرد

نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش ظهر امروز دوشنبه با حضور مسئولان و چهره‌های فرهنگی و سینمایی کشور در سینما آزادی بابل آغاز به کار کرد.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش آغاز به کار کرد
رویداد۲۴ ساعتی پیش و پس از به راه افتادن کاروان موسیقی و عروسکی بومی وارش در شهر بابل و رسیدن کاروان به سینما آزادی این شهر، مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این مراسم ضمن خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی، وارش را یکی از مهم‌ترین رویداد‌های سینمایی منطقه توصیف کرد و گفت: بابل با توجه به چهره‌های شاخصی که در سینمای ایران دارد و دستاورد‌های سینمایی این هنرمندان، یکی از بهترین مراکز سینمایی در ایران است.

محمود شالویی با بیان این که این جشنواره با تلاش افراد زیادی احیا شد، افزود: مسئولان شهرستان بابل همکاری و تلاش بسیار خوبی برای از سر گرفتن برگزاری وارش انجام دادند و امروز شاهد برگزاری یک رویداد با کیفیت فرهنگی در مازندران هستیم.

وی از تلاش و همراهی استاندار و بسیاری از مدیران و نمایندگان استان برای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی هم سنگ تمام گذاشتند و با این عزم و ارده‌ای که طی چند ماه اخیر دیده شد، جز این هم انتظار نمی‌رفت که جشنواره‌ای معتبر در سطح یک رویداد بین المللی برگزار شود.
 
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش آغاز به کار کرد

شالویی با تأکید بر این که جشنواره‌ای مانند وارش می‌تواند منافع بین المللی زیادی برای مازندران و کشور داشته باشد، افزود: جذب حدود یکهزار و ۷۰۰ فیلم خارجی توسط وارش و حضور فیلمسازان و چهره‌های سینمایی از کشور‌های همسایه اهمیت برگزاری مستمر وارش را نشان می‌دهد، ضمن این که توجه این جشنواره به موضوع فرهنگ عامه نیز آن را نسبت به سایر جشنواره‌های سینمایی متمایز کرده است.

رئیس شورای سیاستگذاری نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش گفت: این جشنواره تا کنون در هشت دوره اخیر استعداد‌های زیادی را مطرح کرده و امیدواریم که با متوقف نشدن آن در دوره‌های بعدی و استمرار در برگزاری به کمک مردم و مسئولان و هنرمندان استان، همچنان در کشف استعداد‌ها و معرفی فیلمسازان جوان پویا باشد.

** آغاز جشنواره در سینمای ۴۵ ساله
دبیر نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش نیز از این جشنواره به عنوان جشنواره‌ای با خاستاگاه و پشتوانه مردمی یاد کرد و گفت: این جشنواره با پشتوانه مردم و نگاه به هویت بومی و فرهنگ مردم مناطق مختلف پایه گذاری شد و خوشحالیم که در نهمین دوره پس از چهار سال وقفه بخش مهمی از اهداف جشنواره محقق شده است. جشنواره فیلم وارش خاستگاه مردمی دارد و همیشه تمایل داشتیم همراه آن‌ها باشد.

مهدی قربانپور آغاز به کار نهمین جشنواره وارش در قدیمی‌ترین سینمای بابل و اختصاص این سینما به اکران مردمی را خوشایند و ارزشمند عنوان کرد و افزود: احیای ظرفیت‌های زیرساختی موجود نیز یکی از اهداف وارش است که تا حدی توانستیم به این هدف نیز برسیم. امسال افتخار این را داریم که آغاز به کار جشنواره را در سینمای ۴۵ ساله شهر جشن بگیریم و مجتمع فرهنگی سینمایی بابل نیز به مناسبت برگزاری جشنواره وارش، پس از سال‌ها به شکل بسیار مطلوبی بازسازی و متحول شده است.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره علاوه بر مسئولان استانی و شهرستانی، ' ادوارد پیچوگین ' رئیس آکادمی لنین فیلم روسیه، ' سرگئی دوروتسوی ' عضو هیأت داوران بخش بین الملل جشنواره فیلم وارش و برخی سینماگران شاخص از جمله مهرداد اسکویی، بهزاد فیروزی، محمدرضا وطن دوست و مدیران جشنواره در این مراسم حضور یافتند.

پس از سخنرانی دبیر و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم مستند ' لوتوس ' اثر محمدرضا وطن دوست که در بخش مسابقه بین الملل جشنواره حضور دارد نیز روی پرده رفت.

پخش کلیپی از سیل اخیر در مناطق مختلف کشور و اعلام همدردی جشنواره وارش با سیل زدگان نیز بخش دیگری از این مراسم بود.
نهمین جشنواره بین المللی فیلم وارش تا ۱۳ اردیبهشت در بابل، ساری و رامسر برپا خواهد بود.
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان